De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De huidige zware weerstand is nog niet doorbroken. Het was een urenlang gevecht die voorlopig door de beren gewonnen is. De slotstand is natuurlijk belangrijk in een daggrafiek.
De verlaging van de rente kan de beurs in de toekomst wat stabieler houden, maar het zijn vooral de metals die vandaag van deze renteverlaging profiteren.
De volgende weerstand is de 3140 zone.
De volgende steun is het 200 MA waar we nu zitten en de 3005 zone.
Hamsteren is een zichzelf versterkend proces. Klanten laden hun winkelkar vol. Daardoor verminderen de voorraden in de rekken. Andere klanten die niet van plan waren te hamsteren, vrezen dat ze tekort zullen komen en beginnen ook te hamsteren. De media berichten erover en daags nadien spoedt iedereen zich naar de magazijnen om hun kar vol te laden.
Ik werk in de voedingsector, wij krijgen de urgente vraag om extra te leveren. Mensen zijn wel degelijk aan het hamsteren.
De Chiro zal best geen spaghettifeest houden als vastenactie want binnen een week is er nergens nog spaghetti te verkrijgen.
Verdikkeme! Ook al heb ik een olifantenhuid, dit soort lieden zou meteen definitief geschrapt moeten worden van om het even welke praatbarak. Moderator, tolereer je dit soort dreigementen? Zoja neem ik morgen afscheid van Spaargids! Wat een zooi!
Wind je toch niet zo op. Moet je dat al als een dreigement beschouwen? Van mij mogen jullie alletwee blijven en wees wat vriendelijker voor elkaar.
Buiten de virtuele, COMEX Gold futures uit het artikel, heb je ook nog, Goud Opties en de synthetische Goud ETF’s…NTO schreef: ↑3 maart 2020, 16:45
'However, the gold price is unfortunately unreflective of the physical market. Why? Because to reiterate, the gold price is set in the paper markets such as COMEX and not by physical gold trades. Unbacked gold synthetics and gold derivatives are determining the ‘gold price’ and not high physical gold demand.'
Dit is totaal anders dan een ETF die wel gedekt is door fysiek goud. Daar is er wel een objectieve waarde.
https://www.cmegroup.com/trading/why-fu ... tures.html
Keuze genoeg, voor een gouden zeepbel…. en ze zijn meer en meer in trek...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Verliezen van 3% op Wall Street. Meer dan de helft van de winst van gisteren gaat weer verloren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even mijn simpel commentaar; en ik heb niet meer alles gelezen sinds een paar dagen. Dus vergeef mij! En daarbovenop weet ik niets van beleggen…
Waarom heeft de FED nu al de rente verlaagd? Hadden ze nooit moeten doen; het is het synthetisch omhoog houden van iets wat er feitelijk niet is.
Om in eenvoudige woorden weer te geven:
Je kunt katoenen kleding kopen of afgeleide daarvan ( zoals viscose of modal etc… ) of je kunt het kunstmatige kopen: ( zoals polyester, polyamide etc ). De laatste zijn normaliter goedkoper, maar of de kledingstukken lekker zitten is natuurlijk subjectief. Iets is er mis mee in mijn ogen…..
De aandelen gaan omlaag, het zijn allemaal synthetische middelen om de aandelen omhoog te laten gaan….Onze vriend in the USA moet de verkiezingen winnen.
Waarom heeft de FED nu al de rente verlaagd? Hadden ze nooit moeten doen; het is het synthetisch omhoog houden van iets wat er feitelijk niet is.
Om in eenvoudige woorden weer te geven:
Je kunt katoenen kleding kopen of afgeleide daarvan ( zoals viscose of modal etc… ) of je kunt het kunstmatige kopen: ( zoals polyester, polyamide etc ). De laatste zijn normaliter goedkoper, maar of de kledingstukken lekker zitten is natuurlijk subjectief. Iets is er mis mee in mijn ogen…..
De aandelen gaan omlaag, het zijn allemaal synthetische middelen om de aandelen omhoog te laten gaan….Onze vriend in the USA moet de verkiezingen winnen.
Immer wieder: angst voor recessie...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Der letze Tanz haben wir noch nicht getanzt! Is dat goed Duits 'wink""
Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk moet vragen Dirk, maar wat is precies de meerwaarde van die tientallen grafieken en inhoudsloze lappen tekst per week, die nog geen enkele keer een voorspelling/advies bevat hebben, maar telkens enkel een hoop gewauwel achteraf zijn?
Lijntjes trekken op een grafiek kan iedereen namelijk.
Welke broker gebruik jij Dirk?Dirk2 schreef: ↑3 maart 2020, 16:27Inderdaad choppy choppy prikkeldraad zone. Een intraday roetsbaan rit.
Aan een prikkeldraad scheur je je broek. Ik heb daar vandaag dus niks te zoeken.
De slotstand is uiteraard maar echt van tel op een daggrafiek.
Nu is het gewoon een gevecht aan die weerstand.
Zie laatste kaars gedrag tot nu, op de uitgezoomde daggrafiek.
Met blauwe lijn als die zware weerstand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat ziet u toch verkeerd! Dirk heeft absoluut een meerwaarde in dit forum als of dan ik!boskogol schreef: ↑3 maart 2020, 20:41 Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk moet vragen Dirk, maar wat is precies de meerwaarde van die tientallen grafieken en inhoudsloze lappen tekst per week, die nog geen enkele keer een voorspelling/advies bevat hebben, maar telkens enkel een hoop gewauwel achteraf zijn?
Dank je Dirk ik leer ook van u.
Lijntjes trekken is één, stops, targets leggen is twee, een systeem of plan hebben is 3, en persoonlijk.boskogol schreef: ↑3 maart 2020, 20:41 Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk moet vragen Dirk, maar wat is precies de meerwaarde van die tientallen grafieken en inhoudsloze lappen tekst per week, die nog geen enkele keer een voorspelling/advies bevat hebben, maar telkens enkel een hoop gewauwel achteraf zijn?