De crash van 2020
TIP
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: De crash van 2020
"De" Arabieren? De Arabische liga wel ja.
Veel van de Arabische leiders zijn die "Palestijnen" liever kwijt dan rijk. Maar ze zijn niet vergeten hoe het Sadat verging nadat die vrede sloot met Israël.
Dus ze hopen in stilte dat het plan slaagt zodat er daar eindelijk eens wat positiefs uit zou komen.
Zelfs Egypte dat nu reeds zijn handen vol heeft met de haatbaarden van Hamas zou gematigd positief reageren alhoewel ze bijna de helft van de Sinai-grens die mannen zouden moeten in de gaten houden.
Ik zou eerder denken dat het een belangrijke datum voor
SparSpaar wordt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vredesplan van Trump?
Eerder''kies" voor mijn plan.
Schoonzoon heeft uiteraard nog ietwat in te brengen. Trump heeft geen enkel idee waar het over gaat.
Maar goed, uw schoonzoon moet u koesteren toch?
En de Palestijnen, ach wat doen ze toch moeilijk.
Eerder''kies" voor mijn plan.
Schoonzoon heeft uiteraard nog ietwat in te brengen. Trump heeft geen enkel idee waar het over gaat.
Maar goed, uw schoonzoon moet u koesteren toch?
En de Palestijnen, ach wat doen ze toch moeilijk.
Ja, ik zat er toch een dikke 2 weken naast.NTO schreef: ↑2 januari 2020, 14:12Ja, op 7 februari.Atmosfeer schreef: ↑2 januari 2020, 13:17
Klopt, en bedankt voor de verdere toelichting. Sommige forumleden beweren echter zeker te weten dat de beurs in februari zal crashen. Hen kan ik alleen maar aanraden om op die termijn short te gaan, rustig af te wachten, en hun negativisme voor zichzelf te houden.
Toch wel bizar dat al die bogleheads zo trots zijn op het feit dat ze hun emoties uitschakelen om te beleggen. Nooit timen, gewoon bijkopen; of beurzen nu hoog of laag staan.
Tegelijk schieten ze in een kramp en breekt het angstzweet hen uit, als iemand maar durft suggereren dat de beurzen misschien toch niet constant gaan stijgen.
Alsof het vermelden alleen al de vloek van Rascar Capac, of was het Montezuma, op de financiële markten zal afroepen.
Nu, het is al gezegd. De bogleheads zijn als een religieuze sekte. En waar religie is, is ook bijgeloof en onverdraagzaamheid.
Waar is mijn toverboek ... ah ja, bladzijde, bladzijde, ... 114.
Men neme de ogen van een pad die bij volle maan levend geroosterd is. Men brenge ze aan de kook met een blaadje laurier en 2 eetlepels alsemkruid. Men declareert pagina 87 van The Wealth of Nations (eerste uitgave) en voegt 10 gram gedroogde kattenhersens toe, van een zwarte kater, ...
Als het werkt zal de S&P 500 op 7 februari met 3,17% dalen, de start van een daling die in 2020 de IWDA met 43,3% zal doen dalen.
Maar ik weet al wat er verkeerd gelopen is: de gedroogde kattenhersens waren niet helemaal vers meer.
Ik had ze besteld via Ali Express, en dan weet je nooit goed welke kwaliteit je binnenkrijgt.
Of de kat had een of ander virus opgelopen.
De bogle heads hebben nu een bult on the heads. Waren het geen kattenogen met kak waar een heks moest in spuwen ofzo?
Had je het coronavirus dan al in gedachten misschien ... je weet evengoed dat niets de beurs ging tegenhouden in de vlucht vooruit ware het niet van dat beestje ... het kon gerust nog jaren doorgaan wegens TINA ...NTO schreef: ↑27 februari 2020, 19:05 Ja, ik zat er toch een dikke 2 weken naast.
Maar ik weet al wat er verkeerd gelopen is: de gedroogde kattenhersens waren niet helemaal vers meer.
Ik had ze besteld via Ali Express, en dan weet je nooit goed welke kwaliteit je binnenkrijgt.
Neen, ik dacht aan Twelve Monkeys. Ik heb mijn toverdrank meegegeven aan een collega die in Wuhan een vleeskraampje had.geebee schreef: ↑27 februari 2020, 19:13Had je het coronavirus dan al in gedachten misschien ... je weet evengoed dat niets de beurs ging tegenhouden in de vlucht vooruit ware het niet van dat beestje ... het kon gerust nog jaren doorgaan wegens TINA ...NTO schreef: ↑27 februari 2020, 19:05 Ja, ik zat er toch een dikke 2 weken naast.
Vraagje: wanneer wordt een correctie een crash?
Ik zie op Internet bijvoorbeeld: een correctie is een daling van 10% vanaf de top; een crash zou een daling van 20% zijn.
Anderen spreken ook over de snelheid van de daling i.v.m. een crash.
Ik zie op Internet bijvoorbeeld: een correctie is een daling van 10% vanaf de top; een crash zou een daling van 20% zijn.
Anderen spreken ook over de snelheid van de daling i.v.m. een crash.
Een crash is sneller dan een correctie. Een crash voltrekt zich binnen een paar dagen terwijl een correctie er maanden over kan doen om een correctie te worden.
De uitzondering op de regel is dan een salami-crash. Maanden aan een stuk dat elke dag de koersen lager gaan.
Voor correctie en einde beermarkt zijn er algemene aanvaarde definities: slotkoersen -10% resp -20% lager dan de laatste top.
Er is geen algemene definitie van crash; maar is duidelijk meer dan een korrektie.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 3 maart 2020, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat is een puur semantische discussie. Noem het hoe je wilt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan me moeilijk inbeelden dat de werkelijke impact slechts 5 à 10 % verantwoordt tegenover de recente ATH's.
2 mogelijkheden dan.
1) we gaan lager
2) we betalen aandelen wat duurder (TINA wordt kunstmatig in leven gehouden)
2 mogelijkheden dan.
1) we gaan lager
2) we betalen aandelen wat duurder (TINA wordt kunstmatig in leven gehouden)
Klopt. Die van 2007/2008 was er zo eentje.MoreOrLess schreef: ↑2 maart 2020, 21:25 De uitzondering op de regel is dan een salami-crash. Maanden aan een stuk dat elke dag de koersen lager gaan.
Een corona crash is dan weer wat anders. Er zijn nochtans genoeg triggers, vergeet ook de brexit niet, bojo wil niet veel betalen...De lage rente die alsmaar lager worden gaan ook niet blijven helpen, seffens is de patient nog dood
Crash komt er wel degelijk aan. We hebben nog een leuke bounce gezien, maar het is zover.
Fasten your seatbelts.
Fasten your seatbelts.