Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
Mijn AA is intussen 55/45 ipv 60/40.
Normaal koop ik pas om de 4 maanden aan waarbij ik dan mijn AA naar de juiste % breng.
Mijn eerstkomende aankoop is dus pas eind april, maar nu twijfel ik om nu reeds te herbalanceren.
Hoe pakken jullie dat aan?
Normaal koop ik pas om de 4 maanden aan waarbij ik dan mijn AA naar de juiste % breng.
Mijn eerstkomende aankoop is dus pas eind april, maar nu twijfel ik om nu reeds te herbalanceren.
Hoe pakken jullie dat aan?
Heb nu ook die koersen -vanop een andere plaats- opgehaald.
Het lijkt dat alle portefeuilles rond 0 staan tov 6 maand geleden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je hebt een plan gemaakt om om de 4 maanden de stand van je portefeuille te bekijken en eventueel te herbalanceren. Er is niets verkeerd met dit plan. Is de situatie van vandaag iets dat je niet voorzien had in je plan? Het is belangrijk om je akties niet te laten lijden door emoties en je aan je plan te houden.
Er is geen herbalanceringsmethode die in alle gevallen optimale resultaten geeft. Het is moeilijk te voorspellen wat er in de volgende 8 weken zal gebeuren. Indien de aandelen beurs dan lager staat is het "beter" om dan te herbalanceren, indien de beurs dan hoger staat herbalanceer je best nu.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Wat heb je als strategie gekozen, om de 4 maand herbalanceren of herbalanceren vanaf een bepaalde AA afwijking?
Enkele bedenkingen die je moet maken indien je wenst af te wijken van je plan, en dus aan markt timing gaat doen: