De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bij turbo's met lage hefboom op een aandeel dat zelf al weinig volatiel is het verschil met klassieke aandelen niet groot meer. Waar het aandelen met een stevig dividend betreft, en dan zeker uit NL of FR, kan je nog serieus profijt doen door geen roerende voorheffing te moeten betalen. De kost van de turbo of sprinter zal dan lager zijn dan wat je anders zelf aan RV zou betalen.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Hmm, bedankt voor de info! Waarom dan niet gewoon turbo's gebruiken met een lage hefboom ipv gewone aandelen? Door de kans om de stoploss te bereiken en je alles kwijt bent voor je het weet?
Ik ben zelf vorige week voor de eerste keer begonnen met turbo's en heb succes tot nu toe, weliswaar met een hoge hefboom dus toch wel wat gegok. Gebruik hier maar een klein percentage van mijn totaal pf voor.
Ik ben zelf vorige week voor de eerste keer begonnen met turbo's en heb succes tot nu toe, weliswaar met een hoge hefboom dus toch wel wat gegok. Gebruik hier maar een klein percentage van mijn totaal pf voor.
- tx kost kan hoger liggen bij de broker dan gewone aandelenBeewee schreef: ↑4 maart 2020, 13:16 Hmm, bedankt voor de info! Waarom dan niet gewoon turbo's gebruiken met een lage hefboom ipv gewone aandelen? Door de kans om de stoploss te bereiken en je alles kwijt bent voor je het weet?
- aanbod is beperkt
- en idd toch een (klein) risico op stoploss, zelfs bij een lage hefboom
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
De 2% die de Eurostoxx kort na de middag had is al terug stevig aan het slinken.
Zo'n beetje het verhaal van afgelopen drie dagen, het gaat heel rap op en neer vanwege de grote onzekerheid bij de beleggers.
Ik verwacht een min of meer vlakke sluiting in Europa deze avond.
Komende dagen/weken zie ik nog wel een behoorlijke daling van de markten optreden wanneer overheden en bedrijven concrete en verregaande maatregelen gaan beginnen nemen. Italië zal hierbij de eerste zijn, maar Duitsland zal uiteindelijk een sleutelrol spelen. Gecombineerd met een aantal winstwaarschuwingen mogen we ons dus nog verwachten aan een aantal procentjes verlies.
Daarna begint de echte remonte, die kortstondig gestuit zal worden door de bekendmaking van de resultaten Q1 en de ex-dividend noteringen.
Vanaf juni zijn we terug definitief vertrokken.
Zo'n beetje het verhaal van afgelopen drie dagen, het gaat heel rap op en neer vanwege de grote onzekerheid bij de beleggers.
Komende dagen/weken zie ik nog wel een behoorlijke daling van de markten optreden wanneer overheden en bedrijven concrete en verregaande maatregelen gaan beginnen nemen. Italië zal hierbij de eerste zijn, maar Duitsland zal uiteindelijk een sleutelrol spelen. Gecombineerd met een aantal winstwaarschuwingen mogen we ons dus nog verwachten aan een aantal procentjes verlies.
Daarna begint de echte remonte, die kortstondig gestuit zal worden door de bekendmaking van de resultaten Q1 en de ex-dividend noteringen.
Mooie analyse die de waarheid geen kwaad zal aandoen! Nog even vermelden dat ik nog steeds op een respectabele zeven procent winst sta sinds het jaarbegin, weliswaar in een zeer gediversifieerde portefeuille. De dividenden heb ik niet in rekening gebracht omdat ik daar geen vat op heb...boskogol schreef: ↑4 maart 2020, 15:10 De 2% die de Eurostoxx kort na de middag had is al terug stevig aan het slinken.
+7% YTD is echt wel knap onder de huidige omstandigheden, ik was al tevreden met mijn -1%
Ja, misschien een beetje cynisch....Jij vindt beleggen gokken maar ik vind dat niet. Iemand die hoog aandelen aankocht is dus een gokker volgens jou? In het slechtste geval misschien een rookie….Met de earnings waag ik wel eens een gokje, maar zelfs dan, het maximale verlies risk/reward is dan peanutsJozefien1969 schreef: ↑3 maart 2020, 21:51Wellicht interpreteer is uw stelling verkeerd. Maar kan het zijn dat uw enigszins verwaand klinkt?BEspaar schreef: ↑3 maart 2020, 21:11 Volledig mee eens. De heilige graal zit in uw eigen koppeke, en hoe u uzelf in de hand kan houden
Gokken is ook, welke risk reward, wat ben ik bereid te verliezen bij welk winstpotentieel.
Maar zelfs aandelen, mensen die nu pas zijn ingestapt, hoog. Enige mogelijkheid is dikwijls uitzweten, hoeveel kunnen er dat?
Ook verkeerd gegokt?
Geen. Technische analyse is een pseudo-wetenschap. Het is de homeopathie van het beleggen.boskogol schreef: ↑3 maart 2020, 20:41 Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk moet vragen Dirk, maar wat is precies de meerwaarde van die tientallen grafieken en inhoudsloze lappen tekst per week, die nog geen enkele keer een voorspelling/advies bevat hebben, maar telkens enkel een hoop gewauwel achteraf zijn?
Voor de leek lijkt het allemaal heel echt. Er zit dan ook veel werk en psychologisch vernuft in die lappen tekst die de bedoeling hebben om de lezer te overtuigen van de deskundigheid van de schrijver. Maar uiteindelijk durft de schrijver geen enkele concrete uitspraak te doen, hij durft zijn transacties niet te publiceren en de reden daarvoor is simpel: beleggers die TA volgen halen een slechter rendement dan beleggers die dit niet doen.
Helemaal akkoord! Maar ik vind het superleuk de uitleg bij de lijntjes te mogen lezen. Ze vertellen altijd de waarheid, tot op dit moment.sintorama schreef: ↑4 maart 2020, 16:10Geen. Technische analyse is een pseudo-wetenschap. Het is de homeopathie van het beleggen.boskogol schreef: ↑3 maart 2020, 20:41 Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk moet vragen Dirk, maar wat is precies de meerwaarde van die tientallen grafieken en inhoudsloze lappen tekst per week, die nog geen enkele keer een voorspelling/advies bevat hebben, maar telkens enkel een hoop gewauwel achteraf zijn?
Voor de leek lijkt het allemaal heel echt. Er zit dan ook veel werk en psychologisch vernuft in die lappen tekst die de bedoeling hebben om de lezer te overtuigen van de deskundigheid van de schrijver. Maar uiteindelijk durft de schrijver geen enkele concrete uitspraak te doen, hij durft zijn transacties niet te publiceren en de reden daarvoor is simpel: beleggers die TA volgen halen een slechter rendement dan beleggers die dit niet doen.
Vanaf nu kan het simpelweg drie kanten uit! Grappig en vooral meelijwekkend. Maar desalniettemin ben ik gelukkig, omdat de schrijver van dienst er zich gelukkig mee "waant"!
En dat telt, meer dan zijn banksaldo's...
Gisterenavond voor sluiting S&P was er het eerste middellange termijn long signaal.boskogol schreef: ↑4 maart 2020, 15:10 De 2% die de Eurostoxx kort na de middag had is al terug stevig aan het slinken.
Vrijdag op het dal was dit nog maar het eerste korte termijn stijgingssignaal.
Blijft inderdaad nog wel wat choppy.
Alleen vervelend dat deze morgen de futures al stegen zodat er deze namiddag hoger in CSPX voor het langetermijn gedeelte moest gestapt worden. De dollar is nog maar pas 4% gezakt als voordeel.
We mogen alleen niet onder de 2970 zakken. Dit is de onderkant van die 3005 steun zone.
Weet wel dat verhelle en Vectorvest nog steeds volledig uit de markt zijn.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 4 maart 2020, 16:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Hiermee bewijs je exact het tegendeel. TA, en meer specifiek de bijdragen van Dirk2, hebben namelijk enkel een minwaarde omdat ze misleidend zijn voor onervaren beleggers. Ervaren beleggers herkennen dit soort charlatans meteen en weten dit te negeren. Onervaren beleggers (waarvan je zelf het beste voorbeeld bent) schatten dit totaal verkeerd in, en nemen beslissingen op basis van dergelijke verzonnen informatie, met mogelijk onaangename gevolgen.Jozefien1969 schreef: ↑3 maart 2020, 20:54 Dat ziet u toch verkeerd! Dirk heeft absoluut een meerwaarde in dit forum als of dan ik!
Dank je Dirk ik leer ook van u.
TA is bedrog, een pseudo-wetenschap, het professionele werktuig van charlatans. En voor de slachtoffers is het een blind geloof. De enige mensen die van TA beter worden zijn de Technische Analisten zelf, die hun praatjes ten gelde maken, en/of hopen op een self-fulfilling effect. Moreel compleet verwerpelijk!
Het ligt in de menselijke aard bedrogen te willen worden, en TA maakt daar handig gebruik van.
Voor onervaren beleggers is het inderdaad gevaarlijk. Dat is ook 1 van de redenen dat je zeker geen instap posities mag posten, ook al doe je aan geen T.A. Want je hebt een plan en zij niet.sintorama schreef: ↑4 maart 2020, 16:54Hiermee bewijs je exact het tegendeel. TA, en meer specifiek de bijdragen van Dirk2, hebben namelijk enkel een minwaarde omdat ze misleidend zijn voor onervaren beleggers. Ervaren beleggers herkennen dit soort charlatans meteen en weten dit te negeren. Onervaren beleggers (waarvan je zelf het beste voorbeeld bent) schatten dit totaal verkeerd in, en nemen beslissingen op basis van dergelijke verzonnen informatie, met mogelijk onaangename gevolgen.Jozefien1969 schreef: ↑3 maart 2020, 20:54 Dat ziet u toch verkeerd! Dirk heeft absoluut een meerwaarde in dit forum als of dan ik!
Dank je Dirk ik leer ook van u.
TA is bedrog, een pseudo-wetenschap, het professionele werktuig van charlatans. En voor de slachtoffers is het een blind geloof. De enige mensen die van TA beter worden zijn de Technische Analisten zelf, die hun praatjes ten gelde maken, en/of hopen op een self-fulfilling effect. Moreel compleet verwerpelijk!
Het ligt in de menselijke aard bedrogen te willen worden, en TA maakt daar handig gebruik van.
- Deze beleggers hollen koersen achterna, bij retracen vluchten wij weg en zij blijven nog zitten.
- Ze plaatsen ook geen stops en hebben geen risico management , geen proces dat je met discipline moet
volgen. Algo's volgen ook een proces op dezelfde patronen.
- Ze stappen niet in op risico arme locaties. Maar meestal op al hogere plaatsen en ze nemen slechte setups.
Mogen we weten waarin je belegd bent?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dirk2, hoeveel transacties doe je bij benadering op een jaar? (en eventueel, hoeveel % van die sluit je met winst?)Dirk2 schreef: ↑4 maart 2020, 17:04
Voor onervaren beleggers is het inderdaad gevaarlijk. Dat is ook 1 van de redenen dat je zeker geen instap posities mag posten, ook al doe je aan geen T.A. Want je hebt een plan en zij niet.
- Deze beleggers hollen koersen achterna, bij retracen vluchten wij weg en zij blijven nog zitten.
- Ze plaatsen ook geen stops en hebben geen risico management , geen proces dat je met discipline moet
- Ze stappen niet in op risico arme locaties. Maar meestal op al hogere plaatsen en ze nemen slechte setups.
Omdat de trades meestal een groot aantal dagen meegaan in een gewone markt, kom ik maar aan 10 per week. In de winter wel wat meer (meer thuis) dan met meer volatielere Nasdaq aandelen.doorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 18:00Dirk2, hoeveel transacties doe je bij benadering op een jaar? (en eventueel, hoeveel % van die sluit je met winst?)Dirk2 schreef: ↑4 maart 2020, 17:04
Voor onervaren beleggers is het inderdaad gevaarlijk. Dat is ook 1 van de redenen dat je zeker geen instap posities mag posten, ook al doe je aan geen T.A. Want je hebt een plan en zij niet.
55% met winst door sterk schommelende Nasdaq aandelen met een strakke stop loss. Maar met deze beleggingen leer ik ontzettend bij om de prijs te leren lezen. (De meeste swingtraders hebben maar met 30% winst, maar hebben een hogere return= minder rustig en nemen geen defensieve setups zoals ik)
Op mijn gedeelte van de rustigere momentum aandelen zoals Apple, NVDA , MSFT en zo kom ik aan +_ 80% afsluitingen met winst door deze op prachtige lage locaties te kopen met een mooie technische setup.
Natuurlijk beleg ik maar in de sterkste sectoren en in de sterkste aandelen.
Anders klop je nooit de index.Dus brol aandelen zoals AB inbev kopen wij nooit.
Trouwens nog even melden dat we alweer aan die zware weerstand zitten. Dus hier kan het wat choppy zijn
tot wanneer we er over zijn.
Maar de middellange termijn bodem is gisteren gelegd. Zoals je hierboven kon lezen.
We mogen niet onder de 2970.