Corona-virus.
Re: Corona-virus.
https://www.hln.be/de-krant/onze-report ... ~a90bdc56/
Onze reporter in quarantaine: “Corona zat in mijn auto, maar ik moet niet getest worden”
“Thuisblijven, nog zeker een week. En niemand binnenlaten.” Ik heb geen corona, maar het zou goed kunnen: de twee vrienden die ik zondag heb opgepikt in Zaventem zijn sinds gisterochtend bevestigde zieken. Een test zou kunnen vaststellen of ik ook besmet ben, maar dat wil geen enkele instantie - niet de huisarts, niet het UZ Leuven, niet het Agentschap Zorg&Gezondheid. Dus zou ik gewoon kunnen rondlopen en mensen besmetten. “Dat gaat zo, met virussen.”
Geen nood ! Maggy en haar collega's beschermen ons !
En wie dat gelooft is een gelukkig man (of vrouw).
Onze reporter in quarantaine: “Corona zat in mijn auto, maar ik moet niet getest worden”
“Thuisblijven, nog zeker een week. En niemand binnenlaten.” Ik heb geen corona, maar het zou goed kunnen: de twee vrienden die ik zondag heb opgepikt in Zaventem zijn sinds gisterochtend bevestigde zieken. Een test zou kunnen vaststellen of ik ook besmet ben, maar dat wil geen enkele instantie - niet de huisarts, niet het UZ Leuven, niet het Agentschap Zorg&Gezondheid. Dus zou ik gewoon kunnen rondlopen en mensen besmetten. “Dat gaat zo, met virussen.”
Geen nood ! Maggy en haar collega's beschermen ons !
En wie dat gelooft is een gelukkig man (of vrouw).
Ik vind dat niet onnozel man..
Als je tien seconden nadenkt weet je dat
- het testen van mensen alleen als ze een hoop symptomen vertonen en dus typische verschijnselen vertonen
- het niet testen van mensen met andere symptomen of niet alle symptomen
- het ziektebeeld niet altijd typisch is maar ook atypisch kan zijn
- het verbieden of onmogelijk maken om andere mensen te testen : niet iedereen heeft alle / dezelfde symptomen
een praktijk is die ons niet veel helpt en een tekortkoming van het systeem op zich is.
Ik heb dat niet alleen uitgevonden. Er zijn er met meer verstand over virussen edm dan den deze die hetzelfde zeggen.
Als je vindt dat onze ministers en de staat in zijn geheel geen plicht hebben om ons te beschermen tegen dit probleem, dan verschillen we heel erg van mening.
Als iedereen maar lekker doorgaat en gewoon de handen ontsmet bij gelegenheid, wetende dat al veel producten uitverkocht zijn, gaan we er ook niet komen.
Als je tien seconden nadenkt weet je dat
- het testen van mensen alleen als ze een hoop symptomen vertonen en dus typische verschijnselen vertonen
- het niet testen van mensen met andere symptomen of niet alle symptomen
- het ziektebeeld niet altijd typisch is maar ook atypisch kan zijn
- het verbieden of onmogelijk maken om andere mensen te testen : niet iedereen heeft alle / dezelfde symptomen
een praktijk is die ons niet veel helpt en een tekortkoming van het systeem op zich is.
Ik heb dat niet alleen uitgevonden. Er zijn er met meer verstand over virussen edm dan den deze die hetzelfde zeggen.
Als je vindt dat onze ministers en de staat in zijn geheel geen plicht hebben om ons te beschermen tegen dit probleem, dan verschillen we heel erg van mening.
Als iedereen maar lekker doorgaat en gewoon de handen ontsmet bij gelegenheid, wetende dat al veel producten uitverkocht zijn, gaan we er ook niet komen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat ik persoonlijk niet snap.
Op het werk staan alle vuilbakken met papieren afdroogpapier dus voor je handen afgedekt met dat plexiglas.
Maar helpt dat dan voor bacteriën tegen te houden?
Op het werk staan alle vuilbakken met papieren afdroogpapier dus voor je handen afgedekt met dat plexiglas.
Maar helpt dat dan voor bacteriën tegen te houden?
Misschien vallen de virussen van de ene patiënt de virussen van de andere aan.
Zo ontstaan wilde gevechten om de weerstand te doorbreken, maar misschien houdt de weerstand stand indien er niet voldoende momentum is. De ene patiënt wordt dan uitgestopt omdat zijn parabolische stijging te heftig was. De andere zit gevangen in een wig maar als de weerstandslijn doorbroken wordt, kan het vriezen maar kan het ook dooien. Als dat allemaal plaatsvindt in zijn choppy choppy prikkeldraad zone dan zal zijn kaars voor een laatste keer rechtgestaan hebben en kan hij alleen nog in een horizontale beweging evolueren tot zijn MA 200 de pijp aan Maarten geeft.
[/quote]
Maarten zal het graag lezen. Leuk stukje proza op Dirk2's wijze.
Als je toch vindt dat de regering meer moet doen dan best ook al onze reizigers naar risicogebieden verplicht hun reis laten annuleren.haelewyn schreef: ↑4 maart 2020, 16:22 Als je vindt dat onze ministers en de staat in zijn geheel geen plicht hebben om ons te beschermen tegen dit probleem, dan verschillen we heel erg van mening.
Eerst nog een reisje maken en nadien met echte symptomen of met valse ( wat sommigen hier ook niet erg vinden blijkbaar) thuis blijven op kosten van de staat en werkgever.
Dat is in mijn ogen ook geen toonbeeld van verantwoordelijkheidszin.
Voor mij moet de regering vooral roepen "mannekes, stopt eens met die hysterie. Doe maar gewoon normaal. Ben je ziek, dan ga je naar de dokter en in 98% vd gevallen kom je er wel bovenop... Niet erger dan een griepje. Wij hebben wel belangrijkere dingen te doen, zoals een regering vormen."
Maar zo'n feest is het dus niet.
Maar zo'n feest is het dus niet.
Ik zou niet in de huidige gezagsdragers hun plaats willen zijn. Het is moeilijk om te kiezen tussen wat voor ons allemaal het beste is op gezondheidsvlak of op financieel / economisch vlak.dave1976 schreef: ↑4 maart 2020, 19:14 Als je toch vindt dat de regering meer moet doen dan best ook al onze reizigers naar risicogebieden verplicht hun reis laten annuleren.
Eerst nog een reisje maken en nadien met echte symptomen of met valse ( wat sommigen hier ook niet erg vinden blijkbaar) thuis blijven op kosten van de staat en werkgever.
Dat is in mijn ogen ook geen toonbeeld van verantwoordelijkheidszin.
Risico / kosten / schade is moeilijk af te wegen in dit geval.
De mensen die op reis gingen en vrijdag of zaterdag vertrokken werden pas na hun aankomst geconfronteerd met de omvang van de besmetting in Italie.
Ik zou hen geen steen smijten. Het kan iedereen overkomen.
Of we de komende weken nog mensen moeten toelaten om naar daar te gaan ? Welke zot gaat nog naar een risicogebied vertrekken ? Deze zot niet.
Iedereen laten gaan werken, of ze nu iets mankeren of niet...ook niet echt WoW.
Iedereen die uit een risicogebied komt testen en iedereen met ademhalingsproblemen of symptomen die maar enigzins in de buurt komen testen : daar zou ik weer wel voorstander van zijn. Maar daar zijn we zo te zien niet klaar voor.
We waren nochtans klaar werd eerder gezegd.
Ik moet niet meer vertellen, denk ik toch, dat ik niet aan de kant sta van diegenen die zeggen : niets aan de hand /beter niet druk maken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
"We zijn er klaar voor", zei ons Maggy. We zitten aan 25 besmettingen en we zitten al zonder 'wissertjes' om te testen. Maar onze politici denken en spreken graag groots. Net als onze militairen die 'pang-pang' moeten roepen tijdens oefeningen omdat ze maar 4 kogeltjes de man hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
En de huisartsen klagen terecht dat ze geen chineze mondmaskertjes meer hebben, en hebben schrik om hun patienten te besmetten.
2020 wordt een spetterend jaar denk ik
2020 wordt een spetterend jaar denk ik
2020 gaat viraal.
Als er uit deze hele crisis iets kan geleerd worden is dat mensen die ziek zijn (griep, zware verkoudheid, ...) in het vervolg thuis blijven en niet langer anderen besmetten door toch te willen tonen hoe sterk ze wel niet zijn en gaan werken.
De corona-geïnfecteerden zullen nu als paria's bekeken worden terwijl ze eigenlijk gewoon gedaan hebben wat hun opgelegd werd, nl. gaan werken. (ze hadden geen symptomen bij terugkomst)
Dat van die paria's heb ik deze avond trouwens al gelezen in een facebookpost n.a.v. de 7/8 besmettingen in Wevelgem waaronder een leerkracht (kleuterleid(st)er ?) ... deze perso(o)n(en) zullen nagekeken worden tot in lengte van jaren ... de grens naar massahysterie (en wat voor reacties dan ook) komt akelig dichtbij ...
De corona-geïnfecteerden zullen nu als paria's bekeken worden terwijl ze eigenlijk gewoon gedaan hebben wat hun opgelegd werd, nl. gaan werken. (ze hadden geen symptomen bij terugkomst)
Dat van die paria's heb ik deze avond trouwens al gelezen in een facebookpost n.a.v. de 7/8 besmettingen in Wevelgem waaronder een leerkracht (kleuterleid(st)er ?) ... deze perso(o)n(en) zullen nagekeken worden tot in lengte van jaren ... de grens naar massahysterie (en wat voor reacties dan ook) komt akelig dichtbij ...
Mijn schaterlach overstijgt het 200 daags-gemiddelde ruimlschoots! :-DNTO schreef: ↑4 maart 2020, 14:36 Misschien vallen de virussen van de ene patiënt de virussen van de andere aan.
Zo ontstaan wilde gevechten om de weerstand te doorbreken, maar misschien houdt de weerstand stand indien er niet voldoende momentum is. De ene patiënt wordt dan uitgestopt omdat zijn parabolische stijging te heftig was. De andere zit gevangen in een wig maar als de weerstandslijn doorbroken wordt, kan het vriezen maar kan het ook dooien. Als dat allemaal plaatsvindt in zijn choppy choppy prikkeldraad zone dan zal zijn kaars voor een laatste keer rechtgestaan hebben en kan hij alleen nog in een horizontale beweging evolueren tot zijn MA 200 de pijp aan Maarten geeft.
Het Corona virus is uiteindelijk maar een variant op het griepvirus.
We hebben er al wel enkele gehad, zoals het SARS. Andere ziektes zoals Ebola - cholera - de pest enz. enz. zijn ook overwonnen, zie dus niet in waarom het Corona virus dat niet zou zijn.
Elk nieuw virus brengt slachtoffers en doden tot gevolg tot er weer een serum is om dit tegen te gaan.
Het zal dus het laatste virus nog niet zijn dat we gaan mee maken.
Je kan dus niet meer doen, dan er nu gedaan wordt,en hopen dat je er niet bij bent. Thats It...
We hebben er al wel enkele gehad, zoals het SARS. Andere ziektes zoals Ebola - cholera - de pest enz. enz. zijn ook overwonnen, zie dus niet in waarom het Corona virus dat niet zou zijn.
Elk nieuw virus brengt slachtoffers en doden tot gevolg tot er weer een serum is om dit tegen te gaan.
Het zal dus het laatste virus nog niet zijn dat we gaan mee maken.
Je kan dus niet meer doen, dan er nu gedaan wordt,en hopen dat je er niet bij bent. Thats It...