De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dan maakt het eigenlijk niet eens uit of TA werkt of niet, geen enkele particuliere Belg kan dit fiscaal aan?Dirk2 schreef: ↑4 maart 2020, 20:01Omdat de trades meestal een groot aantal dagen meegaan in een gewone markt, kom ik maar aan 10 per week. In de winter wel wat meer (meer thuis) dan met meer volatielere Nasdaq aandelen.doorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 18:00
Dirk2, hoeveel transacties doe je bij benadering op een jaar? (en eventueel, hoeveel % van die sluit je met winst?)
55% met winst door sterk schommelende Nasdaq aandelen met een strakke stop loss. Maar met deze beleggingen leer ik ontzettend bij om de prijs te leren lezen. (De meeste swingtraders hebben maar met 30% winst, maar hebben een hogere return= minder rustig en nemen geen defensieve setups zoals ik)
Op mijn gedeelte van de rustigere momentum aandelen zoals Apple, NVDA , MSFT en zo kom ik aan +_ 80% afsluitingen met winst door deze op prachtige lage locaties te kopen met een mooie technische setup.
Natuurlijk beleg ik maar in de sterkste sectoren en in de sterkste aandelen.
Anders klop je nooit de index.Dus brol aandelen zoals AB inbev kopen wij nooit.
Trouwens nog even melden dat we alweer aan die zware weerstand zitten. Dus hier kan het wat choppy zijn
tot wanneer we er over zijn.
Maar de middellange termijn bodem is gisteren gelegd. Zoals je hierboven kon lezen.
We mogen niet onder de 2970.
1 Beurstaksen
2 Meerwaardebelasting op de trades die werden afgesloten met winst aangezien dit niet meer in aanmerking zal komen voor het goede huisvader-principe.
3 Een herziening van de vorige 7? jaren kan grote gevolgen hebben.
Of zie ik volgens jou iets over het hoofd?
dat is een moeilijke...……..
feit is dat de fiscus ' voorlopig' nog maar weinig in de ( binnenlandse ) effectenportfeuille KAN neuzen
( wat niet is, kan natuurlijk nog komen he, breng de 'regering' niet op ideeen he )
beurstaks kan men vermijden met opties, of 'synthetische' aandelen
of door zelf in het buitenland te gaan wonen
feit is dat de fiscus ' voorlopig' nog maar weinig in de ( binnenlandse ) effectenportfeuille KAN neuzen
( wat niet is, kan natuurlijk nog komen he, breng de 'regering' niet op ideeen he )
beurstaks kan men vermijden met opties, of 'synthetische' aandelen
of door zelf in het buitenland te gaan wonen
Knap !!!!!!!!!!!Dirk2 schreef: ↑4 maart 2020, 20:0155% met winst door sterk schommelende Nasdaq aandelen met een strakke stop loss.doorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 18:00
Dirk2, hoeveel transacties doe je bij benadering op een jaar? (en eventueel, hoeveel % van die sluit je met winst?)
Als je met 10.000€ gestart bent, en je hebt een jaarlijks rendement van 55% (dat moet wel, want per transactie die maar 2 weken duurt, heb je 55% winst, en je doet er 10 per week: je hebt dus veel meer dan 55% rendement per jaar), dan heb je:
Na 10 jaar: 800.000 €
Na 15 jaar: 7,1 miljoen €
Na 20 jaar: 64 miljoen €
Na 25 jaar: 573 miljoen €
Na 30 jaar: 5,1 miljard €
Na 35 jaar: 45,9 miljard €
Na 40 jaar: 410 miljard €
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel jaar ben je al bezig?
Hij zegt toch dat 55% van zijn trades met winst zijn. Niet dat hij 55% winst maakt?
Begrijpend lezen is een onderschatte skill.
Begrijpend lezen is een onderschatte skill.
plus minus 33% op je winsten indien speculatief, dat is toch zo erg niet?doorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 20:19Dan maakt het eigenlijk niet eens uit of TA werkt of niet, geen enkele particuliere Belg kan dit fiscaal aan?
1 Beurstaksen
2 Meerwaardebelasting op de trades die werden afgesloten met winst aangezien dit niet meer in aanmerking zal komen voor het goede huisvader-principe.
belastingen en verjaringstermijnen gaan niet goed samen meerdoorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 20:19Dan maakt het eigenlijk niet eens uit of TA werkt of niet, geen enkele particuliere Belg kan dit fiscaal aan?Dirk2 schreef: ↑4 maart 2020, 20:01
Omdat de trades meestal een groot aantal dagen meegaan in een gewone markt, kom ik maar aan 10 per week. In de winter wel wat meer (meer thuis) dan met meer volatielere Nasdaq aandelen.
55% met winst door sterk schommelende Nasdaq aandelen met een strakke stop loss. Maar met deze beleggingen leer ik ontzettend bij om de prijs te leren lezen. (De meeste swingtraders hebben maar met 30% winst, maar hebben een hogere return= minder rustig en nemen geen defensieve setups zoals ik)
Op mijn gedeelte van de rustigere momentum aandelen zoals Apple, NVDA , MSFT en zo kom ik aan +_ 80% afsluitingen met winst door deze op prachtige lage locaties te kopen met een mooie technische setup.
Natuurlijk beleg ik maar in de sterkste sectoren en in de sterkste aandelen.
Anders klop je nooit de index.Dus brol aandelen zoals AB inbev kopen wij nooit.
Trouwens nog even melden dat we alweer aan die zware weerstand zitten. Dus hier kan het wat choppy zijn
tot wanneer we er over zijn.
Maar de middellange termijn bodem is gisteren gelegd. Zoals je hierboven kon lezen.
We mogen niet onder de 2970.
1 Beurstaksen
https://www.bespaarbelastingen.be/algem ... aart-niet/
Althans strafrechtelijk niet
Laatst gewijzigd door paul op 4 maart 2020, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach indien je een kalenderjaar afsluit met duidelijk 'speculatieve winst' geef je dat toch gewoon het jaar daarna aan en case closed...
Nto: ik interpreteer het dat hij 55% van zijn transacties met winst afsluit, niet dat hij 55% rendement haalt.NTO schreef: ↑4 maart 2020, 20:28Knap !!!!!!!!!!!
Als je met 10.000€ gestart bent, en je hebt een jaarlijks rendement van 55% (dat moet wel, want per transactie die maar 2 weken duurt, heb je 55% winst, en je doet er 10 per week: je hebt dus veel meer dan 55% rendement per jaar), dan heb je:
Na 10 jaar: 800.000 €
Na 15 jaar: 7,1 miljoen €
Na 20 jaar: 64 miljoen €
Na 25 jaar: 573 miljoen €
Na 30 jaar: 5,1 miljard €
Na 35 jaar: 45,9 miljard €
Na 40 jaar: 410 miljard €
Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoeveel jaar ben je al bezig?
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad fakkel. Zo interpreteer ik het ook. Dat zegt niks over zijn jaarwinst. Hij bedoelt gewoon dat van zijn 100 trades er 45 met verlies zijn en 55 met winst zijn.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En hoe ga je dat doen als je de verlies-trades niet kan inbrengen?BEspaar schreef: ↑4 maart 2020, 20:37plus minus 33% op je winsten indien speculatief, dat is toch zo erg niet?doorwinterd schreef: ↑4 maart 2020, 20:19
Dan maakt het eigenlijk niet eens uit of TA werkt of niet, geen enkele particuliere Belg kan dit fiscaal aan?
1 Beurstaksen
Ach indien je een kalenderjaar afsluit met duidelijk 'speculatieve winst' geef je dat toch gewoon het jaar daarna aan en case closed...
Ik ben dat artikel op bespaarbelastingen.be eens gaan lezen. Het spijt me, maar weer magertjes moet ik zeggen. Geen auteur, geen degelijke uitleg van hoe het nu precies zit, welke strafrechterlijke feiten niet verjaren bedoel ik.
Ik ben daar eens iets over tegen gekomen bij de Unavia-wet en/of de antigoon-doctrine, maar mijn geheugen laat me weer serieus in de steek.
Nu wil ik er toch het fijne van weten, want dit zou exponentieel meer macht voor de roverheid en vrijheidsroof voor de burger betekenen. Daar zal ik dus eens achteraan gaan, benieuwd wat er nu precies niet meer verjaart.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat heel veel parmantig braafsten op een dag in een heel donkere wereld gaan wakker worden, een wereld die ze zich niet konden voorstellen toen ze dachten (en steunden) dat hun roverheid op de slechteriken joeg. Blijkt dat vooral de parmantig braafsten de prijs gaan betalen, zoals die ganzen die het niet nodig vonden hun jaarlijkse trek aan te vatten omdat er alle dagen wat korreltjes lagen. Ik ben ook maar een gans, maar wel 1 van de velen die het zien aankomen en er niets aan kunnen doen omwille van de parmantig braafste ganzen. Voor ons zal het geen verrassing zijn, dus geen psychiatrie omdat de realiteit voor een kortsluiting zorgt in dat fantasiebrein. Maar gewoon een koude, donkere realiteit zonder vrijheid waar iemand anders, ver weg, alles voor jou gaat beslissen. Mooi vooruitzicht?
Tot zover mijn dagelijks kakje op onze roverheid.
Ik ging daar vroeger veel lezen (bespaarbelastingen.be) maar kwam teveel onjuistheden tegen. Ik hou het tegenwoordig vooral op lexalert.be. Daar hebben ze tenminste het fatsoen om de auteur te vermelden en ik beweer niet dat er geen fouten in staan, maar voor iemand op mijn niveau is dit meer dan voldoende om mijn kennis wat uit te breiden.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat op zich ook weer helemaal niets zegt.koenvhaver schreef: ↑4 maart 2020, 21:36 Inderdaad fakkel. Zo interpreteer ik het ook. Dat zegt niks over zijn jaarwinst. Hij bedoelt gewoon dat van zijn 100 trades er 45 met verlies zijn en 55 met winst zijn.
Iemand met 80% winst trades kan nog altijd slechter presteren dan iemand met 20% winst trades. Het is hoe groot of hoe klein je winsten-verliezen zijn dat maakt of je aan het eind van de rit positief of negatief saldo overhoudt. Je kan perfect 80 keer 1 EUR verliezen met strakke stoploss en 20 keer meer dan 25 EUR winnen en omgekeerd. Je aantal positieve/negatieve trades is dus niet doorslaggevend voor je uiteindelijke rendement.
En dan nog... men kan hier schrijven wat men wilt, we kunnen immers niet controleren of het ook waar is.
Het enige wat werkt is dan men zijn transacties vermeldt, op het moment dat men ze uitvoert. Volgens mij bezit Dirk2 overigens geen enkel aandeel.
Het enige wat werkt is dan men zijn transacties vermeldt, op het moment dat men ze uitvoert. Volgens mij bezit Dirk2 overigens geen enkel aandeel.
Kaaiman vandaag in De Tijd over de Am. verkiezingen:
'Je zou ze toch een mep om de oren verkopen, die zogenaamde kenners die zo graag de studiodeuren op de Reyerslaan platlopen? Feiten afwachten voor er commentaar op te geven is in onze steeds meer gepresseerde pers geen optie meer.'
Bij ons kroonjuweel Dirk II wél !
'Je zou ze toch een mep om de oren verkopen, die zogenaamde kenners die zo graag de studiodeuren op de Reyerslaan platlopen? Feiten afwachten voor er commentaar op te geven is in onze steeds meer gepresseerde pers geen optie meer.'
Bij ons kroonjuweel Dirk II wél !