De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
Tijd om enkele indexen te shorten.
Ik zal eens de analyse van de markt doen.
Op de S&P futures zie je hier via de 1 uur grafiek dat die uitbodeming nog steeds bezig is.
Zou je niet denken als je die -3,3% ziet. Ze testen gewoon die bodem aan die 3000 steun zone.
Ze spelen op die manier een spelletje om mensen shorts te doen kopen en dan pacman te spelen door die mensen hun geld af te pakken. Ze gingen bv s'nachts omhoog en en ook als Europa voor een groot deel open was. Dit als de Amerikaan in zijn bed ligt en dat de beurs niet open is.
Natuurlijk kan het nog een dead cat bounce zijn. Gebeurt veel in berenmarkten.
Er mag ook geen recessie komen of een deflatie probleem.
Op de S&P futures zie je hier via de 1 uur grafiek dat die uitbodeming nog steeds bezig is.
Zou je niet denken als je die -3,3% ziet. Ze testen gewoon die bodem aan die 3000 steun zone.
Ze spelen op die manier een spelletje om mensen shorts te doen kopen en dan pacman te spelen door die mensen hun geld af te pakken. Ze gingen bv s'nachts omhoog en en ook als Europa voor een groot deel open was. Dit als de Amerikaan in zijn bed ligt en dat de beurs niet open is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dus eigenlijk weet je het niet en is dit gewoon zever.Dirk2 schreef: ↑6 maart 2020, 00:29 Ik zal eens de analyse van de markt doen.
Covid-19 gaat zich van enkele strepen op een grafiek niks aantrekken. Voorlopig bepaalt de verspreiding van dat virus en de impact op de economie het markt sentiment, vermits beiden nog in negatieve zin aan het evolueren zijn lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er van enige bodemvorming sprake is.
Zo heeft Dirk2 altijd gelijk. Dat is zoals het weerbericht: "Het zal vandaag grotendeels droog blijven maar er kan ook wat regen vallen." Of de beursanalysten: "De kans op een correctie is 50%".
wat ben ik blij dat mijn zuur verdiende centjes op spaarrekening staan beter 0,25 procent rente ,dan 30 procent verlies op die beurzen .
Na die 30 procent verlies komt er 50 procent winst. Je spaarboekje brengt ondertusen nog altijd 0,25 procent rente op of minder, als de overheid of de ECB je spaargeld al niet confisqueren om de euro of het financieel systeem te redden.
Ja, maar het kan zeer lang duren. De Eurostoxx 50 stond begin 2000 op 5300 punten. Nu, 20 jaar later, op minder dan 3400.
De Bel20 stond voor de crisis van 2007 op 4600. Nu op 3550.
En de dividenden? Of het effect van tussentijds bijkopen?
En niet vergeten dat een paar kanjers uit de bel20 vlogen en vervangen werden, wat een vertekend beeld geeft. Die kanjers bleven trouwens marktwaarde verliezen eenmaal uit de bel20. Het echte verlies is dus nog wat meer dan het verschil tussen 4600 een 3550. Iets waar veel indexbeleggers zeer gemakkelijk aan voorbij gaan.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
De beurs is altijd gokken, hoe je het ook draait of keert. Je weet nooit wanneer het gaat zakken, wanneer het gaat stijgen...
Het jammer is dat de gewone spaarder via de ecb nu verplicht wordt de beurzen te ondersteunen, zolang het gaat natuurlijk …...via het nul-rente beleid.
Wat gaat men doen bij de volgende zware beurscrash? min 5 procent voor de spaarders om de verliezen van de beurs te dekken?
Nee dit is geen goede situatie meer, zeker omdat de beurs niet echt een afspiegeling is van hoe gezond een bedrijf is. Het mist zijn doel.
De reden dat de beurzen nog zo goed staan is puur door staatsinterventie. De wereld op zijn kop dus.
Het jammer is dat de gewone spaarder via de ecb nu verplicht wordt de beurzen te ondersteunen, zolang het gaat natuurlijk …...via het nul-rente beleid.
Wat gaat men doen bij de volgende zware beurscrash? min 5 procent voor de spaarders om de verliezen van de beurs te dekken?
Nee dit is geen goede situatie meer, zeker omdat de beurs niet echt een afspiegeling is van hoe gezond een bedrijf is. Het mist zijn doel.
De reden dat de beurzen nog zo goed staan is puur door staatsinterventie. De wereld op zijn kop dus.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Nagel op de kop.GreenDean schreef: ↑6 maart 2020, 09:25 En niet vergeten dat een paar kanjers uit de bel20 vlogen en vervangen werden, wat een vertekend beeld geeft. Die kanjers bleven trouwens marktwaarde verliezen eenmaal uit de bel20. Het echte verlies is dus nog wat meer dan het verschil tussen 4600 een 3550. Iets waar veel indexbeleggers zeer gemakkelijk aan voorbij gaan.
Velen zeggen: 'kopen en niet meer naar omzien', maar wie dat doet verliest al zijn geld.
Neem maar eens een koersenblad van 1964 en vgl dat met nu. Van de genoteerde ondernemingen zijn 90% een zachte dood gestorven.
Mijn eigen beleggersloopbaan is bezaaid met lijken waarop ik verschrikkelijke verliezen geleden heb. 'Houden' zeiden de analisten. Het bekende verhaal.
Je moet op de beurs vooral bij de pinken zijn ! Was dat helaas niet.
Klein voorbeeld: toen Colruyt de ponskaarten verving door streepjescode had mijn toenmalige frank moeten vallen. Nadien x 20 meen ik.
Je voert een heel betoog tegen 'Houden' en op het eind geef je een voorbeeld van een aandeel dat maal 20 gegaan is.