Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Collega is besmet, zit in quarantaine thuis.
Vandaag 59 nieuwe gevallen = verdubbeling van het aantal nieuwe gevallen gisteren en meer dan een verdubbeling van het totaal aantal gevallen gisteren. We zitten nu in de fase van exponentiële toename. Nu zullen we snel zien of de maatregelen in België toereikend zijn.
Och ja. Binnen 3 jaar spreken we over Covid zoals nu over de griep. "Het corona virus is weer in het land. Ouderen en kwetsbare groepen kunnen zich preventief laten inenten". En driekwart haalt zijn schouders op en doet niks.
Het is wachten op de lente en warmere temperaturen om het virus te doen verzwakken.
In het zuidelijk halfrond veel minder besmettingen (Brazilie, Australie, etc...)
In het zuidelijk halfrond veel minder besmettingen (Brazilie, Australie, etc...)
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Of ze testen minder?
België zal nu ook minder testen, dus die officiële cijfers zullen heel goed meevallen. Niemand zal weten hoeveel besmettingen er echt zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Denk dat er dan al veel een SOA zouden hebben.the_bishop schreef: ↑7 maart 2020, 03:05ben je ermee in contact geweest ?
misschien kun je je beter een paar weken van het forum verwijderen
een virus kan ook online verspreid worden
Is dat ook niet zo voor de griep maar dan omgekeerd ? Als er iemand met een hoestje rondloopt in februari-maart heeft hij "de griep" terwijl het meestal over een loutere verkoudheid gaat ... de cijfers van griep worden volgens mij dus ferm overdreven waardoor het sterftecijfer van "échte griep" (doodziek, zware koorts, je longen eruit hoesten) ook hoger is.
Ik denk trouwens dat de verspreiding hier hoger zal zijn dan in China, daar was het een radicale lockdown van het openbaar leven waardoor de curve begon af te vlakken ... hier zal de curve, gezien er geen echte lockdown is, blijven doorstijgen imho.
Ik volg je hierin wel. Ik heb een jaar of drie geleden de griep gehad. Nu snap ik waarom mensen euthanasie vragen. Nog nooit in mijn leven zo ziek geweest. Ik was 5 kg vermagerd en had twee weken geen stem wegens kapot gehoest. Het heeft meer dan een maand geduurd voor ik weer een beetje de oude was. De huisdokter zei zelf. Jij hebt de griep gehad. De meeste die "de griep" hebben hebben gewoon een zware verkoudheid. Sedertdien laat ik me elk jaar vaccineren.
Het zou dus inderdaad wel kunnen dat de cijfers van de griep niet correct zijn.
Als ze hier geen maatregelen treffen zoals in China zal het hier inderdaad steeds verder kunnen uitbreiden.
De meeste zaken ivm met Corona halen de nationale pers niet eens. Een voorbeeldje? Maandag is een Engelse basketspeler komen testen bij de U18 van een basketteam (eersteklasser). Hij heeft mee getraind. Twee dagen later blijkt hij besmet te zijn met Corona. Gezien basket een contactsport is en er samen een douche genomen wordt, van dezelfde flessen water gedronken wordt is de kans groot dat er andere leden van het team ook besmet zijn.
Het zou dus inderdaad wel kunnen dat de cijfers van de griep niet correct zijn.
Als ze hier geen maatregelen treffen zoals in China zal het hier inderdaad steeds verder kunnen uitbreiden.
De meeste zaken ivm met Corona halen de nationale pers niet eens. Een voorbeeldje? Maandag is een Engelse basketspeler komen testen bij de U18 van een basketteam (eersteklasser). Hij heeft mee getraind. Twee dagen later blijkt hij besmet te zijn met Corona. Gezien basket een contactsport is en er samen een douche genomen wordt, van dezelfde flessen water gedronken wordt is de kans groot dat er andere leden van het team ook besmet zijn.
Nee, collega die normaal bij mij werkt werd voor 2 maanden overgeplaatst naar een ander kantoor om een langdurig zieke daar te vervangen. Nu moet mijn collega weer vervangen worden.the_bishop schreef: ↑7 maart 2020, 03:05ben je ermee in contact geweest ?
misschien kun je je beter een paar weken van het forum verwijderen
een virus kan ook online verspreid worden
Hij stelt het verder wel goed. Zit nu al 3 dagen thuis en naar zijn zeggen heeft hij weinig last er van.
Hij moet binnen blijven maar niemand controleert dat zegt hij.
Vroeg hem ‘op een schaal van 0 tot 10, hoe ziek ben je’ (al lachend weliswaar)
Hij zegt 3/10. Maar dat is wel iemand die iets kan verdragen hoor.
Hij zegt 3/10. Maar dat is wel iemand die iets kan verdragen hoor.
Heb de indruk dat er zelfs al jarloezie is dat mensen met het coronavirus mogen thuisblijven.
Heel de wereld zit vol jarloezie
Heel de wereld zit vol jarloezie
Kevva gaat nog aan zijn promotie geraken op het werk..
Als er genoeg uitval is, is er ook plaats voor vervanging.
Als er genoeg uitval is, is er ook plaats voor vervanging.