Stel jezelf hier even voor!
Re: Stel jezelf hier even voor!
Aan gemiddeld 10% per maand doe je het meer dan 6x beter dan beurslegende Warren Buffet...
Hehe 10% per maand. Als je begint met 10K, heb je na 10 jaar 930 miljoen. Niet slecht.
en dan een rijkemanstaks invoeren, en 99% wegbelasten
Ja ik bedoelde eigenlijk 10% op jaarbasis. Heb een 8tal aandelen lopende, eentje 16% winst, eentje 7% winst en andere 6%. De rest dik verlies maar ze komen nu stilletjes terug. Geduld is een mooie eigenschap.
Hallo allemaal,
Ik ben sinds enkele maanden dit forum aan het volgen omdat ik maandelijks wat kan opzij zetten, en dit graag doordacht wil beleggen.
Vorig jaar in een eigen huis geïnvesteerd, lening loopt nog 19 jaar maar dankzij een spaarzame levensstijl kan er periodiek wat opzij gezet worden.
Ik ben vooraan de 30, beleg met als (weinig ambitieus?) doel de inflatie op lange termijn te kloppen.
Ondanks een aangeboren risico-aversie, werk ik een beleggingsstrategie uit die me moet toelaten rond mijn 60ste verjaardag financieel onafhankelijk te zijn.
Ik heb qua studies een financiële en economische achtergrond, maar ben professioneel de voorbije 10 jaar in niet-financiële domeinen actief. Daarom hoop ik me samen met jullie verder te ontwikkelen om de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Alvast bedankt voor jullie tips en feedback!
Ik ben sinds enkele maanden dit forum aan het volgen omdat ik maandelijks wat kan opzij zetten, en dit graag doordacht wil beleggen.
Vorig jaar in een eigen huis geïnvesteerd, lening loopt nog 19 jaar maar dankzij een spaarzame levensstijl kan er periodiek wat opzij gezet worden.
Ik ben vooraan de 30, beleg met als (weinig ambitieus?) doel de inflatie op lange termijn te kloppen.
Ondanks een aangeboren risico-aversie, werk ik een beleggingsstrategie uit die me moet toelaten rond mijn 60ste verjaardag financieel onafhankelijk te zijn.
Ik heb qua studies een financiële en economische achtergrond, maar ben professioneel de voorbije 10 jaar in niet-financiële domeinen actief. Daarom hoop ik me samen met jullie verder te ontwikkelen om de juiste beslissingen te kunnen nemen.
Alvast bedankt voor jullie tips en feedback!
Hoi
Kan iemand me zeggen hoe ik een nieuw bericht (nieuwe topic) moet plaatsen aub ...
Kan iemand me zeggen hoe ik een nieuw bericht (nieuwe topic) moet plaatsen aub ...
Je gaat naar een gewenste subforum bijvoorbeeld Fondsen en aandelen. Vervolgens zou je onder de linkerbovenhoek van de forum (onder de horizontale balk met knopen zoals Lenen, Sparen, enz..) de naam van de subforum moeten zien (in dit geval Fondsen en aandelen). Eronder staat er een knop Nieuw onderwerp genaamd. Je drukt erop.
Uw eerste topic zullen weliswaar eerst geaccepteerd moeten worden door een mod alvorens die zichtbaar worden.
Ben van de "Kempen" en nog 3 jaar werkzaam voor mijn definitief verlof begint.
Energie en al wat er rond hangt is mijn hobby, zelf PV installatie en warmte pomp gelegd , mini WKK ontwikkeld enz.
In Moezelstreek voel ik mij leven, kan ook van de wijn zijn :-)
Mijn motor is een verlengstuk van mijn lichaam.
Voor de rest leven als het je laatste dag is.
Energie en al wat er rond hangt is mijn hobby, zelf PV installatie en warmte pomp gelegd , mini WKK ontwikkeld enz.
In Moezelstreek voel ik mij leven, kan ook van de wijn zijn :-)
Mijn motor is een verlengstuk van mijn lichaam.
Voor de rest leven als het je laatste dag is.
Misschien de jongste hier, afkomstig westvlaanderen, studeer wetenschappelijke richting, ik mik op een job als bioingenieur bij het ministerie van wateren en visserij.
Hobbys zijn skaten en fotoshop. Graag kom ik mij hier wat verdiepen in de financien. Mijn vader is bankdirecteur namelijk, maar die heeft nooit genen tijd als ik iets wil weten.
Hobbys zijn skaten en fotoshop. Graag kom ik mij hier wat verdiepen in de financien. Mijn vader is bankdirecteur namelijk, maar die heeft nooit genen tijd als ik iets wil weten.
Iemand die wil deel uitmaken van een vereniging, club, forum aso kan zich best voorstellen.
Dus hier gaan we:
Geboren en getogen West- Vlaming uit het centrum van de provincie.
Passies: zee (oceaan)zeilen, natuur(beheer) en landbouw, genealogie en nog wat andere.
Mijn vertrouwen in geld is nagenoeg onbestaand.
De bedoeling is hier wat info bijeen te sprokkelen op financieel gebied en waar ik kan ook hier en daar iets te betekenen voor de medeleden.
Dus hier gaan we:
Geboren en getogen West- Vlaming uit het centrum van de provincie.
Passies: zee (oceaan)zeilen, natuur(beheer) en landbouw, genealogie en nog wat andere.
Mijn vertrouwen in geld is nagenoeg onbestaand.
De bedoeling is hier wat info bijeen te sprokkelen op financieel gebied en waar ik kan ook hier en daar iets te betekenen voor de medeleden.
Als eerste in 2020!
Ik ben 27 en heb teveel interesses voor mijn eigen goed. (Technologie, financiën, dieren & natuur, muziek, automechaniek, politiek, filosofie, psychologie, opvoeding, sport, ...)
Daarbij dus ook financiën, ben namelijk een zeer zuinig persoon.
Ik werk nu 4,5 jaar in de IT sector. Doel: Op pensioen voor mijn 40ste. (Niet om te luieren maar om met al die interesses hierboven bezig te zijn)
Op nog veel nuttige info en discussies!
Ik ben 27 en heb teveel interesses voor mijn eigen goed. (Technologie, financiën, dieren & natuur, muziek, automechaniek, politiek, filosofie, psychologie, opvoeding, sport, ...)
Ik werk nu 4,5 jaar in de IT sector. Doel: Op pensioen voor mijn 40ste. (Niet om te luieren maar om met al die interesses hierboven bezig te zijn)
'Natuur(beheer)', bedoel je jager? Ik ben namelijk ook een jager, of doe ook aan 'natuur-beheer', aangezien sommige mensen dit niet graag delen met de wereld en uit onwetendheid daar nogal snel op reageren
Hallo,
Ik volg dit forum al enkele jaren, en zoals op de meeste fora reageer ik weinig. Gewoonlijk is er wel altijd iemand die mijn mening sneller en beter formuleert. Ik heb mij een paar maand terug geregistreerd , waarschijnlijk om een afbeelding of tabel te kunnen bekijken.was, dat ik te weinig berichten
Ergens in een van de topic's mocht er gereageerd worden via PM, en daar kreeg ik te lezen dat het niet mogelijk is, dat ik te weinig berichten gepost had.
Hoeveel berichten moet men plaatsen voor we een PM kunnen plaatsen?
Ik volg dit forum al enkele jaren, en zoals op de meeste fora reageer ik weinig. Gewoonlijk is er wel altijd iemand die mijn mening sneller en beter formuleert. Ik heb mij een paar maand terug geregistreerd , waarschijnlijk om een afbeelding of tabel te kunnen bekijken.was, dat ik te weinig berichten
Ergens in een van de topic's mocht er gereageerd worden via PM, en daar kreeg ik te lezen dat het niet mogelijk is, dat ik te weinig berichten gepost had.
Hoeveel berichten moet men plaatsen voor we een PM kunnen plaatsen?
Ik werk nu 4,5 jaar in de IT sector. Doel: Op pensioen voor mijn 40stPhoenixFire schreef: ↑14 februari 2020, 14:28 Als eerste in 2020!
'Natuur(beheer)', bedoel je jager? Ik ben namelijk ook een jager, of doe ook aan 'natuur-beheer', aangezien sommige mensen dit niet graag delen met de wereld en uit onwetendheid daar nogal snel op reageren
straf
Ik ben 21 en wil voor mijn 22 op pensioen.
(Ben niet zeker of het gaat lukken)