Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De WHO heeft de status "global emergency" hiermee niet terug getrokken. Zolang het aantal besmettingen laag blijft valt het allemaal nog wel te managen, eenmaal de toevloed te groot (zoals nu in Italië) wordt het wel degelijk een ongecontroleerde noodsituatie. Vrees dat met de huidige makke aanpak de verspreiding niet voldoende afgeremd zal worden en we vrij snel in Italië toestanden zullen verzeilen. Het gebrek aan bedden op intensieve zorg, het tekort dat er nu al is aan test materiaal, beschermende kledij en mond maskers beloofd alvast niet veel goeds. Als men er niet in slaagt de +/- 15% ernstig zieken (virale long ontstekingen) die intensieve zorg nodig hebben op te vangen gaat de mortaliteit een stuk hoger uit komen. Het handjes wassen en niet naar Noord Italië reizen advies lijkt mij niet adequaat genoeg om dit voldoende af te remmen.Poldermol schreef: ↑8 maart 2020, 08:24 Akkoord, maar ook (en dit is van eergisteren, 5 weken recenter dan uw quote):
'This is a serious disease. It is not deadly to most people'
"serieus". Tjah. Oké. Ja dat is het zeker, daar is geen discussie over mogelijk. Maar het woordje 'serieus' is al een tone-down van 'global emergency'.
GreenDean schreef: ↑8 maart 2020, 09:07
Ik geloof nog steeds niet dat dit apocalyptische vormen gaat aannemen, maar nu pas in gang schieten is schuldig verzuim, en heeft trouwens geen enkele zin meer. Men wist wat in China gaande was en men heeft er ook meer dan genoeg ruchtbaarheid aan gegeven om zich dan als politieker en viroloog een beetje interessant te komen maken. Men weet ook dat in de wereld van vandaag een virus niet meer door een landsgrens of oceaan tegen te houden is. Dus wat mij betreft, schuldig verzuim met bedrieglijk opzet van onze politiek en ambtenarij, alsof dat iets nieuws is. We zijn al enkele decennia te laat met ze voor een volkstribunaal te brengen en we gaan het mogen uitzweten, niet enkel met dit virus.
Welke maatregelen zouden dan op welk moment doeltreffend geweest zijn zonder dat men u zich in het harnas jaagt wegens een bemoeizieke overheid. Want dat zou dan wellicht uw repliek geweest zijn
Wat Poldermol zegt.
Wat hadden ze kunnen / moeten doen?
Direct als er gevallen in China waren, alle reizen van en naar China verbieden?
Van bij de outbreak in Italië, hetzelfde doen?
Zoiets hou je in deze moderne tijden gewoon niet tegen tenzij je je grenzen hermetisch afsluit.
En opnieuw, veel lawaai om een matig virusje.
Wat hadden ze kunnen / moeten doen?
Direct als er gevallen in China waren, alle reizen van en naar China verbieden?
Van bij de outbreak in Italië, hetzelfde doen?
Zoiets hou je in deze moderne tijden gewoon niet tegen tenzij je je grenzen hermetisch afsluit.
En opnieuw, veel lawaai om een matig virusje.
Kaaiman, ongetwijfeld goed ingelicht, spreekt van een nooit geziene marketing campagne. Zoals gewoonlijk laat hij echter het achterste van zijn tong niet zien.
Denk echter dat we daarvoor niet ver moeten zoeken: de media ! (wiens brood men eet, ...)
Zodra dat virus zal uitgemolken zijn, zal de storm wel bedaren denk ik.
Begin zelf nu al te gapen als ik HLN bekijk.
(toegegeven: de politiek zal ook wel een grote rol spelen)
Denk echter dat we daarvoor niet ver moeten zoeken: de media ! (wiens brood men eet, ...)
Zodra dat virus zal uitgemolken zijn, zal de storm wel bedaren denk ik.
Begin zelf nu al te gapen als ik HLN bekijk.
(toegegeven: de politiek zal ook wel een grote rol spelen)
Als Kevva te diep in het glas gekeken heeft, begint hij van alles te verzinnen. Blijkbaar heeft hij vannacht pils gedronken en naar zijn flesje gekeken toen hij dat schreef (5% alcohol). Als hij trappist gedronken had, had hij eerder 9% geschreven
Het begint te 'lijken' op de klimaathysterie.
Wanneer, hand in hand, een gezamenlijke mars op Brussel ?
Wanneer, hand in hand, een gezamenlijke mars op Brussel ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat was mij ook al opgevallen. En het zijn niet zelden de klimaathysterici die ook hier de paniektrom slaan.
Met hier en daar een uitzondering met kampwisselaars
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 maart 2020, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Met wat we nu weten had het beter geweest als die quarantaine in Italië drie weken geleden was ingevoerd. Maar misschien beter laat dan nooit. De quarantaine in Hubei werd volgens Wikipedia op 23 januari ingevoerd. En kijk, anderhalve maand later is het aantal nieuwe besmettingen extreem laag geworden.
Corona is een non-event wat de media enorm opgeklopt hebben (zoals ze elke peulschil tegenwoordig dramatiseren bij gebrek aan echte miserie), dus wat voor mij telt is de impact op de beurzen. Ik vermoed dat de storm op de beurzen binnenkort wel zal gaan liggen. Positief is alvast de enorm gunstige ontwikkeling in China.
Corona is een non-event wat de media enorm opgeklopt hebben (zoals ze elke peulschil tegenwoordig dramatiseren bij gebrek aan echte miserie), dus wat voor mij telt is de impact op de beurzen. Ik vermoed dat de storm op de beurzen binnenkort wel zal gaan liggen. Positief is alvast de enorm gunstige ontwikkeling in China.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Wat Haelewyn schrijft klopt.
Of dat sterftecijfer ook daadwerkelijk 3,4% is weet niemand want niemand weet hoeveel besmettingen er zijn. Zijn het er 115.000 (zoals nu officieel overal te lezen is) of zijn het er 300.000? 400.000? 500.000?
Als je dan met dat sterftecijfer van 3800 doden zit. Dan weet je dat dat percentage die er aan sterft lager ligt dan 3,4%.
Nogmaals, de kans dat je het oploopt is kleiner dan 5%! De kans dat je er ook nog eens aan sterft is nog VEEL kleiner.
Kun je ziek worden? Ja! Kun je ernstig ziek worden? Ook ja, want dan behoor je tot die 38% die meer last hebben.
Maar naar het schijnt zit het 2 tot max. 3 weken in je lichaam daarna ben je er ook vanaf want volgens wetenschappers zou je lichaam antistoffen aangemaakt hebben en kan ze een nieuwe besmetting meteen bestrijden!
Niet vergeten dat er ook een aantal mensen van het virus gaan sterven die als officiële doodsoorzaak 'hartstilstand', 'griep', 'multiple organ failure' of 'copd' / 'ademhalingsproblemen' / 'hypoxie'.
Of ergens ten velde 'natuurlijk overlijden'.
Het ene heft ergens een stuk het andere op.
Of ergens ten velde 'natuurlijk overlijden'.
Het ene heft ergens een stuk het andere op.
Vandaag maar 31 nieuwe besmettingen in ons landje.
Ofwel omdat ze het echt onder controle krijgen? Ofwel omdat ze minder testen kunnen/willen doen, waardoor er natuurlijk ook minder coronagevallen gedetecteerd worden. Als ze binnen een paar dagen niet meer testen, zal het 'aantal nieuwe besmettingen' dalen tot 0!
De vorige dagen was het in de berichtgeving nog: zoveel testen uitgevoerd en zoveel positief... Nu is het enkel nog 'zoveel positieve testen'.
Ofwel omdat ze het echt onder controle krijgen? Ofwel omdat ze minder testen kunnen/willen doen, waardoor er natuurlijk ook minder coronagevallen gedetecteerd worden. Als ze binnen een paar dagen niet meer testen, zal het 'aantal nieuwe besmettingen' dalen tot 0!
De vorige dagen was het in de berichtgeving nog: zoveel testen uitgevoerd en zoveel positief... Nu is het enkel nog 'zoveel positieve testen'.
Mocht dat waar zijn dan zou iedereen op die getroffen cruise-schepen besmet zijn ...