De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
In de krant De Tijd:
Libanon failliet
Banken in de problemen doordat kredieten ingevolge coronavirus niet worden terugbetaald.
Italië in de problemen.
Ziet er dus niet goed uit voor de beurs...
Libanon failliet
Banken in de problemen doordat kredieten ingevolge coronavirus niet worden terugbetaald.
Italië in de problemen.
Ziet er dus niet goed uit voor de beurs...
Italië was al erg wankel dus deze crisis kunnen ze missen.
Iedereen aub Italiaanse producten aanschaffen uit steun.
Iedereen aub Italiaanse producten aanschaffen uit steun.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Hoezee, we zitten dik in de puree.
Ik niet. Er zijn geen tekorten. Het is omdat consumenten vrezen dat er tekorten zullen zijn en beginnen hamsteren dat er tekorten ontstaan. Zij zijn dus zelf de oorzaak van het probleem waar ze aan willen ontkomen.
Alles verkopen en wachten op lagere inkooppositie?
Dit is toch echt godgeklaagd, 6 maanden aan het investeren, met laatste storting in februari en meteen geconfronteerd met een eens in 100 jaar evenement.
Dat is hetzelfde als met hamsteren: door de verkopen draag je bij aan het probleem, namelijk de daling van de koersen. Gewoon alles rustig bijhouden. Don't worry, be happy.
Eens in 100 jaar? Eind 2018 zijn beurzen evenveel gedaald.
Je hebt inderdaad pech gehad maar je wist dat dit kon gebeuren.
Als je je nu al zo’n zorgen maakt vrees ik voor als het echt slecht zou gaan.
Portefeuille: IWDA, cash
'Als het echt slecht zou gaan'
Ondertussen hadden we twee weken geleden de slechtste beursweek aller tijden, zijn we deze week niet hersteld, en staat er nu een olie trade war, US presidentsverkiezingen, een failliet Libanon en een Italië in recessie voor de deur.
Dit bovenop het alsmaar verspreidende coronovirus.
Ik zou normaal nooit denken aan verkopen om goedkoper in te kopen, maar deze feiten zijn toch echt duidelijk, niet?
Ondertussen hadden we twee weken geleden de slechtste beursweek aller tijden, zijn we deze week niet hersteld, en staat er nu een olie trade war, US presidentsverkiezingen, een failliet Libanon en een Italië in recessie voor de deur.
Dit bovenop het alsmaar verspreidende coronovirus.
Ik zou normaal nooit denken aan verkopen om goedkoper in te kopen, maar deze feiten zijn toch echt duidelijk, niet?
Ik had het over het corona-virus evenement, een eens in de 100 jaar evenement, ik quoteerde Ray Dalio
Idem hier. Wel gewoon gewinkeld dit weekend en nergens in de Carrefour lege rekken gezien, dus zo erg zal het wel nket zijn.
Zie dit niet als een tegenslag, maar als een kans.
Tweeledig:
1) je beleggingsstrategie en risicoprofiel krijgen nu een vuurdoop, in plaats van binnen 10 jaar, als je heel veel geld hebt geïnvesteerd. Stel jezelf nu de vraag of je dit een comfortabele situatie vindt. Als je nu drang voelt om van je plan af te wijken, wat dan als de beurs 50% zou dalen?
2) als de beurs nog ferm verder zakt, dan kan je aan realistischere prijzen aankopen, ipv aan de all-time highs waar we voor corona mee te maken hadden.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dat is knudde, Lerre. Ik heb meer dan een jaar geleden eens ergens gelezen dat de S&P aan een 15x de boekwaarde van de onderliggende aandelen noteerde. Ik weet niet hoeveel daarvan in de heilige IWDA zit, maar kan wel met zekerheid zeggen dat die IWDA veel te duur is. Wat ik hier ook op dit forum gezegd heb. Een mens wordt dan natuurlijk onmiddellijk virtueel doodgeknuppeld door de index-religieuzen. Je kan knuppelen zoveel je wil maar de waarheid springt je vroeg of laat toch in het gezicht.
Dit hoeft echt geen groot probleem te worden. Voorlopig is het gewoon markthysterie en is er structureel nog niets mis. Als grote bedrijven beginnen omvallen en gered moeten worden is er stront aan de knikker en kan ik op een blaadje garanderen dat je (geld om geld) je verlies in dit leven niet meer goed maakt. Maar dat is voorlopig niet aan de orde en de markt is al jaren dolgek, het kan goed zijn dat het morgen groen opent en dat je deze zomer op een mooie winst staat. Voorlopig niks aan de hand, gewoon marktgekte. Sterkte.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.