Beleggingsplan ten tijde van Corona ...
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Beleggingsplan ten tijde van Corona ...
Hey,
Is het een goed idee om nu in te schrijven op een beleggingsplan met de huidige beurscrisis ?
Of is dit enkel aan te raden als het opnieuw beter gaat op de beurzen.
Ik ben zeker geen ervaren belegger, maar wil mijn spaarcenten een beetje laten renderen op langere termijn.
Alvast bedankt !
Is het een goed idee om nu in te schrijven op een beleggingsplan met de huidige beurscrisis ?
Of is dit enkel aan te raden als het opnieuw beter gaat op de beurzen.
Ik ben zeker geen ervaren belegger, maar wil mijn spaarcenten een beetje laten renderen op langere termijn.
Alvast bedankt !
Re: Beleggingsplan ten tijde van Corona ...
Ja, een goed idee. Met een beleggingsplan stap je gespreid in. Stap je vandaag in dan doe je dat aan lage koersen. Stijgen ze dan maak je mooie winst. Dalen ze verder dan koop je volgende keer nog goedkoper aan. Je wint altijd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is toch godgeklaagd, Yaris. Stop met dat kinderlijk advies te blijven geven. Mensen moeten begrijpen waar ze hun spaargeld insteken, anders loopt dat altijd met een pijnlijke financiële kater af.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het gaat hier over een beleggingsplan, meestal met maandelijkse aankopen op een vaste datum. En vaak ook met kleine bedragen (geen duizenden euro's per keer).
Dat is nu wel een goed idee, want niemand kent het dieptepunt op voorhand.
Door maandelijks aan te kopen, maak je gebruik van de koersschommelingen, en krijg je inderdaad meer waar voor je geld als het nog verder daalt.
Dat is nu wel een goed idee, want niemand kent het dieptepunt op voorhand.
Door maandelijks aan te kopen, maak je gebruik van de koersschommelingen, en krijg je inderdaad meer waar voor je geld als het nog verder daalt.
Ik geef advies naar best vermogen net zoals jij dat doet, GreenDean. Geen reden om iemand anders af te kraken. De vraagsteller moet zelf weten wat hij met onze adviezen doet.
En dan gaat de paraplu open.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
@GreenDean: je hebt in dit draadje al twee berichten gepost maar zelf nog geen positieve bijdrage geleverd. Moet ik nu ook zeggen dat het godgeklaagd is?
Hooi,
Alvast bedankt voor dit advies.
Ik bedoelde inderdaad een beleggingsplan via Medirect (Volledig beheerd) of via mijn grootbank Belfius
Ik daacht zo een 10000 à 15000 euro als startkapitaal te storten (dit staat nu gewoon te "slapen" op mijn spaarrekening) en dan maandelijks ergens een 150 euro.
Alvast bedankt voor dit advies.
Ik bedoelde inderdaad een beleggingsplan via Medirect (Volledig beheerd) of via mijn grootbank Belfius
Ik daacht zo een 10000 à 15000 euro als startkapitaal te storten (dit staat nu gewoon te "slapen" op mijn spaarrekening) en dan maandelijks ergens een 150 euro.
Best geen beleggingen nemen bij grootbanken. Die rekenen je veel kosten aan.
En wat bedoelt Greendean ?
Is er inderdaad een groot risico aan verbonden aan zo een beleggingsplan ?
Is er inderdaad een groot risico aan verbonden aan zo een beleggingsplan ?
Iedere belegging houdt risico’s in. Als je 2 weken terug 15000 euro stort heb je nu al een verlies opgebouwd. Als je dit verdeeld en maandelijks een fractie investeert kan je dat risico wat afvlakken.
Mogelijks heeft Green daar een andere mening over.
Ondertussen blijf ik verder opbouwen. Maandelijks 150 euro, het doet geen pijn, en ik heb mij de vorige weken nog geen seconde ongerust gemaakt.
Mogelijks heeft Green daar een andere mening over.
Ondertussen blijf ik verder opbouwen. Maandelijks 150 euro, het doet geen pijn, en ik heb mij de vorige weken nog geen seconde ongerust gemaakt.