De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik ga het een paar dagen bekijken. Als het stabiel blijft ga ik voorzichtig weer aankopen.
Het antwoord is makkelijk: ja! Het kán nog véél lager
De moeilijke vraag is: Zál het ook nog veel lager gaan
Ik hou mij daar niet meer mee bezig. Je kan het toch niet weten. Ik maak er mij ook niet meer druk in dat ik hier of daar een opportuniteit heb gemist. Ben al lang blij met mijn langetermijn rendement.
In west en zuid Europa wonen duidelijk de meeste kwezels, in China duidelijk de minste, want de beurs heeft er het minste last van hun eigen virus…
Ze blijven er ook geloven in hun eigen economie….
https://www.marketscreener.com/stock-ex ... xes/major/
Ze blijven er ook geloven in hun eigen economie….
https://www.marketscreener.com/stock-ex ... xes/major/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Deze eeuw zijn de beurzen al zeker 2x veel lager geweest. Elke belegger moet er rekening mee houden dat hij dit in zijn beleggingscarrière verschillende malen zal meemaken.
Niemand kan voorspellen of we nu aan het laagste punt van deze daling zitten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Maar het positieve: downside is beperkt tot -100%, upside eindeloos
Het verschil met 2008 (- 66%) is dat er toen een reden voor de daling was (het virtuele failliet van de financiele sector).
Die is nu niet me dunkt en dat maakt me ongerust.
Galapagos vanmorgen nog €162, intussen toch weer richting de €174.
De maatregelen om het Coronavirus in te dijken nemen als maar gekkere proporties aan, met een enorme impact op de reële economie. Een recessie is zo goed als zeker in minstens enkele Europese landen. De olieprijs crasht naar niveaus van de oliecrisis in 2016. Libanon is het eerste land dat bezwijkt onder de gigantische staatsschuld*, met de Franse en Amerikaanse banken als grootste schuldeisers.
*Aangezien Italië zijn economisch centrum onder quarantaine heeft geplaatst en enorme extra overheidsuitgaven zal opstapelen tijdens deze virus'crisis', ben ik eens benieuwd wat daar nog allemaal staat te gebeuren. Vergeet niet dat ze het in 2018 al eens aan de stok hadden met Europa en hun begroting ook dit jaar een te groot tekort had.
Neem daarbij nog eens de absurde, niet op fundamenten gestoelde koersstijging van 2019.
Moeten er nog redenen zijn?
@Zatte Nonkel
Zou jij verkopen omwille van de redenen die je daar aangeeft ?
Vergeet ook niet: een lage olieprijs is juist gunstig voor de economie.
Geef maar toe dat je door daling verrast werd.
Zou jij verkopen omwille van de redenen die je daar aangeeft ?
Vergeet ook niet: een lage olieprijs is juist gunstig voor de economie.
Geef maar toe dat je door daling verrast werd.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 9 maart 2020, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
TrX schreef: ↑8 maart 2020, 14:01Neerwaartse trend zet zich verder.Beewee schreef: ↑8 maart 2020, 13:58 Heb veel geluk met turbo shorts en longs aan te kopen/verkopen op de juiste momenten vorige week. Maar voor komende week durf ik het even niet, veel te onvoorspelbaar geworden en niet echt goed voor de bloeddruk . Ook ga ik op vakantie en wil me niet bezig houden met markten.
Damn, zit ik toch weer correct.
Net als ik vorig jaar in november/december waarschuwde dat de S&P500 parabolisch aan het stijgen was en dit niet ging blijven duren. Toen lachte jij dat uiteraard weg.
Ter info, ik zit sinds december 2019 op 95% cash.
"be fearful when others are greedy and greedy when others are fearful"
Laatst gewijzigd door TrX op 9 maart 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat zegt Dirk II ?
Dat er zich een U-vormige bodem aan het vormen is?
Alleen weten we nog niet precies waar we zitten in de U
Alleen weten we nog niet precies waar we zitten in de U