De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb Resilux breakeven verkocht (gaat naar Berkshire). Dit omdat ik meer potentieel zie in Berkshire dan Resilux op vlak van groei. Niet omwille van de daling.
Voor de rest houdt ik alles netjes bij, er is zelfs al een stuk verse cash van de spaarrekening onderweg. Ik schrok vanmorgen wel even ja. Geen sprake van paniek echter. Ik heb een horizon van 40+ jaar en heb vertrouwen in de bedrijven die ik gekozen heb.
Dus in jouw redenering is er geen reden en krijg je de aandelen aangeboden aan kortingen van 20 à 25%. Dan zou je moeten weten wat doen
Ik denk dat we nog niet aan de bodem zitten.
Ik blijf nog wachten om weer in te stappen.
Let op voor vallende messen!
Ik blijf nog wachten om weer in te stappen.
Let op voor vallende messen!
Had twee weken geleden twee aandelen verkocht en nog geen tijd gehad om even uit te zoeken waarin het vrijgekomen geld te investeren (ongeveer 10-15% van port), waardoor ik op 20% cash zat. Vorige week een pakketje IWDA ingekocht en vandaag nog een pakketje. Zit nu terug op 6% cash in mijn port. Als het nog verder daalt, koop ik nog een pakketje bij.
twordt hoog tijd dat de rente stijgt want die nulrente helpt precies niet veel (meer).
tijd om een keer grote kuis te houden in de veel te hoog geprijsde aandelen.
de rotte appels eruit, het kaf van het koren scheiden. Effkes grote verliezen slikken en dan weer verder.
tijd om een keer grote kuis te houden in de veel te hoog geprijsde aandelen.
de rotte appels eruit, het kaf van het koren scheiden. Effkes grote verliezen slikken en dan weer verder.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Wat een paar duizend doden al niet kunnen doen met de beurzen
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Zie jij al ergens qualitykoopjes, gpv? Ik zat hier al lang op te wachten, maar nu het zo ver is denk ik toch nog even te wachten en niet midden in de paniek al te beginnen kopen. De markt proberen te timen is meestal geen goed idee maar het is wel verleidelijk nu...
echte beursjongens liggen niet wakker van dalingen, die zien dat op lange termijn.
het zijn de amateurs die nu in paniek slaan en schrik hebben.
het zijn de amateurs die nu in paniek slaan en schrik hebben.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Waarom niet gewoon je systeem volgen. Je kocht toch systematisch elke maand enkele fondsen in? Je kan dat toch gewoon verder doen?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
- Full Member
- Contacteer:
DON'T DO SOMETHING, just stand there!
~Saint Jack
~Saint Jack
en zeggen dat de huidige bull markt vandaag dag op dag haar 11e verjaardag viert.