De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
zijn we tenminste af van die 'jamaar we zitten al in langste bull markt ooit'
Inderdaad, van dat gezaag zijn we af. Nu mag er een V-patroon gevormd worden richting najaar.
Mijn goedkoopste aandelen zijn VMware, OpenText en Microchip. Maar dat zijn misschien eerder value-plays, weliswaar met voldoende kwaliteit.sjarel123 schreef: ↑9 maart 2020, 15:03 Zie jij al ergens qualitykoopjes, gpv? Ik zat hier al lang op te wachten, maar nu het zo ver is denk ik toch nog even te wachten en niet midden in de paniek al te beginnen kopen. De markt proberen te timen is meestal geen goed idee maar het is wel verleidelijk nu...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
dat is het toffe aan de beurs, iedereen heeft gelijk.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
In tijden als deze is het nuttig om nog eens wat quotes te herlezen. Zoals deze:
"In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."
(Charlie Munger, in een interview).
"In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."
(Charlie Munger, in een interview).
VIX index is al boven de 50 gegaan, dat is meer dan 10 jaar geleden en betekent "pure angst" bij de beleggers. Doe mee of doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ook deze van CNN had ik nog nooit zo extreem gezien:
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
haha mooi pieter :-)
Be greedy when others are fearful was het zeker he?
Ageas (€36) en Total (€32) bijgekocht. Daarnaast ook 100 aandelen AMG aan €15,95. Ik reken op een snelle (doch misschien kortstondige) bounce, waarna ze ook meteen terug buitenvliegen. Zoniet, aan die prijs wil ik ook gerust blijven zitten tot de IPO van Technologies.
last van FOMO?LaCucaracha schreef: ↑7 maart 2020, 19:56En wat is daarmee het probleem, zolang je niet panikeert? Ik zie daar alleen maar opportuniteiten in voor zij die het hoofd koel kunnen houden...BEspaar schreef: ↑7 maart 2020, 17:42 Kijk, wanneer je met een vix index zit van 40 of 50 moet je beducht zijn op ZEER hevige bewegingen, als voorzichtige belegger zou ik dan uit de markt blijven. Voor korte ritjes kan je een kans wagen maar indien je verkeerd zit zal het pijn doen. En meestal zitten aan de andere kant dan de gehaaide fashboys. Dat er duchtig op los wordt gemanipuleerd op de beurzen door bepaalde partijen, daar ben ik ook zeker van, zeker in deze situatie. Een rustige vix zit rond of onder de 20.
Een voorzichtige belegger is daarom nog niet iemand die direct in paniek slaat
Goed dividend, maar ik zou er ook put(s) op kopenDeZatteNonkel schreef: ↑9 maart 2020, 17:21 Ageas (€36) en Total (€32) bijgekocht. Daarnaast ook 100 aandelen AMG aan €15,95. Ik reken op een snelle (doch misschien kortstondige) bounce, waarna ze ook meteen terug buitenvliegen. Zoniet, aan die prijs wil ik ook gerust blijven zitten tot de IPO van Technologies.