Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
een bestuurder heeft net voor 2.500.000 euro bijgekocht
zou ook een goede reden kunnen zijn ( maar geen garantie )
zou ook een goede reden kunnen zijn ( maar geen garantie )
Vorige week nog op Kanaal Z, Ab Inbev is één grote cashmachine.
Gewoon rustig bijhouden en alles komt goed.
En laat die idioten hun koersdoelen maar verlagen en intussen zitten ze waarschijnlijk zelf aan te kopen.
05/03/2020 Buy € 90,00 ABN Amro
04/03/2020 Buy € 79,00 Kepler Capital
03/03/2020 Neutral € 57,00 Bank of America-Merrill Lynch
03/03/2020 Neutral € 62,00 Goldman Sachs Olivier Nicolai
02/03/2020 Underweight € 50,00 Barclays Laurence Whyatt
02/03/2020 Buy € 75,00 Investec
02/03/2020 Buy € 94,60 Berenberg Bank Javier Gonzalez Lastra
Vraag me nog steeds af hoe een Barclays aan €50 komt en een ABN AMro aan €90 ??
Wat zijn dat voor analisten
Gewoon rustig bijhouden en alles komt goed.
En laat die idioten hun koersdoelen maar verlagen en intussen zitten ze waarschijnlijk zelf aan te kopen.
05/03/2020 Buy € 90,00 ABN Amro
04/03/2020 Buy € 79,00 Kepler Capital
03/03/2020 Neutral € 57,00 Bank of America-Merrill Lynch
03/03/2020 Neutral € 62,00 Goldman Sachs Olivier Nicolai
02/03/2020 Underweight € 50,00 Barclays Laurence Whyatt
02/03/2020 Buy € 75,00 Investec
02/03/2020 Buy € 94,60 Berenberg Bank Javier Gonzalez Lastra
Vraag me nog steeds af hoe een Barclays aan €50 komt en een ABN AMro aan €90 ??
Wat zijn dat voor analisten
We werden verwittigd. Al is er nog een forumlid dat 35 als bodemkoers opgaf.Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑27 februari 2020, 14:38 Wijzen naar de headwinds om een koersafstraffing te verklaren die al meerdere jaren aanhoudt en nog steeds je visie niet willen aanpassen is beleggen met de oogkleppen op. De risicopremie is de hoogte ingegaan en er zijn weinig aanjagers. Koers gaat recht naar de low 40s. Men koopt dan gewoon beter een Coca-Cola.
Ik heb het gehouden op limiet 45 (die is net bereikt)
Ze zullen wel aandelen gaan inkopen zeker.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waar is Jens om ons gerust te stellen?
Zolang er niet opnieuw "Leuven" op de halsjes van de Stella-flessen staat, is het boter aan de galg.
Ik ben hier niet om jullie gerust te stellen Wie niet de nodige overtuiging heeft, vliegt eruit.
AB InBev krijgt de laatste jaren aanhoudend met headwinds te maken. Telkens nieuwe ook. Het stopt niet. Kasstromen zullen dit jaar nogmaals onder serieuze druk staan, wat een snelle afbouw van de schulden belet. Bekijk ook eens de evolutie van de Braziliaanse real, Mexicaanse peso, Zuid-Afrikaanse rand, enz. Daarnaast stijgen ook nog eens de grondstoffenkosten stevig. M.a.w. alles wat kan tegenvallen, valt momenteel tegen; vandaar die lage prijs en waardering. De schuldenberg vormt geen probleem (>90% vaste rente & gemiddelde looptijd 14 (!) jaar), maar is wel een van de redenen waarom AB InBev meer wordt afgestraft dan vergelijkbare bedrijven. Wie nu instapt, zal geduld moeten hebben. Pas wanneer de headwinds gaan liggen of zelfs tailwinds worden, zullen de sterktes van AB InBev weer duidelijk worden. In afwachting daarvan krijg je aan de huidige koers een dividendrendement van 4,2%.
AB InBev krijgt de laatste jaren aanhoudend met headwinds te maken. Telkens nieuwe ook. Het stopt niet. Kasstromen zullen dit jaar nogmaals onder serieuze druk staan, wat een snelle afbouw van de schulden belet. Bekijk ook eens de evolutie van de Braziliaanse real, Mexicaanse peso, Zuid-Afrikaanse rand, enz. Daarnaast stijgen ook nog eens de grondstoffenkosten stevig. M.a.w. alles wat kan tegenvallen, valt momenteel tegen; vandaar die lage prijs en waardering. De schuldenberg vormt geen probleem (>90% vaste rente & gemiddelde looptijd 14 (!) jaar), maar is wel een van de redenen waarom AB InBev meer wordt afgestraft dan vergelijkbare bedrijven. Wie nu instapt, zal geduld moeten hebben. Pas wanneer de headwinds gaan liggen of zelfs tailwinds worden, zullen de sterktes van AB InBev weer duidelijk worden. In afwachting daarvan krijg je aan de huidige koers een dividendrendement van 4,2%.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor je bijdrage? Zijn er indicaties voor een verdere dividend cut met nog een koersval tot gevolg?
Lijkt helemaal niet nodig te zijn. Gezien de ideale leverage al snel genoeg bereikt wordt, zelfs met deze 'headwinds'.LaCucaracha schreef: ↑10 maart 2020, 09:02 Bedankt voor je bijdrage? Zijn er indicaties voor een verdere dividend cut met nog een koersval tot gevolg?
Maar het kan natuurlijk, en hoeft het slecht nieuws te zijn? Snel schulden aflossen is imo een betere praktijk dan ze meezeulen om de dividendverslaafden te dienen. In het geval van ABI zijn de kosten van de schulden echter relatief goedkoop en de vorige dividend cut was best stevig. Dus ik verwacht daar geen verandering.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Met een nieuwe dividend cut neem je echt alle vertrouwen weg. Ik heb er zelfs niks op tegen want ben geen income investor, maar de markt zou het aandeel afslachten.
FCF bedroeg vorig jaar zo'n $6.85B. Het dividend kost $4.1B of 60% van die FCF. Ik hoop echt dat de verkoop van CUB volgende week wordt goedgekeurd door de Australische toezichthouder.
FCF bedroeg vorig jaar zo'n $6.85B. Het dividend kost $4.1B of 60% van die FCF. Ik hoop echt dat de verkoop van CUB volgende week wordt goedgekeurd door de Australische toezichthouder.
Volgens de tijd verzilveren Brito en een aantal andere directieleden hun aandeelopties en strijkt Brito 76 miljoen euro winst op aan de verkoop van de aandelen.
Wijst dit op een gebrek aan vertrouwen in de toekomst van het bedrijf door Brito en andere directieleden? Of hoe moet ik dit zien?
Als je gelooft dat je bedrijf in de nabije toekomst terug vooruitgang zal boeken hou je deze aandelen toch vast tot een beter moment, of redeneer ik verkeerd?
Wijst dit op een gebrek aan vertrouwen in de toekomst van het bedrijf door Brito en andere directieleden? Of hoe moet ik dit zien?
Als je gelooft dat je bedrijf in de nabije toekomst terug vooruitgang zal boeken hou je deze aandelen toch vast tot een beter moment, of redeneer ik verkeerd?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens mij redeneer je correct, vreemde move .. Dutra heeft het ook gedaan zie ik op de debsite van de FSMA, maar dat is misschien eerder te kaderen in zijn vertrek?
Het lijkt erop dat Brito en Dutra minder in AB Inbev geloven dan bepaalde forumleden.
De ratten verlaten het door henzelf met schulden overbeladen schip.
Zelf zijn ze er zo te zien niet slechter van geworden...
De ratten verlaten het door henzelf met schulden overbeladen schip.
Zelf zijn ze er zo te zien niet slechter van geworden...