De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
https://www.investing.com/indices/indices-futuresJozefien1969 schreef: ↑9 maart 2020, 20:18 Nto; op welke site kan ik die ‘’Futures’’ het beste bekijken?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Site ken ik maar Yaris schreef: als ik de futures zie; zal morgen; dus dinsdag 10% in de min gaan. Nto schreef die futures betreffen vrijdag jl. Hoe moet ik het nu interpreteren?
niet overdrijven volgens mij gaan we morgen technisch herstel krijgen van zo 3 procent
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
China en Iran zijn oneerlijk.
Is het geen ideaal moment om als bedrijf aandelen beginnen in te kopen nu.
De ECB zal vrijdag de rem er wel op zetten zeker.
Zwaar groen dagje vandaag, ik gok op +3% (Bel20)
Jij gelooft nog altijd in Sinterklaas, Kevva?!
Terwijl alles er op wijst dat een zware slachtpartij nog maar pas begonnen is.
Ik heb nooit meegeheuld met die vele verdwaasde beursadepten maar daarentegen flink geinvesteerd in onroerend goed (grond en appartementen).
Dit heeft me geen windeieren opgebracht.
Ook heb ik altijd rustig geslapen. Aan de reacties te zien van heel wat aandelenbeleggers is dat bij hen niet echt het geval!
And by the way.
Na de beurscrisis volgt waarschijnlijk nog een bankencrisis.
Cash geld in huis halen, zou wel eens een slimme zet kunnen zijn!
Ik heb nooit meegeheuld met die vele verdwaasde beursadepten maar daarentegen flink geinvesteerd in onroerend goed (grond en appartementen).
Ook heb ik altijd rustig geslapen. Aan de reacties te zien van heel wat aandelenbeleggers is dat bij hen niet echt het geval!
And by the way.
Ik heb nagegaan welke van mijn fondsen het meest gedaald zijn de voorbije weken en daarvoor een kooporder ingevoerd.
Eet uw huizen op en verslik er u in. Als er miljoenen doden zouden vallen is er een overaanbod aan huizen!Rombout schreef: ↑10 maart 2020, 07:15 Jij gelooft nog altijd in Sinterklaas, Kevva?!
And by the way.
Het is hier nog altijd een forum voor mensen met een voorliefde voor beleggingen alle soorten. Probeer dat ook te waarderen. Tussen 2009 en 2020 hadden aandelenbeleggers meer dan 10% per jaar. Net iets meer dan de 3,5% op vastgoed. (Misérie en onderhoud nog niet meegeteld)
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Als je rotsvast gelooft in de positieve ontwikkeling van de Belgische vastgoedmarkt, dan koop je zonder aarzelen een appartement of een huis als opbrengsteigendom. Maar een beursgenoteerd Belgisch vastgoedaandeel zal in principe diezelfde markt volgen. Je kan m.a.w. het ene niet veroordelen of ophemelen los van het andere. Ik zou zeggen: als je de middelen hebt, doe beide! Als je budget beperkter is: kies voor vastgoedaandelen.
-
- VIP member
- Contacteer:
We zien echt de symptomen van een crisis. Serieuze paniekreactie bij Saudi Arabië die olie dumpt gevolgd door een herstel van een paar procenten wanneer de president van de Verenigde Staten die vreest voor zijn herverkiezing met geld smijt....
Een typische jojo beweging dus
Een typische jojo beweging dus
Of het vandaag een topdag word weet ik niet.
Wel is het zo dat in het verleden veel absolute topdagen zeer dicht volgden op zeer slechte dagen. Als je niet in de markt zit dan mis je die topdagen. Als je de topdagen mist dan mis je een groot deel van de stijging van de beurzen.
((Voor mijn portefeuille heb ik uitgerekend dat ik - na het herbalanceren van vorige week - opnieuw zal herbalanceren (obligaties-->aandelen) als de aandelen nog 7% dalen van de stand van gisterenavond. Op dat moment zou mijn portefeuille zijn herbalanceringslimieten (5/25) opnieuw bereiken (55/45) en zal ik de portefeuille terugbrengen naar 60/40 omdat dit het risiconiveau is dat ik kan, moet en wil nemen))
Wel is het zo dat in het verleden veel absolute topdagen zeer dicht volgden op zeer slechte dagen. Als je niet in de markt zit dan mis je die topdagen. Als je de topdagen mist dan mis je een groot deel van de stijging van de beurzen.
((Voor mijn portefeuille heb ik uitgerekend dat ik - na het herbalanceren van vorige week - opnieuw zal herbalanceren (obligaties-->aandelen) als de aandelen nog 7% dalen van de stand van gisterenavond. Op dat moment zou mijn portefeuille zijn herbalanceringslimieten (5/25) opnieuw bereiken (55/45) en zal ik de portefeuille terugbrengen naar 60/40 omdat dit het risiconiveau is dat ik kan, moet en wil nemen))
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 maart 2020, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.