De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Kalmeer jongen! Wat een grove taal ..Wimble schreef: ↑10 maart 2020, 08:02Eet uw huizen op en verslik er u in. Als er miljoenen doden zouden vallen is er een overaanbod aan huizen!Rombout schreef: ↑10 maart 2020, 07:15 Jij gelooft nog altijd in Sinterklaas, Kevva?!
Terwijl alles er op wijst dat een zware slachtpartij nog maar pas begonnen is.
Ik heb nooit meegeheuld met die vele verdwaasde beursadepten maar daarentegen flink geinvesteerd in onroerend goed (grond en appartementen).
Dit heeft me geen windeieren opgebracht.
Ook heb ik altijd rustig geslapen. Aan de reacties te zien van heel wat aandelenbeleggers is dat bij hen niet echt het geval!
And by the way.
Na de beurscrisis volgt waarschijnlijk nog een bankencrisis.
Cash geld in huis halen, zou wel eens een slimme zet kunnen zijn!
Het is hier nog altijd een forum voor mensen met een voorliefde voor beleggingen alle soorten. Probeer dat ook te waarderen. Tussen 2009 en 2020 hadden aandelenbeleggers meer dan 10% per jaar. Net iets meer dan de 3,5% op vastgoed. (Misérie en onderhoud nog niet meegeteld)
In de hoek gestaan toen ze goede manieren uitdeelden.
Met zo'n reactie bewijs je net mijn punt; slapeloze nachten voor jou en je gokkers-companen.
Moet ik in het vervolg toestemming aan iemand zoals jij vragen om hier mijn mening te uiten?
Jij bent er waarschijnlijk zo eentje die - ondanks de bewijzen van het tegendeel - voortdurend schouderklopjes nodig heeft om je zelfgecreeerde sprookje in stand te houden?
To the point: het overgrote deel van mijn investeringen bestaat uit gronden zowel in binnen- als in buitenland. Daar heb ik weinig omzien naar.
Bovendien is dit een belegging op zeer lange termijn; over de generaties heen.
Maar dat wordt amper gesnapt door kerels die denken dat lange termijn 10 tot 20 jaar betekent en waarvan de greediness uit hun oren, ogen en mond spuit
-
- Hero Member
- Contacteer:
SA een paniekreactieSebastiaan1985 schreef: ↑10 maart 2020, 08:21 We zien echt de symptomen van een crisis. Serieuze paniekreactie bij Saudi Arabië die olie dumpt gevolgd door een herstel van een paar procenten wanneer de president van de Verenigde Staten die vreest voor zijn herverkiezing met geld smijt....
Een typische jojo beweging dus
Zo'n dingen horen we bij elke crash.Rombout schreef: ↑10 maart 2020, 07:15 Jij gelooft nog altijd in Sinterklaas, Kevva?!
Ik heb nooit meegeheuld met die vele verdwaasde beursadepten maar daarentegen flink geinvesteerd in onroerend goed (grond en appartementen).
Ook heb ik altijd rustig geslapen. Aan de reacties te zien van heel wat aandelenbeleggers is dat bij hen niet echt het geval!
And by the way.
Of zo'n fonds: Van Eck Real Estate belegd wereldwijd in vastgoed.troglodytes schreef: ↑10 maart 2020, 08:10 Als je rotsvast gelooft in de positieve ontwikkeling van de Belgische vastgoedmarkt, dan koop je zonder aarzelen een appartement of een huis als opbrengsteigendom. Maar een beursgenoteerd Belgisch vastgoedaandeel zal in principe diezelfde markt volgen. Je kan m.a.w. het ene niet veroordelen of ophemelen los van het andere. Ik zou zeggen: als je de middelen hebt, doe beide! Als je budget beperkter is: kies voor vastgoedaandelen.
Idd, en het afgezaagde ervan gaf mij eerdere reactie.Kevva schreef: ↑10 maart 2020, 08:58Zo'n dingen horen we bij elke crash.Rombout schreef: ↑10 maart 2020, 07:15 Jij gelooft nog altijd in Sinterklaas, Kevva?!
And by the way.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik bedoelde een paniekreactie op de beurs omdat Saudi Arabië olie begint te dumpen....contextbinder schreef: ↑10 maart 2020, 08:55SA een paniekreactieSebastiaan1985 schreef: ↑10 maart 2020, 08:21 We zien echt de symptomen van een crisis. Serieuze paniekreactie bij Saudi Arabië die olie dumpt gevolgd door een herstel van een paar procenten wanneer de president van de Verenigde Staten die vreest voor zijn herverkiezing met geld smijt....
Een typische jojo beweging dus
Geef niet zoveel aandacht aan een trol.
Bij de opening van de beurs toch weer wat groen in mijn watchlist.
Wie vandaag koopt profiteert nog van de forse daling van gisteren.
Dit is dé reden om stil te zitten als je wordt geschoren....
Het is heel belangrijk om die enkele 'superdagen' op de beurs mee te nemen. Als je uitstapt heb je heel veel kans om die te missen. Blijven zitten is bijna altijd beter ...
Wat ziet Dirk2 aankomen?
Is het herstel technisch of gegrond ? (hoop dat laatste, net als Jan Longeval)
De beurs is toch vooral psychologisch, emotioneel. In 2008 hadden we dat denk ik ook. Stalin had dat ook, vooraleer definitief bij zijn grote baas te gaan (sterk verhaal !).
Terzijde: de dioxinecrisis reeds vergeten ? (was opgezet spel van Verafstoodt en zijn vrijzinnige vrienden).
De beurs is toch vooral psychologisch, emotioneel. In 2008 hadden we dat denk ik ook. Stalin had dat ook, vooraleer definitief bij zijn grote baas te gaan (sterk verhaal !).
Terzijde: de dioxinecrisis reeds vergeten ? (was opgezet spel van Verafstoodt en zijn vrijzinnige vrienden).