Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Merkel heeft een optimistische boodschap: '70 procent van de bevolking zal het virus krijgen'.
Dinsdag lanceerde de overheid nieuwe adviezen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daaronder ook de afgelasting van indoorevenementen met meer dan 1.000 toeschouwers. Zaaluitbaters bedenken nu creatieve oplossing om onder die 1.000 grens te duiken.
In USA, waar veel minder besmettingen zijn, verbiedt men bijeenkomsten van 250 mensen en meer.
Waar zou men het meest achterlijk zijn .... In Vlaanderen ? Die deelstaat die WEL werkt ?
Woehahaha
Ik ben in Italiaanse ziekenhuizen geweest. Achterlijkheid is me daar niet opgevallen.
Wat er WEL gebeurd is... Er waren al besmettingen voor ze er officieel waren.
Want er was weinig testcapaciteit. Er werd alleen getest op Corona hij mensen die uit China kwamen EN zekere symptomen vertoonden.
Juist ja... Net als hier, in achterlijk Vlaanderen. Waar Wouter Beke het redelijk hard voor het zeggen heeft en BDW zich zorgen maakt over wat organisators van evenementen gaan verliezen. Waar bijeenkomsten van 999 mensen nog altijd mogen doorgaan etc..
Waar in het Brusselse maandag een vrouw van negentig werd opgenomen in een ziekenhuis, die dinsdag stierf en van wie men nu weet dat ze besmet was.
En waar wel degelijk een armzalig aantal icu bedden is MET de benodigde apparatuur voor mensen met ademhalingsproblemen.
Waar zoals in de rest van Europa geen voorraden zijn aangelegd van breedwerkende virusremmers.
Waar iedereen die in een risicogebied was zich onbeperkt mag mengen met de bevolking en rustig zijn gang mag gaan..
Achterlijk Vlaanderen en België..!
In USA, waar veel minder besmettingen zijn, verbiedt men bijeenkomsten van 250 mensen en meer.
Waar zou men het meest achterlijk zijn .... In Vlaanderen ? Die deelstaat die WEL werkt ?
Woehahaha
Ik ben in Italiaanse ziekenhuizen geweest. Achterlijkheid is me daar niet opgevallen.
Want er was weinig testcapaciteit. Er werd alleen getest op Corona hij mensen die uit China kwamen EN zekere symptomen vertoonden.
Juist ja... Net als hier, in achterlijk Vlaanderen. Waar Wouter Beke het redelijk hard voor het zeggen heeft en BDW zich zorgen maakt over wat organisators van evenementen gaan verliezen. Waar bijeenkomsten van 999 mensen nog altijd mogen doorgaan etc..
Waar in het Brusselse maandag een vrouw van negentig werd opgenomen in een ziekenhuis, die dinsdag stierf en van wie men nu weet dat ze besmet was.
En waar wel degelijk een armzalig aantal icu bedden is MET de benodigde apparatuur voor mensen met ademhalingsproblemen.
Waar zoals in de rest van Europa geen voorraden zijn aangelegd van breedwerkende virusremmers.
Waar iedereen die in een risicogebied was zich onbeperkt mag mengen met de bevolking en rustig zijn gang mag gaan..
Aiaiai, Sint toch. Google eens op België wanneer je nog eens buiten Europa bent, je komt gegarandeerd niet meer bij van het lachen. Of je gaat je heel beledigd voelen, als je blijft vasthouden aan je waanbeelden aangaande je (on)land, dat kan ook.sintorama schreef: ↑11 maart 2020, 12:34En de tandenfee bestaat. De reden waarom half Europa met deze crisis te maken heeft is voor een groot stuk de schuld van Italie. De toestanden in de ziekenhuizen zijn zorgwekkend te noemen. Een eenvoudige google search levert hallucinante beelden op. En Italianen blijven op grote schaal lachen met dit virus en zich druk maken dat ze in hun vrijheid beknot worden om vervolgens de regels te negeren.PinkPanther1970 schreef: ↑11 maart 2020, 12:28 In Italië is er geen tekort aan testkits, maskers en bedden op spoed, hier wel.
Wie is er dan achterlijk en slecht georganiseerd?
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200310_048 ... ekenhuizen
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 10710.html
https://www.gva.be/cnt/dmf20200310_0488 ... ekenhuizen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/09 ... na-italie/
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je het allemaal zo goed weet, waarom spring jij dan niet op de barrikade?haelewyn schreef: ↑11 maart 2020, 12:45 Dinsdag lanceerde de overheid nieuwe adviezen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daaronder ook de afgelasting van indoorevenementen met meer dan 1.000 toeschouwers. Zaaluitbaters bedenken nu creatieve oplossing om onder die 1.000 grens te duiken.
Woehahaha
Waar een minderjarig meisje thuis moet blijven van school voor 2 weken (omdat moeder besmet is met Corona) en waar vader en broer (die meerderjarig zijn) wel naar werk en school moeten ... (geen broodje aap-verhaal maar feit)haelewyn schreef: ↑11 maart 2020, 12:45 Juist ja... Net als hier, in achterlijk Vlaanderen. Waar Wouter Beke het redelijk hard voor het zeggen heeft en BDW zich zorgen maakt over wat organisators van evenementen gaan verliezen. Waar bijeenkomsten van 999 mensen nog altijd mogen doorgaan etc..
"Verandering is voor de volgende generatie, maar raak niet aan mijn verworven rechten. Het nest, waar ik zelf al die jaren voor had moeten zorgen, trekt op geen kl*ten, heb ik niet beheerd als een goede huisvader, en ik heb enkel maar aan mezelf gedacht. En mijn levenservaring maakt dat ik ten alle tijde mijn mening mag verkondigen aan iedereen. Arm *vul hier uw land naar keuze in*. Beter het afbollen hier! Vroeger was het veel beter!"
- elke 50 plusser ooit.
Ziekenhuis in Tilburg deed een steekproef onder het personeel: 9% bleek besmet.
Het ziekenhuis, met twee vestigingen in de Brabantse stad, heeft 301 medewerkers getest. Geen van hen was in risicogebied geweest. Ze hadden ook voor zover bekend geen contact met mensen bij wie een besmetting is vastgesteld.
Zegt iedere generatie over de vorige ... net zoals jullie het over de volgende zullen zeggen ...TooTall schreef: ↑11 maart 2020, 13:28 "Verandering is voor de volgende generatie, maar raak niet aan mijn verworven rechten. Het nest, waar ik zelf al die jaren voor had moeten zorgen, trekt op geen kl*ten, heb ik niet beheerd als een goede huisvader, en ik heb enkel maar aan mezelf gedacht. En mijn levenservaring maakt dat ik ten alle tijde mijn mening mag verkondigen aan iedereen. Arm *vul hier uw land naar keuze in*. Beter het afbollen hier! Vroeger was het veel beter!"
- elke 50 plusser ooit.
Italië loopt gewoon voor op de rest.
En in Japan geven ze geen handen of kussen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dat kleine virusje legt gewoon een aantal veel grotere problemen bloot.
We zijn met veel te veel, we leven veel te dicht op elkaar, we zijn totaal niet voorbereid, we denken van onszelf dat we o zo slim zijn, maar eigenlijk zijn we oliedom want we beseffen nog steeds die grotere problemen niet. De mens verdient eigenlijk om uit te sterven.
We zijn met veel te veel, we leven veel te dicht op elkaar, we zijn totaal niet voorbereid, we denken van onszelf dat we o zo slim zijn, maar eigenlijk zijn we oliedom want we beseffen nog steeds die grotere problemen niet. De mens verdient eigenlijk om uit te sterven.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
In de klas van mijn kind zit een meisje dat tijdens de vakantie met haar ouders op ski-reis is geweest naar Italië... De ouders zijn na thuiskomst verplicht in quarantaine gegaan op bevel van hun werkgever, het meisje zit gewoon in de les.
Een ander meisje zit sinds vorige week onafgebroken te hoesten in de klas... Niemand van het onderwijzend personeel of de directie reageert.
We zijn helemaal niet met teveel, we hebben net meer menselijk kapitaal nodig om problemen op te lossen. Als jij zo nihilistisch denkt is er deze optie: je kan alvast de planeet verlossen van 1 mens, en anders ben je nogal hypocriet bezig.anonymous schreef: ↑11 maart 2020, 14:02 We zijn met veel te veel, we leven veel te dicht op elkaar, we zijn totaal niet voorbereid, we denken van onszelf dat we o zo slim zijn, maar eigenlijk zijn we oliedom want we beseffen nog steeds die grotere problemen niet. De mens verdient eigenlijk om uit te sterven.
https://www.youtube.com/watch?v=cnIKH0bbNSs
-
- Hero Member
- Contacteer:
toepasselijk in deze tijdenanonymous schreef: ↑11 maart 2020, 14:02 Dat kleine virusje legt gewoon een aantal veel grotere problemen bloot.
Er zijn niet te veel mensen, over de verdeling kan men mss wel één en ander zeggen en als er moet gewerkt worden zijn we meestal met te weinig
Ook in de natuur zijn er gebeurtenissen die het evenwicht verstoren, soms tijdelijk maar soms ook permanent