Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
vortex schreef: ↑11 maart 2020, 19:25 Stof en mondmaskers helpen wel degelijk, ten eerste verhinderen ze dat je met je vingers aan mond en neus komt, een mens doet dat zonder erg meer dan je denkt. Ten tweede houden ze je eigen speeksel en snot tegen en ook dat van anderen. Virussen komen nauwelijks als losse partikels voor, ze reizen van het ene naar het andere slachtoffer via lichaamsvochten, meestal via het speeksel en snot dat door spreken, hoesten of niezen vrijkomt of dat via de handen op voorwerpen wordt achter gelaten.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200225_04864971
https://www.test-aankoop.be/gezond/ziek ... idswerkers
Een onnozel stofmasker uit de Brico helpt geen zier.
Zijn er hier nog die graag al 3 maanden verder zouden zijn ?
Het is nu officieel een pandemie voor de WHO.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202003 ... gn=webpush
Zie de laatste kolom.
Rangschikking naar 'aantal gevallen per 1 miljoen mensen'.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202003 ... gn=webpush
Zie de laatste kolom.
Rangschikking naar 'aantal gevallen per 1 miljoen mensen'.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 maart 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Verwacht niet dat het binnen drie maanden voorbij zal zijn. Het zal alleen maar erger worden: meer besmettingen, meer doden, meer restricties, meer paniek, vakantieplannen die in duigen vallen, schaarste in de winkels, een gekelderde beurs.
@Yaris, in dat geval (anarchie) moeten we ons als belegger anders gaan gedragen me dunkt. Kurt Van Steelant (De Tijd) heeft daar al meermaals op gezinspeeld. Zijn 'cult' roman is The Mandibles (ook in het NL in je bib of op google books als De Mandibles).
We komen dan in een zeer gevaarlijke toestand.
Ieder kan voor zich de gevolgtrekkingen maken.
Wil hier niet aan paniekzaaierij doen maar er werden zekere voorspellingen gedaan. Mocht opzet waarschijnlijk worden, dan is het m.i. van dat.
Afspraak binnen 3 maand ?
We komen dan in een zeer gevaarlijke toestand.
Ieder kan voor zich de gevolgtrekkingen maken.
Wil hier niet aan paniekzaaierij doen maar er werden zekere voorspellingen gedaan. Mocht opzet waarschijnlijk worden, dan is het m.i. van dat.
Afspraak binnen 3 maand ?
Wat ik vreemd vind is dat er bij de Belgische cases slechts 1 persoon hersteld/genezen is. Terwijl ik van 2 weet heb:
1) een Belg die uit China kwam, is in het nieuws geweest, is de veiligste in België
2) een collega op het werk
1) een Belg die uit China kwam, is in het nieuws geweest, is de veiligste in België
2) een collega op het werk
Binnen drie maanden begint de zomer, en dan is het goed mogelijk dat het virus vertrekt. Een hittegolf in april of mei zou ook al wonderen kunnen doen.
Vandaag is overigens de eerste dag dat ik zelf enigszins ongerust ben over dit virus, maar dan vooral voor mijn kinderen die naar school gaan (o.a. met De Lijn -dat alleen al).
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Als warm weer een invloed zou hebben, waarom beginnen er dan dagelijks meer en meer berichten te komen van gevallen in Afrika?
WHO zegt hetzelfde : https://m.hln.be/nieuws/buitenland/who- ... ~a28d107d/
Laatst gewijzigd door PinkPanther1970 op 11 maart 2020, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat ook. Volledige bescherming ga je niet hebben maar het gaat beter zijn dan niets. Buiten handen wassen is het andere grote advies om zo min mogelijk aan je gezicht te zitten. Met een masker voor je mond kan je alvast idd niet meer aan je mond of neus zitten.vortex schreef: ↑11 maart 2020, 19:25 Stof en mondmaskers helpen wel degelijk, ten eerste verhinderen ze dat je met je vingers aan mond en neus komt, een mens doet dat zonder erg meer dan je denkt. Ten tweede houden ze je eigen speeksel en snot tegen en ook dat van anderen. Virussen komen nauwelijks als losse partikels voor, ze reizen van het ene naar het andere slachtoffer via lichaamsvochten, meestal via het speeksel en snot dat door spreken, hoesten of niezen vrijkomt of dat via de handen op voorwerpen wordt achter gelaten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vertrekt?? Op reis? Of wat?dreaZ schreef: ↑11 maart 2020, 20:48 Binnen drie maanden begint de zomer, en dan is het goed mogelijk dat het virus vertrekt. Een hittegolf in april of mei zou ook al wonderen kunnen doen.
Vandaag is overigens de eerste dag dat ik zelf enigszins ongerust ben over dit virus, maar dan vooral voor mijn kinderen die naar school gaan (o.a. met De Lijn -dat alleen al).
Het circuleert ook in Singapore waar het +30°C is. Denk dus maar niet dat 'warmte' een bondgenoot gaat zijn.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Uit jouw nieuwsblad link
"Een professioneel masker – FFP2 of FFP3 – voorkomt wel besmetting, áls je het juist opzet en na gebruik weggooit"
De stofmaskers die onlangs in de Aldi folder stonden waren FFP2, die in de action lagen ook.
Dat het erger gaat worden, lijkt me vanzelfsprekend, we zitten nog maar aan het begin, maar dat het binnen drie maanden nog erger zal worden lijkt me een doemscenario. Een stevige griep met een paar duizend doden, piek eind maart - begin april, waarbij iedere dode, in tegenstelling tot de griep, breed uitgesmeerd zal worden in de pers lijkt me realistischer
Dat mensen hun vakantieplannen in duigen vallen ... ocharme