De crash van 2020
TIP
Re: De crash van 2020
ben al weer benieuwd naar al die experts die het allemaal zullen uitleggen hoe het komt; met dat toontje van "ge moest maar weten waar ge mee bezig was."
hoeveel oudere mensen hebben de banken de laatste tijd weer in het zak gezet door aandelen e.d. te verkopen toen ze superduur stonden.
hoeveel oudere mensen hebben de banken de laatste tijd weer in het zak gezet door aandelen e.d. te verkopen toen ze superduur stonden.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
event driven bearmarket gaat ongeveer 29% diep.
Maar wat met combinatie event en cyclical ?
https://www.marketwatch.com/story/goldm ... yptr=yahoo
Maar wat met combinatie event en cyclical ?
https://www.marketwatch.com/story/goldm ... yptr=yahoo
Inderdaad, same here. Tien jaar geleden zou ik wellicht gepanikeerd hebben, maar dankzij wat ervaring en leeftijd blijf ik er heel cool bij. Ik zie het zelfs als een opportuniteit. Dikke pluim voor mezelf.
-
- Hero Member
- Contacteer:
We zijn er nog niet heren
futures indices staan rood gloeiend en vix plus 15%, hoe voelen jullie je al als er nog 50% vanaf gaat
futures indices staan rood gloeiend en vix plus 15%, hoe voelen jullie je al als er nog 50% vanaf gaat
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Hier ook van 't zelfde.
Eigenlijk kan je nu best gewoon niet meer naar de beursindexen kijken. Over een paar jaar ben je blij dat je niets hebt verkocht.
Het gevaarlijkste is om te denken zoals Lerre: alles bekijken als gemiste opportuniteiten. Had ik toen verkocht, en dan weer ingestapt, dan had ik 20% gewonnen (of minder verloren) ....
Had ik dit, had ik dat, ... totaal zinloze, zelfkwellende gedachtengangen!
Ik heb zopas alles wat ik had aan marktorder eruit gezwierd ... ik heb anderhalve week gewacht maar ik denk niet dat er voorlopig een einde komt aan de neergang (de lockdown in Europa moet nog beginnen, economische malaise, banken die op springen zullen staan, ontsporende begrotingen, Amerika die dan zal volgen ...) ... buy and hold ... nu eventjes niet ... eruit, cash laten staan op beursrekening en binnen een paar maanden hetzelfde oppikken aan veel lagere prijzen ... ik heb lang genoeg blijven zitten en gebloed !
Denk je dan niet dat die verwachtingen misschien al in de beurskoersen zitten?geebee schreef: ↑12 maart 2020, 10:10 Ik heb zopas alles wat ik had aan marktorder eruit gezwierd ... ik heb anderhalve week gewacht maar ik denk niet dat er voorlopig een einde komt aan de neergang (de lockdown in Europa moet nog beginnen, economische malaise, banken die op springen zullen staan, ontsporende begrotingen, Amerika die dan zal volgen ...)
Dat is wel een erg drastische vorm van market timing. Ik hoop voor jou dat je kristallen bol werkt en dat je niet bedrogen uitkomt.
Als een kind in een snoepwinkel... Laat maar komen.
Kan best zijn ... we gaan zien ... een week geleden dacht iedereen dat het ook al in de koersen was verwerkt ... we zijn intussen - wat mij betreft - twee auto's verder (if you catch my drift)
Mijn glazen bol zegt dat we er nog verre van zijn en blijkbaar ben ik aan de koersen te zien niet de enige ...
Ach, de beurs overreageert. Dit kan een splash&dash zijn, een langere pitstop of een stop&go. Het kan nog lager ja, maar in dat geval zal het ook langer duren voordat de koers terug op gang getrokken wordt. Rustig en regelmatig bijkopen plaatst je in pole-position voor dat moment.
de stenen zijn nog niet gecrasht, de beurs wel....Henkie1984 schreef: ↑26 december 2019, 10:17Zolang de waarde crasht en niet de stenen, zie ik geen enkel probleem
zij die nooit iets durven kopen zoals goud of vastgoed zijn vroeg of laat zijn altijd de pineut
zoals veel oude mensen: dikke bankrekening maar te gierig of te bang om iets te kopen want dan zakt hun bankrekening; wel aandelen kopen natuurlijk op bevel van de bankdirecteur.....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Vastgoed kan ook crashen en goud brengt niets op. Vergelijk eens de historische rendementen van aandelen met goud. Over vastgoed valt te praten als alternatief voor de beurs, maar van goud mag je niet veel rendement verwachten IMHO. Het is alleen interessant om een stukje zekerheid in te bouwen in je portefeuille of om je voor te bereiden op de echte doemscenario's. Dan kun je misschien nog beter kijken naar bitcoins e.d.Lukske schreef: ↑12 maart 2020, 10:55 de stenen zijn nog niet gecrasht, de beurs wel....
zij die nooit iets durven kopen zoals goud of vastgoed zijn vroeg of laat zijn altijd de pineut
zoals veel oude mensen: dikke bankrekening maar te gierig of te bang om iets te kopen want dan zakt hun bankrekening; wel aandelen kopen natuurlijk op bevel van de bankdirecteur.....
BTC -20% vandaag. Daar zou ik nu echt niet naar kijken voor "zekerheid".dreamy schreef: ↑12 maart 2020, 12:06 Vastgoed kan ook crashen en goud brengt niets op. Vergelijk eens de historische rendementen van aandelen met goud. Over vastgoed valt te praten als alternatief voor de beurs, maar van goud mag je niet veel rendement verwachten IMHO. Het is alleen interessant om een stukje zekerheid in te bouwen in je portefeuille of om je voor te bereiden op de echte doemscenario's. Dan kun je misschien nog beter kijken naar bitcoins e.d.