De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je moet niet zo vijandig zijn, we zijn hier onder vrienden om samen geld te verliezen.Lerre schreef: ↑12 maart 2020, 01:33 Wat een fun hier..
Ik zeg tot 3 keer toe hier op het forum dat ik wil verkopen om lager ik te kopen, wordt telkens bijna weg gelachen. Eindstand had ik al 3 keer mijn kapitaal kunnen verzekeren en een lagere inkoopposities kunnen garanderen. Dit kost mij 5 extra jaren werken, dit grapje.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
+1reteiP schreef: ↑12 maart 2020, 09:04Je moet niet zo vijandig zijn, we zijn hier onder vrienden om samen geld te verliezen.Lerre schreef: ↑12 maart 2020, 01:33 Wat een fun hier..
Ik zeg tot 3 keer toe hier op het forum dat ik wil verkopen om lager ik te kopen, wordt telkens bijna weg gelachen. Eindstand had ik al 3 keer mijn kapitaal kunnen verzekeren en een lagere inkoopposities kunnen garanderen. Dit kost mij 5 extra jaren werken, dit grapje.
@Lerre, een slimme strategiekeuze (en niet blind ETF's kopen in één keer, maar spreiden) had al kunnen helpen. Optiepremies bijvoorbeeld zijn nu gigantisch hoog door de volatiliteit. Op een gedekte manier premies verkopen pak je daar massa's geld mee op en kan je die herbeleggen in solide groeiers die een corona-dip kunnen overleven. In dit soort markten moet je vooral in the game blijven.
Ik koop zeker nog niks bij. 2 weken geleden had ik al het vermoeden dat we aan een salami-crash zitten. Toekomst zal uitwijzen of mijn vermoede klopte.LaCucaracha schreef: ↑12 maart 2020, 08:46 Tgaat weer knallen vandaag! Benieuwd naar wat we vandaag gaan kopen!
al je iets niet kunt voorspellen en je moet een beslissing nemen (kopen of verkopen) heet dat dan niet gokken? Of is er daar een ander woord voor in de beurswereld?
Is gokken niet verboden in Belgie?
Het wordt hoog tijd dat er eens een alternatief komt voor de beurs. Iets meer deugdelijk.
Het wordt hoog tijd dat er eens een alternatief komt voor de beurs. Iets meer deugdelijk.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De prijs van een aandeel moet je niet proberen voorspellen maar wel de waarde van het bedrijf. Dus dat is inschatten hoe hun cijfers gaan zijn. Dat is niet gokken aangezien je daar niet exact moet opzitten om een faire waarde te bepalen.Lukske schreef: ↑12 maart 2020, 09:22 al je iets niet kunt voorspellen en je moet een beslissing nemen (kopen of verkopen) heet dat dan niet gokken? Of is er daar een ander woord voor in de beurswereld?
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Als men eraan begint te denken of men de beurzen niet beter zou sluiten, dan wordt dat het mooiste instapmoment sinds 1982. Pas dan zal blijken wie er de sterkste zenuwen heeft.
We worden vernietigd.
Dit doet pijn
Dit doet pijn
Zeezout, allo allo ? Déja vu ? (nog véél erger, Bel20 van 4500 naar 1500)
Verschil met 2008 is wel dat het toen de banken waren en dat nu de overheid de paniek aanwakkert, wat toch verontrustend is ..
Verschil met 2008 is wel dat het toen de banken waren en dat nu de overheid de paniek aanwakkert, wat toch verontrustend is ..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is de beurs al ooit eens niet hersteld?
En waar zitten je dividenden in je vergelijk?
Wat mij vooral verontrust is dat er vandaag een probleem ontstaat zowel langs vraag als langs aanbod-kant.
Desalniettemin, dit is tijdelijk. Dit Corona-virus wordt overwonnen, en de beurzen zullen herstellen.
Niet panikeren jongens en meisjes!
Desalniettemin, dit is tijdelijk. Dit Corona-virus wordt overwonnen, en de beurzen zullen herstellen.
Niet panikeren jongens en meisjes!
Wacht tot er jobs gaan sneuvelen. We voelen die impact momenteel nog niet, maar de kettingreactie zal zich op gang trekken. 2008 ligt nog iets te vers in mijn geheugen. We gaan erg laag vrees ik.
Me too ... alles eruit deze voormiddag ... alle opgebouwde winsten van de afgelopen jaren zijn weg ... ik heb letterlijk alles verkocht (had ik al een paar keer overwogen de afgelopen anderhalve week) ... gelukkig had ik Galapagos waardoor ik nog net in het groen eindig met mijn portefeuille ...