De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik glunder.
Nu kan je pas geld verdienen. Else dag Turbo shorts aangekocht bij Binck en verkocht de volgende dag voor massa’s winst.
Oei, net voor de ECB met maatregelen gaat komen.geebee schreef: ↑12 maart 2020, 11:48Me too ... alles eruit deze voormiddag ... alle opgebouwde winsten van de afgelopen jaren zijn weg ... ik heb letterlijk alles verkocht (had ik al een paar keer overwogen de afgelopen anderhalve week) ... gelukkig had ik Galapagos waardoor ik nog net in het groen eindig met mijn portefeuille ...
Ik denk ook dat Yaris bedoelt geen aankopen meer te doen. Niet alles te verkopen.
Ik kan ook écht niet begrijpen waarom je nu zou verkopen. Alles staat superlaag. De kans is er inderdaad dat het nog lager wordt, maar tijd heelt toch waarschijnlijk een deel van de wonden.
Should I buy the dip? Ik ben in opbouwfase...Ik kan nu dingen kopen die anderhalve week geleden nog 20€ duurder stonden...Ik krijg daar een raar gevoel van.
Kalm en stapsgewijs instappen is nu een goede strategie. Dus zeker nog niet al je kruit verschieten, maar rustig interessant geprijsde aandelen oppikken die op je lijstje staan. Bij een te sterk 'raar gevoel' kun je natuurlijk ook nog even de situatie aankijken om te zien of de prijzen nog lager gaan, maar hou de ontwikkelingen dan wel goed in de gaten.
Hangt van de grootte van de dip en de aard van het aandeel af?
Een luchtvaartmaatschappij zou ik vandaag niet direct aankopen, want die hebben op dit moment reële verliezen.
Bij een vastgoedaandeel of een nutsbedrijf die het merendeel van z'n inkomsten uit abonnementen haalt zou je je de vraag kunnen stellen of corona nu echt wel zo'n impact heeft op hun cijfers. Dan is een daling van 20% van hun koers minder gefundeerd.
Persoonlijk wacht ik de komende weken gewoon af en hou ik een lijst bij van aandelen waarvan ik vermoed dat hun koersval uit verhouding is met hoe zeer ze last hebben van de maatregelen rond het coronavirus.
Hangt er allemaal maar vanaf hoe ver je uitzoomt in je grafiek. Ik zeg het hier al een tijdje maar vooral in de VS staan de KW's nog altijd flink boven hun historisch langjarig gemiddelde. Het is niet omdat er overwaardering wordt weggewerkt dat plots alles "superlaag" staat. We staan lager als 3 weken gelden. Dat is het enige dat je kan zeggen.
Wat gaan ze doen ? De economie zal letterlijk stilvallen ...Wimble schreef: ↑12 maart 2020, 12:05Oei, net voor de ECB met maatregelen gaat komen.geebee schreef: ↑12 maart 2020, 11:48
Me too ... alles eruit deze voormiddag ... alle opgebouwde winsten van de afgelopen jaren zijn weg ... ik heb letterlijk alles verkocht (had ik al een paar keer overwogen de afgelopen anderhalve week) ... gelukkig had ik Galapagos waardoor ik nog net in het groen eindig met mijn portefeuille ...
Ik denk ook dat Yaris bedoelt geen aankopen meer te doen. Niet alles te verkopen.
Trump zijn "maatregelen" hebben ook goed geholpen ... en als het al stijgt zal het net als de vorige dagen zijn ...
Ieder kiest zijn manier, dit is de mijne ... radicaal ... en stijgt het vlug terug : goed voor jullie ...
en weer moeten ze de boel stilleggen om te vermijden dat alles helemaal door het putje gaat
https://www.cnbc.com/2020/03/12/stock-f ... means.html
https://www.cnbc.com/2020/03/12/stock-f ... means.html
Ik voel met jullie mee. Denk aan al die jaren werk en stress en gediscussieer op Spaargids, en nu gewoon alles de deur uit voor een appel en een ei.geebee schreef: ↑12 maart 2020, 11:48Me too ... alles eruit deze voormiddag ... alle opgebouwde winsten van de afgelopen jaren zijn weg ... ik heb letterlijk alles verkocht (had ik al een paar keer overwogen de afgelopen anderhalve week) ... gelukkig had ik Galapagos waardoor ik nog net in het groen eindig met mijn portefeuille ...
Ik blijf rustig gespreid staan, nog 22 jaar lang hopelijk...en ondertussen bij elke daling van 5% een schijfje bijkopen. Denk dat we er vandaag net niet geraken, maar het duurt gemiddeld 83 dagen voor van het begin van de beer naar het laagste punt te geraken...er is nog tijd!
Vandaag (bij)gekocht:
- Jardine Strategic
- First Pacific
- AB Inbev
- Umicore
- Tessenderlo
Hopelijk gaat het verder naar beneden. Mijn kooplijst is lang. Munitie staat klaar.
- Jardine Strategic
- First Pacific
- AB Inbev
- Umicore
- Tessenderlo
Hopelijk gaat het verder naar beneden. Mijn kooplijst is lang. Munitie staat klaar.
Klopt, maar gegeven die KW's zaten bepaalde mensen 3 weken geleden wel in aandelen en nu met lagere KW's willen ze er plots uit. Hoe valt dat te rijmen?kiama schreef: ↑12 maart 2020, 12:36Hangt er allemaal maar vanaf hoe ver je uitzoomt in je grafiek. Ik zeg het hier al een tijdje maar vooral in de VS staan de KW's nog altijd flink boven hun historisch langjarig gemiddelde. Het is niet omdat er overwaardering wordt weggewerkt dat plots alles "superlaag" staat. We staan lager als 3 weken gelden. Dat is het enige dat je kan zeggen.
Laag verkopen lijkt me de grootste beginnersfout die je kunt maken. Maar goed, ieder maakt zijn eigen beslissingen.
Het kan verder omlaag of het kan terug omhoog. Niemand heeft een glazen bol (ook al pretenderen er velen er een te hebben).
Wat we wel weten is dat beurzen zich in het verleden steeds herstelden en dat ze gemiddeld gesproken omhoog gaan.
Als je te lang wacht met inkopen is het misschien te laat om te profiteren van de huidige kortingen. Als je wel meteen inkoopt blijkt misschien achteraf dat we eerst nog een pak lager gingen.
Vooral geen emotionele beslissingen nemen zou ik aanraden. Blijf gespreid inkopen volgens je vooropgestelde plan (eventueel kan je wat versneld instappen omdat de waarderingen ondertussen wat beter zijn, maar zoals al aangehaald door anderen, de waarderingen staan zeker nog niet historisch laag)
Laatst gewijzigd door jvdc op 12 maart 2020, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.