De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bedankt Ik onthoud: spreiden is key. Een deel van m'n geld zal er dan hopelijk op de bodem ingestoken worden.jvdc schreef: ↑12 maart 2020, 13:32Het kan verder omlaag of het kan terug omhoog. Niemand heeft een glazen bol (ook al pretenderen er velen er een te hebben).
Wat we wel weten is dat beurzen zich in het verleden steeds herstelden en dat ze gemiddeld gesproken omhoog gaan.
Als je te lang wacht met inkopen is het misschien te laat om te profiteren van de huidige kortingen. Als je wel meteen inkoopt blijkt misschien achteraf dat we eerst nog een pak lager gingen.
Vooral geen emotionele beslissingen nemen zou ik aanraden. Blijf gespreid inkopen volgens je vooropgestelde plan (eventueel kan je wat versneld instappen omdat de waarderingen ondertussen wat beter zijn, maar zoals al aangehaald door anderen, de waarderingen staan zeker nog niet historisch laag)
Mijn punt was: waarom zou iemand met een buy & hold strategie na een koersval van 20% verkopen? Op lange termijn bekeken is het opwaarts potentieel nu groter dan 3 weken geleden.DeZatteNonkel schreef: ↑12 maart 2020, 13:57 20% onder een top (die enkel en alleen door TINA bereikt is) vind je laag? We zitten nog niet eens aan het dieptepunt van 2018, toen er vrees was voor een recessie, op basis van lichtjes dalende groei.
De dalende, tot bijna stagnerende, groei is inmiddels al een feit. Een brede recessie is zo goed als zeker. Bekijk de podcast van Joe Rogan met de viroloog, dit is niet over binnen een maand. Heb zelf vorige week al bijgekocht en blijf ook gewoon zitten in de meeste posities, maar het enige dat je jezelf nu garandeert is kapitaalverlies op korte termijn. De economische schok gaat gi-gan-tisch worden.
Dat er een recessie zou aankomen is geen verrassing. Dat die recessie op een verrassend moment ging komen is ook geen verrassing. Toch lijken velen verrast door deze plotselinge scherpe dalingen.
Uiteraard was corona niet te voorspellen, maar anders ging er vroeg of laat een andere onvoorziene trigger zijn afgegaan.
kiama schreef: ↑12 maart 2020, 14:39Diezelfde Reweghs die 3 weken geleden zei dat we naar hoogste stand ooit gingen in Bel2 dit jaar (+4700) en dat Dow 36k voor de deur stond Zalig toch als je daarvoor betaald wordt.BEspaar schreef: ↑12 maart 2020, 14:36 In 2008 haalde de vix zelfs 90 en ging er zowat de helft of meer af van de indexen. (gebeurde met horten en stoten, salami) in een tijdspanne van ongeveer een kleine 2 jaar als ik het me goed herinner.
Vanaf begin 2009 dan schreeuwde oa Reweghs dat we in een lange bearmarkt zaten met af en toe wat stijgingen (lol) Indien dit nu ook gebeurt kan de S&P 500 zomaar even richting 1600 gaan. Maar met trump weet je nooit en indien men het virus onder controle krijgt krijg je wellicht ook een heel ander verhaal. Het kan vriezen het kan dooien.
Ik herinner me toen een AEX van 180 en velen riepen toen oei dat gaat naar 120 maar vanaf maart 2009 keerde het tij, zeker niet in rechte lijn want je had daarna nog stevige dalingen 2010/2011 euro crisis - lockdown vs etc etc.
Maar de brexit moet ook nog afgerond worden enz
Wie als één van de eerste uitstapt doet een goede zaak, de rest blijft beter zitten tijdens het scheren, zelfs een dekking nemen is nu strontduur
na een daling van bijna 60% benieuwd trouwens waar je die 180 gezien hebt want volgens mij zijn we maar net onder de 200 gegaan, maar dat is dan ook allemaal al zo lang geledenBEspaar schreef: ↑12 maart 2020, 14:48 Ik herinner me toen een AEX van 180 en velen riepen toen oei dat gaat naar 120 maar vanaf maart 2009 keerde het tij, zeker niet in rechte lijn want je had daarna nog stevige dalingen 2010/2011 euro crisis - lockdown vs etc etc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kiama op 12 maart 2020, 15:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Klopt, wie daarna instapte en bleef zitten tot begin vorige maand is nu binnen
Ik probeer de bodem te timen, volgens mij kan er nog wat af voor ik instap.
Ruim vier procent verlies plotsklaps, in mijn YTD.... Balen, of eerder genieten van de sexy bewegingen?
Ik vind deze correctie genietbaar tot op het bot, als beursfanatiekeling. Koop en verkoop vooral! Deze dame maakt haar huiswerk! En ze plukt er over zestig maandjes de vruchten van. Al ben ik onder de indruk van de robuustheid van goudmijnaandelen heden ten dage, alwaar dra ferme kloppen gaan volgen! Oooh weeeeeh, mijn WPM's!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vroeg me af of de zeer klassieke retailers hier niet gaan profiteren:
Minder mensen op reis, minder uitstappen, minder op restaurant en café = meer thuis = meer kopen
Verhoogde hygiëne = meer zeep, wasmiddel = meer kopen
Meer mensen die thuis werken = grotere kans op hogere consumptie thuis dan op het werk = meer kopen
Lagere brandstofprijzen = minder logistieke kosten
Mensen die voorraad inslaan neem ik niet mee want dat kopen ze later niet meer
Minder mensen op reis, minder uitstappen, minder op restaurant en café = meer thuis = meer kopen
Verhoogde hygiëne = meer zeep, wasmiddel = meer kopen
Meer mensen die thuis werken = grotere kans op hogere consumptie thuis dan op het werk = meer kopen
Lagere brandstofprijzen = minder logistieke kosten
Mensen die voorraad inslaan neem ik niet mee want dat kopen ze later niet meer
Hangt er vanaf hoelang dit nog gaat duren en wat de gevolgen gaan zijn. Het is niet denkbeeldig dat zeer veel mensen hun werk gaan kwijtraken of loon moeten inleveren. Ik heb bvb nog geen cijfers gehoord over tijdelijke werkloosheid, dat is zeker een groot loonverlies, is 65 % ( of nu tijdelijk 70 %) van een geplafonneerd loon. Interesten is ook iedereen die gespaard heeft al kwijt . Wat je niet hebt kun je niet uitgeven.
Komt bovenop de lage emissiezones, ongecontroleerde immigratie, en dan moet de Green Deal van Europa nog beginnen...
Komt bovenop de lage emissiezones, ongecontroleerde immigratie, en dan moet de Green Deal van Europa nog beginnen...
Dirk2 had ons nochtans gewaarschuwd.
Er ging ofwel een bodem gevormd worden, ofwel niet. En het ging ofwel stijgen, ofwel dalen.
We hadden dit dus perfect moeten zien aankomen met deze unieke en verhelderende info.
Ik wacht ook nog met mijn (her)instap, tot op heden nog maar weinig winstwaarschuwingen gezien en deze gaan de boel nog wat dieper in het rood duwen.
Er ging ofwel een bodem gevormd worden, ofwel niet. En het ging ofwel stijgen, ofwel dalen.
We hadden dit dus perfect moeten zien aankomen met deze unieke en verhelderende info.
Ik wacht ook nog met mijn (her)instap, tot op heden nog maar weinig winstwaarschuwingen gezien en deze gaan de boel nog wat dieper in het rood duwen.
ik denk dat er een paar een schop gaan zoeken zijn om vanaf de bodem nog wat dieper te kunnen graven
Morgen is het vrijdag ... de dertiende ... Voor wie nog (bij)gelovig is ...