Corona-virus.
Re: Corona-virus.
dat is een feit.
De hoogste overheid (i.e. de federale) moet echt BEVELEN gaan geven, geen vrijblijvende AANBEVELINGEN of ADVIEZEN zoals nu...
Herinner mij dat een burgemeester van een grote Vlaamse stad dat (eer)gisteren expliciet vroeg en dat hij toen pek en veren over zich heen kreeg (ook hier) omdat hij zijn doorgeschoven verantwoordelijkheid zogezegd niet wou nemen.
Zoals reeds gezegd: enkel als er 1 hand op het kraantje staat, kunnen we pogen om gecontroleerd de onvermijdelijke besmettingen te laten gebeuren; zo niet groeit dit boven onze ziekenhuiscapaciteiten: spreiding is het enige wat nog mogelijk is...
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines gaat vanaf 16 maart tijdelijke werkloosheid om economische redenen invoeren, en dit voor het voltallig personeel. Dat melden de vakbonden.
Manila en regio wordt in quarantaine geplaatst.
Buitenlanders uit risicolanden mogen de Filipijnen niet meer in.
Manila en regio wordt in quarantaine geplaatst.
Buitenlanders uit risicolanden mogen de Filipijnen niet meer in.
Ik zie nochtans weinig dokters panikeren, eerder enkelen hier op het forum.
Laat de kinderen vooral op school, dat is pas het veiligste voor de kinderen en oma en opa. Als je de scholen sluit, denk je dan echt dat elk kind braafjes 2 weken thuis in de zetel gaat blijven zitten? En het zijn juist de grootouders die opgetrommeld worden als er op de kinderen gelet moet worden. Laat ze dus op school, ze hebben de beste weerstand en zullen er het minste last van hebben.
Met zo'n virus ben je beter af in een dictatuur.
Universiteiten en hogescholen sluiten zelf al en wachten niet op die randdebiel ... maar het kleuter-, lager- en secundair : geen probleem meneer ... verspreidt maar lekker verder ! ZUM KOTSEN !!!cpnx schreef: ↑12 maart 2020, 16:54Dankzij de Vlaamse kiezers die voor hem en zijn partij gestemd hebben. Of was het een retorische vraag? Zouden Karel Pinxten, Marcel Colla, ... het beter doen?PinkPanther1970 schreef: ↑12 maart 2020, 16:42 Rekenwonder Weyts daarentegen blijft erbij dat hij geen scholen gaat sluiten...
Hoe kan zo'n randdebiel steeds maar weer mogen beslissen over belangrijke zaken.
Lagere en middelbare scholen zouden waarschijnlijk beter sluiten, dan kunnen scholieren het onder elkaar niet meer verspreiden en dat is ook veiliger voor oma en opa, maar hoe zit dat met de opvang? Zeker voor lager school, moeten al die ouders dan verlof nemen?
Alle ons omringende landen sluiten de scholen maar hier zijn ze een baken van gezondheid ...
Fout ! Er is niemand die zegt dat je niet mag buitenkomen, ze zouden beter buiten komen, veel vitamine D opslaan maar niet in groepen.PhoenixFire schreef: ↑12 maart 2020, 17:29 Laat de kinderen vooral op school, dat is pas het veiligste voor de kinderen en oma en opa. Als je de scholen sluit, denk je dan echt dat elk kind braafjes 2 weken thuis in de zetel gaat blijven zitten? En het zijn juist de grootouders die opgetrommeld worden als er op de kinderen gelet moet worden. Laat ze dus op school, ze hebben de beste weerstand en zullen er het minste last van hebben.
Mochten de scholen NU sluiten dan gaan die kindjes wellicht nog niet besmet zijn en mogen ze met een gerust hart bij oma en opa op bezoek/opvang ... diezelfde kindjes gaan misschien binnen een week dan toch naar oma en opa moeten maar dit keer misschien wel besmet ... hoe eerder de scholen sluiten hoe kleiner de kans dat ze de grote verspreiders worden.
Alle ons omringende landen sluiten de scholen ... zijn wij dan de enigen die correct handelen ... of is het vooral pure domheid ?
Vermoed dat heel België vanavond nog op slot gaat.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Bij onze Noorderburen zijn ze er zo mogelijk nog slechter aan toe. Kunnen beide landen voor 1 keer mss eens samen iets communiceren.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dat ze er het minst last van hebben betekent niet dat ze helemaal geen risico lopen en dat er geen zullen sterven. In China was het iedereen thuis en daarmee basta. In andere landen werd er ook al opgeroepen om niet meer een beroep te doen op grootouders om kinderen van school te halen. In mijn familie zitten er veel leerkrachten, dus scholen dicht, kinderen thuis en meestal ook 1 van de ouders thuis of op zijn minst een tante. Voor ambtenaren en sommige bedienden die kunnen thuis werken is de opvang van kinderen ook haalbaar, maar hoe arbeiders, vrije beroepen, winkeliers dat moeten regelen is een ander paar mouwen. Een tijdelijk ongemak voor een paar tot enkele weken is toch beter dan een of meerdere begrafenissen te moeten regelen voor familie.PhoenixFire schreef: ↑12 maart 2020, 17:29 Laat de kinderen vooral op school, dat is pas het veiligste voor de kinderen en oma en opa. Als je de scholen sluit, denk je dan echt dat elk kind braafjes 2 weken thuis in de zetel gaat blijven zitten? En het zijn juist de grootouders die opgetrommeld worden als er op de kinderen gelet moet worden. Laat ze dus op school, ze hebben de beste weerstand en zullen er het minste last van hebben.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200312_04887250
Het werkt als iedereen mee wil. Hier is dat onmogelijk.
Het werkt als iedereen mee wil. Hier is dat onmogelijk.
Tja, gisteren stond er hier in mijn living een aannemer droog te hoesten in zijn hand, vandaag een bejaarde in de winkel bij de kassa...
Goh, als leerkracht (secundair) geeft het me toch geen goed gevoel. Ik ben heel rationeel en zal me niet snel laten meeslepen door paniek.PhoenixFire schreef: ↑12 maart 2020, 17:29Ik zie nochtans weinig dokters panikeren, eerder enkelen hier op het forum.
Laat de kinderen vooral op school, dat is pas het veiligste voor de kinderen en oma en opa. Als je de scholen sluit, denk je dan echt dat elk kind braafjes 2 weken thuis in de zetel gaat blijven zitten? En het zijn juist de grootouders die opgetrommeld worden als er op de kinderen gelet moet worden. Laat ze dus op school, ze hebben de beste weerstand en zullen er het minste last van hebben.
Maar...alles rondom mij wordt afgelast (van kookworkshop tot eucharistieviering, van chiro tot een quiz). Scholen laten ze open "omdat het anders een probleem zou zijn voor de opvang". Ik word dus door vadertje staat verplicht om mezelf te begeven in een mogelijke broeihaard van virussen zodat ouders geen problemen hebben met de opvang van hun kinderen.
Mijn dochter is leerkracht en zit in hetzelfde schuitje. Ze durft alvast niet meer op bezoek bij oma.