De crash van 2020
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De crash van 2020
Een aandeel als SOLB stond 30sec voor slotfixing op -98%. Resultaat na slot = bid 58.5 ask 65.4.
Zelden gezien.
We zitten in de fase dat particulieren hun winnaars verkopen maar nog steeds zwaar dalende aandelen (Inbev etc) accumuleren.
Op de bodem in 2009 stonden in aandelen als TUB geen kopers meer en waren intraday schommelingen tov referentie UCB soms enorm. Valt te betwijfelen of het in deze 'moderne algoritme tijden' ooit nog zo ver komt.
Het zijn boeiende tijden.
Dit vond ik een interessant beursgesprek, heeft imo gelijk wat US als grote onbekende/katalysator betreft.
https://www.youtube.com/watch?v=b31RTn2Lh9w
Zelden gezien.
We zitten in de fase dat particulieren hun winnaars verkopen maar nog steeds zwaar dalende aandelen (Inbev etc) accumuleren.
Op de bodem in 2009 stonden in aandelen als TUB geen kopers meer en waren intraday schommelingen tov referentie UCB soms enorm. Valt te betwijfelen of het in deze 'moderne algoritme tijden' ooit nog zo ver komt.
Het zijn boeiende tijden.
Dit vond ik een interessant beursgesprek, heeft imo gelijk wat US als grote onbekende/katalysator betreft.
https://www.youtube.com/watch?v=b31RTn2Lh9w
Ik heb vandaag het één en ander bijgekocht, enthousiast geworden door de instortende prijzen.
Mogelijk al te vroeg en/of teveel? De tijd zal het leren!
Ik zag vanmorgen de volgende voorspelling van Goldman :
De aandelenbeurzen zullen vanaf het recentelijke all-time high met 30 procent dalen, waarmee een einde komt aan de 11-jarige bullmarkt. Maar als de markten ten gevolge van de uitbraak van het coronavirus en de olieprijsschok zijn uitgebodemd volgt een ongekend krachtig herstel.
We will see!
De aandelenbeurzen zullen vanaf het recentelijke all-time high met 30 procent dalen, waarmee een einde komt aan de 11-jarige bullmarkt. Maar als de markten ten gevolge van de uitbraak van het coronavirus en de olieprijsschok zijn uitgebodemd volgt een ongekend krachtig herstel.
We will see!
2 keer als. In mijn ogen te vroeg gekocht. Scenario zoals 2008 komt er weer aan.dreamy schreef: ↑12 maart 2020, 18:09 Ik heb vandaag het één en ander bijgekocht, enthousiast geworden door de instortende prijzen.
We will see!
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees er voor. Het dal is nog niet in zicht. Een pandemie waarvan we het einde nog niet weten, crash van de olieprijs, val van de Chinese export waarvan we de impact op de economie nog niet weten, Trump die moet vrezen voor zijn herverkiezing en wie weet wat nog uit zijn hoed tovert (The economy, stupid)...
+1jantubaman schreef: ↑12 maart 2020, 12:40Heel goed, ik blijf me aan mijn plan houden ongeacht de evenementen in de wereld.Henkie1984 schreef: ↑12 maart 2020, 08:56 We zijn er nog niet heren
futures indices staan rood gloeiend en vix plus 15%, hoe voelen jullie je al als er nog 50% vanaf gaat
Koop als het bloed door de straten vloeit. Voor mijn part mag het nog weken aan een stuken zo doorgaan...
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Toen ik vanmiddag Lagarde bezig zag had ik reeds voor ze begon de indruk dat dit echt wel haar petje te boven gaat
Die is er uiteraard, voor wat ze waard is. Maar lagarde had een idee om de crisis toen op te lossen, ze heeft dit niet gedaan maar alleen het al durven voorstellen zegt genoeg over dat mens (en andere dikkoppen)
Mannekes blijkbaar zitten er toch enkele zomaar op de verkoopknop in blinde paniek te duwen. Enkele van mijn aandelen waarop het coronavirus amper invloed zal hebben worden gewoon meegesleurd in de verkoopgolf. Nuja daarom hou ik cash aan de kant om op zulke momenten bij te kunnen kopen
Mvg,
Geblin
Mvg,
Geblin
-
- Full Member
- Contacteer:
Kalm blijven is zeker de boodschap... Ik zie niet in wat ik anders kan doen....TooTall schreef: ↑12 maart 2020, 15:27Vandaag is de dag dat we zien wie zijn risk allocation te hoog had ingeschat. Emoties lopen hoog op blijkbaarjantubaman schreef: ↑12 maart 2020, 15:02
En weeral bashen.... ik zeg gewoon dat ik trouw blijf aan mijn beleggingsplan. Zowel in goede tijden als slechte. Profiteer misschien van het beetje zon buiten om frustraties te voorkomen. Carpe diem
Keep calm and carry on.
Stukje short gaan? Met VIX spelen? Puts verkopen?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Margin calls?
Goud en vooral bitcoin moeten er ook aan geloven. Geld nodig om putten te dempen?
https://youtu.be/Xtr13I2ZXC8?t=275
- Hier en daar neemt men drastische maatregelen.
- Hoe meer landen dit doen, hoe meer acceptabel en minder uitzonderlijk het lijkt.
Dan is het een tijdje het "uitzweten" (heh) tot de maatregelen de verdere stijging in dagelijkse infecties stoppen en we stabiliseren. Ondertussen test men enkel voor corona als het echt erg is: enkel bij hospitalisaties, dus foefelt men eigenlijk op dat vlak.
Volgens de cijfers zal de er dus redelijk snel een controle over de situatie komen. Ondertussen gaat het stelselmatig beter in azië: hoopvolle vooruitzichten.
Ik denk dat we dichter bij het keerpunt kunnen staan op de beurzen dan sommigen lijken te denken. (ook trouwens 1 maand tijd nodig in de VS om je verlies te mogen aftrekken, voor je hetzelfde weer aankoopt).
Dan is het met bibberende knietjes afwachten en de wall of worry opklimmen. Komen er geen extra uitbraken? En aantal kwartalen lang de kwartaalcijfers afwachten, de angst op verlaagde omzet/winst zal al vrijgoed zullen in de beursprijzen verrekend zitten.
- Hoe meer landen dit doen, hoe meer acceptabel en minder uitzonderlijk het lijkt.
Dan is het een tijdje het "uitzweten" (heh) tot de maatregelen de verdere stijging in dagelijkse infecties stoppen en we stabiliseren. Ondertussen test men enkel voor corona als het echt erg is: enkel bij hospitalisaties, dus foefelt men eigenlijk op dat vlak.
Volgens de cijfers zal de er dus redelijk snel een controle over de situatie komen. Ondertussen gaat het stelselmatig beter in azië: hoopvolle vooruitzichten.
Ik denk dat we dichter bij het keerpunt kunnen staan op de beurzen dan sommigen lijken te denken. (ook trouwens 1 maand tijd nodig in de VS om je verlies te mogen aftrekken, voor je hetzelfde weer aankoopt).
Dan is het met bibberende knietjes afwachten en de wall of worry opklimmen. Komen er geen extra uitbraken? En aantal kwartalen lang de kwartaalcijfers afwachten, de angst op verlaagde omzet/winst zal al vrijgoed zullen in de beursprijzen verrekend zitten.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Wellicht is er in de VS een regel dat je minwaarden mag aftrekken, als je binnen de maand niet hetzelfde opnieuw koopt. Dan zou dat een reden zijn volgens de poster dat men nu nog niet opnieuw koopt.