De Beurs vandaag
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik hoop het, dat Amerikaans agressief gedoe ben ik al lang beu.... Everything is so great in America...contextbinder schreef: ↑12 maart 2020, 20:36Ik denk dat bvb luchtvaart enorm kwetsbaar is, als ik in de chemie rondloop heb ik de indruk dat men er 5 keer te veel personeel heeft.DeZatteNonkel schreef: ↑12 maart 2020, 20:20 Al die bazookas halen geen fluit uit wanneer niemand nog kan consumeren. Alles wordt verboden, afgelast of uitgesteld. Hou je maar vast voor wanneer de eerste faillissementen worden aangekondigd
Al eens nagedacht welk effect dit heeft op continubedrijven, die niet kunnen draaien zonder voldoende gezond personeel? Laat die nu net aan het begin van de keten staan (staal, olie, chemie).
Er kan nog gemakkelijk 20% af. De paniek is nog maar net begonnen.
Wat wel opvalt: Europa was al veel lager gewaardeerd en gaat nu sneller naar omlaag, nu is een deel van deze kloof wellicht gerechtvaardigd door de hogere kwaliteit maar of het huidige verschil dat nog is durf ik te betwijfelen. Indien covid 19 in de VS zal woekeren zoals hier zal men op een gegeven moment mss stijgende Europese en dalende Amerikaanse beurzen zien.
De winkel sluiten in volle soldenperiode?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De beurzen wel; de vraag is meer zullen wij herstellen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Continu mails van Degiro dat mijn aandelen meer dan 10% gezakt zijn.
Verlies is wel enkel virtueel, want ik heb nog niks verkocht. Maar plezant is toch anders.
Totale verlies op volledige portefeuille is momenteel 9,4%.
Paar weken terug was ik mezelf aan het beklagen dat ik het laatste jaareenhalf niet periodiek had bijgekocht en zo de stijging miste.
Mijn deel cash was in redelijke wanverhouding met mijn deel beleggingen. Achteraf gezien geen slechte zaak dat ik toen niets bij heb gekocht.
Bedoeling is de komende weken/maanden wel telkens wat bij te kopen.
Verlies is wel enkel virtueel, want ik heb nog niks verkocht. Maar plezant is toch anders.
Totale verlies op volledige portefeuille is momenteel 9,4%.
Paar weken terug was ik mezelf aan het beklagen dat ik het laatste jaareenhalf niet periodiek had bijgekocht en zo de stijging miste.
Mijn deel cash was in redelijke wanverhouding met mijn deel beleggingen. Achteraf gezien geen slechte zaak dat ik toen niets bij heb gekocht.
Bedoeling is de komende weken/maanden wel telkens wat bij te kopen.
we zijn gefucked boys. ale ik toch
Je slaat de nagel op de kop.
'We' zijn niet gefuckt, maar jij bent dat zeker wel.
Je hebt duidelijk belegd boven je risiconiveau, en nu laat je 's nachts van slapen.
Ik weet niet hoeveel je geïnvesteerd hebt, maar laat me je een suggestie doen.
Beschouw het volledige bedrag als verloren. Log niet meer in op dit forum, en ook niet meer in je account bij je broker. Zet een reminder in je agenda om in 2025 nog eens terug te komen, en overweeg dan alles te verkopen.
Je mentale gezondheid zal je dankbaar zijn. Beleggen in aandelen(fondsen) is voor jou niet weggelegd.
Je hebt duidelijk belegd boven je risiconiveau, en nu laat je 's nachts van slapen.
Beschouw het volledige bedrag als verloren. Log niet meer in op dit forum, en ook niet meer in je account bij je broker. Zet een reminder in je agenda om in 2025 nog eens terug te komen, en overweeg dan alles te verkopen.
Je mentale gezondheid zal je dankbaar zijn. Beleggen in aandelen(fondsen) is voor jou niet weggelegd.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Volgens mij krijgen we weer een topvoormiddag! Over de namiddag spreken we niet.
Hard maar waar. En zo zijn er nog enkelen hier.RGiskard schreef: ↑13 maart 2020, 06:06 Je slaat de nagel op de kop.
''Zomertijd in Amerika - Aangepaste handelstijden
In Amerika gaat de zomertijd in. Dit betekent dat de Amerikaanse beurs een uurtje vroeger opengaat en sluit in vergelijking met België.
De Amerikaanse beurs is dus open van 14u30 tot 21u00.
Ook de handel in afgeleide producten zoals turbo's worden een uur vroeger gestopt. Ook turbo's in Amerikaanse effecten stoppen dus om 21 uur. ''
In Amerika gaat de zomertijd in. Dit betekent dat de Amerikaanse beurs een uurtje vroeger opengaat en sluit in vergelijking met België.
De Amerikaanse beurs is dus open van 14u30 tot 21u00.
Ook de handel in afgeleide producten zoals turbo's worden een uur vroeger gestopt. Ook turbo's in Amerikaanse effecten stoppen dus om 21 uur. ''
Dat is al een hele week zo ... waar kom jij nu mee af?
Ze zouden de beurzen beter wat bevriezen. Ok er kunnen koopjes gedaan worden maar als mensen gekke dingen gaan doen is er wel wat meer aan de hand dan koopjes.
De beurzen bevriezen?
Iedereen staat toch in voor zijn eigen centen en beleggingsstrategie?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Iedereen staat toch in voor zijn eigen centen en beleggingsstrategie?
If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.