Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik ben blij dat jij het zegt, want wanneer ik dat doe krijg ik de digitale vlammenwerpers over me heen.
Toch een prachtige dag. Het zonnetje scheen. Trump kondigde een inreisverbod af en de beurs reageerde daar hysterisch depressief op. Die Trump wordt mijn beste vriend nog, want laat ons wel wezen, hij heeft gelijk. Wie zijn die EU clowns eigenlijk die een mini-crisis als deze in goede banen zouden moeten leiden? Welke clown staat er nu voor eventjes aan het hoofd van dat circus? Veel actie wordt er nu niet bepaald ondernomen. Zijn ze langzaam hun kater aan het verwerken van de zatte orgie waar ze de afgelopen weken aan deelgenomen hebben? Doen ze nu hun ogen open en denken ze dat ze nog niet helemaal nuchter zijn bij het zien van een journaal uitzending? Ze denken waarschijnlijk terug in hun bed te kruipen en wanneer ze dan opnieuw opstaan zullen ze wel nuchter zijn met die vreemde hallucinatie verdwenen. Dat is wat Trump die clowntjes vertelt met zijn inreisverbod.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
PinkPanther1970 schreef: ↑12 maart 2020, 12:43 Er zouden een paar mensen voldoende kl**** aan hun lijf moeten hebben om die hele bende aan te klagen wegens schuldig verzuim en dood door nalatigheid.
Als het om geld te doen is, lukt dit wel (zie Fortis), waarom niet als het om mensenlevens gaat?
Misschien kunnen we een burgerinitiatief op poten zetten? Rijkelijk laat dan, maar beter laat dan nooit.GreenDean schreef: ↑8 maart 2020, 09:07 Het valt ook op dat landen met een draconische overheid en ambtenarenapparaat, zoals Italië en Belziek, in eerste instantie een beetje met de vingers in de neus staan om dan paniekerig groteske quarantaines te bepalen.
Ik geloof nog steeds niet dat dit apocalyptische vormen gaat aannemen, maar nu pas in gang schieten is schuldig verzuim, en heeft trouwens geen enkele zin meer. Men wist wat in China gaande was en men heeft er ook meer dan genoeg ruchtbaarheid aan gegeven om zich dan als politieker en viroloog een beetje interessant te komen maken. Men weet ook dat in de wereld van vandaag een virus niet meer door een landsgrens of oceaan tegen te houden is. Dus wat mij betreft, schuldig verzuim met bedrieglijk opzet van onze politiek en ambtenarij, alsof dat iets nieuws is. We zijn al enkele decennia te laat met ze voor een volkstribunaal te brengen en we gaan het mogen uitzweten, niet enkel met dit virus.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Alle lessen op school worden opgeschort, maar er zal opvang worden voorzien, ook voor wie zelf geen opvang heeft voor zijn kinderen. Ouders zullen daarvoor nog altijd op de school terecht kunnen. De premier roept op kinderen niet te laten opvangen door de grootouders.
Crèches blijven open. Alle maatregelen gaan vanaf morgen middernacht in, en blijven geldig tot 3 april.
Alle recreatieve activiteiten, sportieve, culturele, folkloristische, ongeacht hun grootte worden geannuleerd. Alle cafés, restaurants, worden gesloten.
Enkel winkels die essentiële diensten leveren, blijven continu open. Het gaat dan om apothekers en voedingswinkels. Alle andere winkels blijven open tijdens de week, maar sluiten in het weekend.
De regering roept bejaarden op thuis te blijven en als het echt niet kan overdag naar de winkel te gaan.
Wilmès roept iedereen op zijn verantwoordelijkheid op te nemen en solidair te zijn. "Zorg voor de ouderen onder ons. Net wanneer het tegenzit, moeten we ons van onze beste kant tonen."
Crèches blijven open. Alle maatregelen gaan vanaf morgen middernacht in, en blijven geldig tot 3 april.
Alle recreatieve activiteiten, sportieve, culturele, folkloristische, ongeacht hun grootte worden geannuleerd. Alle cafés, restaurants, worden gesloten.
Enkel winkels die essentiële diensten leveren, blijven continu open. Het gaat dan om apothekers en voedingswinkels. Alle andere winkels blijven open tijdens de week, maar sluiten in het weekend.
De regering roept bejaarden op thuis te blijven en als het echt niet kan overdag naar de winkel te gaan.
Wilmès roept iedereen op zijn verantwoordelijkheid op te nemen en solidair te zijn. "Zorg voor de ouderen onder ons. Net wanneer het tegenzit, moeten we ons van onze beste kant tonen."
Dit is wat we nodig hadden.
Spijtig dat de overheid dit niet eerder kon beslissen, en in snelheid genomen werd door alle mogelijke lokale verenigingen en bedrijven die vandaag zelf alle events afgelasten.
Komt wat knullig over.
Spijtig dat de overheid dit niet eerder kon beslissen, en in snelheid genomen werd door alle mogelijke lokale verenigingen en bedrijven die vandaag zelf alle events afgelasten.
Komt wat knullig over.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Absoluut 0,0 aan daadkracht. Die regels worden per direct vrij geïnterpreteerd. Het enige dat ze moesten zeggen was 'iedereen 3 weken binnen'. Ze verlengen heel dit gedoe tot in de zomer.
Ik ben het met je eens. Too little , too late.
Dit is niet genoeg.
Om de scholen te sluiten stonden ze onder druk vanuit de onderwijssector.
En Frankrijk heeft net vanavond beslist dat ook te doen.
Eerdere berichten meldden dat Mr. Jambon tegen te zware maatregelen was om economische redenen.
De man die eerder om een noodplan vroeg. Doe iets !!! Maar niet te veel he zeg !
Haal de pek en veren maar al boven !
Neem morgen dezelfde maatregelen die Italie neemt. Wetende dat we er laat mee zijn en hopende dat we niet TE laat zijn.
Dat is geen paniek. Gewoon logica en het uiterste doen om je mensen te beschermen.
Dit is niet genoeg.
Om de scholen te sluiten stonden ze onder druk vanuit de onderwijssector.
En Frankrijk heeft net vanavond beslist dat ook te doen.
Eerdere berichten meldden dat Mr. Jambon tegen te zware maatregelen was om economische redenen.
De man die eerder om een noodplan vroeg. Doe iets !!! Maar niet te veel he zeg !
Haal de pek en veren maar al boven !
Neem morgen dezelfde maatregelen die Italie neemt. Wetende dat we er laat mee zijn en hopende dat we niet TE laat zijn.
Dat is geen paniek. Gewoon logica en het uiterste doen om je mensen te beschermen.
Voor sommigen is het nooit goed natuurlijk. Iedereen 3 weken binnen . Jij zou een goeie minister zijn.
Kan iemand me het volgende aub uitleggen:
Mijn kinderen, 2 kleuters, mogen niet opgevangen worden door de grootouders. Dit terwijl ze zo goed als 100% zeker nu niet besmet zijn met corona. Hoe kunnen ze dan corona overdragen op hun grootouders als ze geen drager zijn van het virus?
In plaats daarvan moeten ze naar een gezamenlijke opvang op school, waardoor de kans dat ze het virus oplopen gigantisch stijgt. Bijgevolg een grotere kans dat het daardoor op ons overzet en in een latere fase op de grootouders.
Dat is toch absurd of snap ik het niet helemaal?
Mijn kinderen, 2 kleuters, mogen niet opgevangen worden door de grootouders. Dit terwijl ze zo goed als 100% zeker nu niet besmet zijn met corona. Hoe kunnen ze dan corona overdragen op hun grootouders als ze geen drager zijn van het virus?
In plaats daarvan moeten ze naar een gezamenlijke opvang op school, waardoor de kans dat ze het virus oplopen gigantisch stijgt. Bijgevolg een grotere kans dat het daardoor op ons overzet en in een latere fase op de grootouders.
Dat is toch absurd of snap ik het niet helemaal?
@Poldermol
Ik ben niet gaan skiën in Italië en ik woon in een boerengat waar de school maar een 70 leerlingen telt.
Nee, serieus:
Misschien geen 'bijna 100%', maar de kans is op dit moment véél kleiner dan binnen een paar weken als het virus verder rond gaat.
Dat ze dan ook zeggen dat familiebezoekjes/-feestjes moeten vermeden worden de komende x-aantal weken. Dit weekend staat er bij ons bijv een familiefeest op de planning. Handig om uw kinderen niet te laten opvangen door de grootouders, maar door dat familiefeest is de kans op besmetting quasi even groot.
Ik ben niet gaan skiën in Italië en ik woon in een boerengat waar de school maar een 70 leerlingen telt.
Nee, serieus:
Misschien geen 'bijna 100%', maar de kans is op dit moment véél kleiner dan binnen een paar weken als het virus verder rond gaat.
Dat ze dan ook zeggen dat familiebezoekjes/-feestjes moeten vermeden worden de komende x-aantal weken. Dit weekend staat er bij ons bijv een familiefeest op de planning. Handig om uw kinderen niet te laten opvangen door de grootouders, maar door dat familiefeest is de kans op besmetting quasi even groot.
De besmettingen in Italië begonnen ook in boerengaten.
De recente besmettingen in Nederland kunnen niet herleid worden naar Italië.
Geen contact met grootouders.
De recente besmettingen in Nederland kunnen niet herleid worden naar Italië.
Geen contact met grootouders.
Geen contact is idd het veiligst.
In dat geval: ik werk 100%, mijn madam 80%.
1 weekdag van de 5 is dan toch al gecoverd.
In dat geval: ik werk 100%, mijn madam 80%.
1 weekdag van de 5 is dan toch al gecoverd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn nicht heeft een frituur samen met haar vriend en die vriend is momenteel erg furieus vanwege deze maatregel.
Zolang er terplaatse niets genuttigd wordt, denk ik dat hij nog zijn produkten mag verkopen...Timoootjex schreef: ↑13 maart 2020, 00:59 Mijn nicht heeft een frituur samen met haar vriend en die vriend is momenteel erg furieus vanwege deze maatregel.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200312_0488 ... bestelling