Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je mag ook DRIVE IN en thuislevering doen.
Dat hij zich aanpast of de regels volgt. Een andere keuze is er niet.
Voor een frituur zou ik zeggen : licht al je klanten in op elke mogelijke manier. Laat hen bellen en bestellen en in de auto wachten. Mag best !
De maatregelen zijn nodig... Dat meneer X het niet leuk vindt is onbelangrijk.
Net zoals het voor meneer X onbelangrijk is dat er anders meer doden vallen.
@TNTim :
Ik zeg dit oprecht niet om je in het bladerdek van een boom te jagen.
In Italie last men alle arbeid af op dit moment die niet noodzakelijk is voor productie.
Is jouw arbeid en die van je vrouw noodzakelijk en is er geen mogelijkheid om een periode thuis te blijven ?
Mogelijk of waarschijnlijk niet maar ik weet niet of je dat al overwogen hebt.
Edit : een beetje 'dimmend' ten opzichte van wat ik vroeger zei : Ik ben tevreden met de maatregelen die de regering heeft genomen. Het is zeker een goede stap.
Jammer dat NVA op het overleg ook weer de stoorzender was en het meest tegen echte maatregelen deed.
Wallonie gaat iets verder en vraagt inwoners altijd een meter afstand te houden. Die Walen zijn zo dom nog niet.. Rationeel bekeken natuurlijk.
Dat hij zich aanpast of de regels volgt. Een andere keuze is er niet.
Voor een frituur zou ik zeggen : licht al je klanten in op elke mogelijke manier. Laat hen bellen en bestellen en in de auto wachten. Mag best !
De maatregelen zijn nodig... Dat meneer X het niet leuk vindt is onbelangrijk.
Net zoals het voor meneer X onbelangrijk is dat er anders meer doden vallen.
@TNTim :
Ik zeg dit oprecht niet om je in het bladerdek van een boom te jagen.
In Italie last men alle arbeid af op dit moment die niet noodzakelijk is voor productie.
Is jouw arbeid en die van je vrouw noodzakelijk en is er geen mogelijkheid om een periode thuis te blijven ?
Mogelijk of waarschijnlijk niet maar ik weet niet of je dat al overwogen hebt.
Edit : een beetje 'dimmend' ten opzichte van wat ik vroeger zei : Ik ben tevreden met de maatregelen die de regering heeft genomen. Het is zeker een goede stap.
Jammer dat NVA op het overleg ook weer de stoorzender was en het meest tegen echte maatregelen deed.
Wallonie gaat iets verder en vraagt inwoners altijd een meter afstand te houden. Die Walen zijn zo dom nog niet.. Rationeel bekeken natuurlijk.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 maart 2020, 08:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Indien dat jouw grote zorg is, dan hou je ze toch gewoon thuis of bij je ouders!TNTim schreef: ↑12 maart 2020, 23:40 Kan iemand me het volgende aub uitleggen:
Mijn kinderen, 2 kleuters, mogen niet opgevangen worden door de grootouders. Dit terwijl ze zo goed als 100% zeker nu niet besmet zijn met corona. Hoe kunnen ze dan corona overdragen op hun grootouders als ze geen drager zijn van het virus?
In plaats daarvan moeten ze naar een gezamenlijke opvang op school, waardoor de kans dat ze het virus oplopen gigantisch stijgt. Bijgevolg een grotere kans dat het daardoor op ons overzet en in een latere fase op de grootouders.
Dat is toch absurd of snap ik het niet helemaal?
Wie kan je dat nu beletten?
Klopt, vandaar dat je nu beter geen grote familiefeesten bijwoont. Volgend weekend is er bij ons ook een familiefeest maar ik zal de kelk aan mij laten voorbijgaan en lekker thuisblijven.
Was van plan om dit weekend zonnevakantie - canarische eilanden - voor de herstvakantie eind oktober-begin november. Rechtstreekse boeking via vakantiepark en vliegtickets worden geboekt via tuifly.
Zijn er bepaalde zaken waar ik best op let?
Zijn er bepaalde zaken waar ik best op let?
Het geheugen van de mens ( ik bedoel de biologische soort; geen specifiek exemplaar) is toch vreemd.NTO schreef: ↑1 februari 2020, 13:09Dan heb je alle fun gemist
Maar dus de grote correctie van 2008 was de allerlaatste correctie tot het einde der mensheid?
En die van 2000 de voorlaatste?
En die van 1987 de derde laatste?Dus uit het feit dat het nu al van 2008 geleden is dat er een correctie geweest is, maak jij de conclusie dat het ook wel de komende 50 jaar (of langer) zo zal blijven?Dat toont aan dat al degenen die erop wachten om in te stappen ongelijk hebben.
Hoog tijd dat je The Black Swan van Taleb eens leest dan
Waarmee ik niet wil zeggen dat we binnenkort een correctie gaan krijgen (*). Niemand weet wanneer er een correctie zal zijn. Het is typisch voor de correcties dat ze als een black swan uit de lucht komen vallen, en steeds omwille van andere redenen.
Maar dat Corona-virus dat de economie een beetje zal doen vertragen, in combinatie met een Europese groei die stilgevallen is in Q4 2019 (amper 0,1% groei), met krimp in Italië en Frankrijk, maakt de toestand in Europa alvast niet opperbest.
(*) behalve als mijn tovenarij van begin januari toch werkt en we op vrijdag 7 februari een daling van 3,17% van de S&P 500 gaan krijgen. Dan krijgen we tegen het eind van het jaar een daling van meer dan 40%.
Tot 4 weken was het alleen maar TINA en de beurzen stijgen alleen maar op lange termijn. B7H4long was de enige die er ook bij zei dat er regelmatig 10% en 20% zal afgaan, en dat iedereen wel eens een 50% daling zal meemaken.
En nu doen sommigen alsof de wereld aan het vergaan is omdat het financiele systeem kapot is.
B7H4long weet nochtans waarover hij spreekt:1987, 2000, 2007. Allemaal zware crashes. En het is niet zo lang geleden dat er geen info over terug te vinden is.
In The Black Swan gaat het over financiële crashes die niemand zag aankomen, maar ook over positieve zaken die de wereld hebben veranderd.
Sommigen hebben er baat bij een beetje meer te lezen, in plaats van alleen maar naar grafieken en beurskoersen te kijken. Meer kennis is een goed medicament tegen paniek en irrationaal gedrag.
Wel, ik weet niet goed wat er van te denken...anonymous schreef: ↑13 maart 2020, 09:39 Men is helemaal gek geworden.
https://hetostendsnieuws.be/economie/wi ... r-politie/
'hamsteren is niet nodig! alles is er genoeg! ...'
2 weken geleden was het ook 'we hebben alles onder controle, niets aan de hand'
En kijk waar we nu staan.
Gisteren was het om 19u nog 'de scholen gaan zeker niet dicht', en 3 uur later... hopsakee.
Ik kan goed begrijpen dat vele mensen toch het zekere voor het onzekere nemen. Want waar staan we binnen 2 weken (of 2 dagen?). Hoe betrouwbaar is de info die we krijgen? de voorbije dagen was het alvast gene vette, en werden de berichten bijna ingehaald door de feiten. Is het niet eerder gewoon proberen paniek te vermijden, en ondertussen zijn DeBlock en haar 'inside-info-vriendjes' hun voorraadje stiekem gaan aanleggen?
Vertrek nu ! Verblijf van onbepaalde duur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Momenteel heb ik zeer veel problemen om telefonisch (vast, gsm) naar wie dan ook te bellen
Ook thuis zijn er problemen met telenet signaal (geen tv, internet, vaste telefoon)
Zijn er nog die momenteel hinder ondervinden? Zijn de systemen misschien overbelast omdat iedereen naar iedeeren belt om regelingen te treffen voor wat dan ook (kinderopvang,...)?
Ook thuis zijn er problemen met telenet signaal (geen tv, internet, vaste telefoon)
Zijn er nog die momenteel hinder ondervinden? Zijn de systemen misschien overbelast omdat iedereen naar iedeeren belt om regelingen te treffen voor wat dan ook (kinderopvang,...)?
Cash geld momenteel minderwaardig aan elektronisch, al gehoord van winkels die vandaag geen producten willen afrekenen in cash.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja das het probleem zij focussen juist op ter plekke ook. Dus niet enkel afhaal.ludo schreef: ↑13 maart 2020, 01:05Zolang er terplaatse niets genuttigd wordt, denk ik dat hij nog zijn produkten mag verkopen...Timoootjex schreef: ↑13 maart 2020, 00:59 Mijn nicht heeft een frituur samen met haar vriend en die vriend is momenteel erg furieus vanwege deze maatregel.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200312_0488 ... bestelling
Ik zal het U laten weten. Of niet...
Ik verbaas me vooral om het korte termijn denken van het merendeel van de bevolking. Nu rent men plots als gekken naar de winkel. Ik heb al jaar en dag een voorraad waar ik makkelijk een maand mee verder kan zonder een voet te moeten buiten zetten. Ik vul die telkens wat aan dus wanneer er iets wordt opgegeten wordt het aangevuld. Zo hoef je nu niet tussen duizenden anderen voetje voor voetje in de winkel aan te schuiven waar het risico op besmetting huizenhoog istreenman schreef: ↑13 maart 2020, 10:29 Wel, ik weet niet goed wat er van te denken...
'hamsteren is niet nodig! alles is er genoeg! ...'
2 weken geleden was het ook 'we hebben alles onder controle, niets aan de hand'
En kijk waar we nu staan.
Gisteren was het om 19u nog 'de scholen gaan zeker niet dicht', en 3 uur later... hopsakee.
Ik kan goed begrijpen dat vele mensen toch het zekere voor het onzekere nemen. Want waar staan we binnen 2 weken (of 2 dagen?). Hoe betrouwbaar is de info die we krijgen? de voorbije dagen was het alvast gene vette, en werden de berichten bijna ingehaald door de feiten. Is het niet eerder gewoon proberen paniek te vermijden, en ondertussen zijn DeBlock en haar 'inside-info-vriendjes' hun voorraadje stiekem gaan aanleggen?
anonymous schreef: ↑13 maart 2020, 11:19 Ik verbaas me vooral om het korte termijn denken van het merendeel van de bevolking. Nu rent men plots als gekken naar de winkel. Ik heb al jaar en dag een voorraad waar ik makkelijk een maand mee verder kan zonder een voet te moeten buiten zetten. Ik vul die telkens wat aan dus wanneer er iets wordt opgegeten wordt het aangevuld. Zo hoef je nu niet tussen duizenden anderen voetje voor voetje in de winkel aan te schuiven waar het risico op besmetting huizenhoog is
Zo is het!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Idem. Ik kan altijd een maand voort met eten en drinken.
Niet hamsteren bij lege winkels tegen de avond betekent jezelf misschien tekort doen.
Je moet niet alleen hamsteren omdat je denkt dat er geen producten meer gaan zijn. Dat klopt niet echt denk ik. Wel omdat je dan geen zes keer naar de winkel moet maar slechts een keer.
Tegen woensdag of donderdag zijn ze wel weer vol zeker ?
Supermarkten gaan gouden tijden tegemoet. En over x weken een dip van jewelste want iedereen komt toe voor weken of een paar maanden.
Waarom mensen per se 200 rollen wc papier willen inslaan is me wel een raadsel. Als er geen papier meer is gaan we naar de winkel. Om groenten en fruit + vlees. Dus ineens de rest ook meenemen... Wat is daar mis aan ?
Of na het toilet je kont douchen...
Niet hamsteren bij lege winkels tegen de avond betekent jezelf misschien tekort doen.
Je moet niet alleen hamsteren omdat je denkt dat er geen producten meer gaan zijn. Dat klopt niet echt denk ik. Wel omdat je dan geen zes keer naar de winkel moet maar slechts een keer.
Tegen woensdag of donderdag zijn ze wel weer vol zeker ?
Supermarkten gaan gouden tijden tegemoet. En over x weken een dip van jewelste want iedereen komt toe voor weken of een paar maanden.
Waarom mensen per se 200 rollen wc papier willen inslaan is me wel een raadsel. Als er geen papier meer is gaan we naar de winkel. Om groenten en fruit + vlees. Dus ineens de rest ook meenemen... Wat is daar mis aan ?
Of na het toilet je kont douchen...