De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Denk dat je niet beseft wat heat is. Als jij straks ten gevolge geen werk meer hebt en de sociale zekerheid onderuit gaat en je ook op die manier niet meer geholpen kan worden.
Allemaal wel plezant het met zo slagzinnetjes afkomen om discussies van de kaart te vegen maar denk dat het weinig inhoud bied.
Niet beledigend bedoelt maar vind het beetje kortzichtig terwijl beleggers net strategische horen te denken en inzicht horen te promoten. Je hebt er altijd de drukkende hand bij sommige die ze nodig moeten tonen. Bewust of niet.
"In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."
Een quote van Charlie Munger.
Niet panikeren, rustig blijven. Dit is een tijdelijke situatie, Corona wordt sowieso overwonnen en depressie duren niet eeuwig.
Niet panikeren, rustig blijven. Dit is een tijdelijke situatie, Corona wordt sowieso overwonnen en depressie duren niet eeuwig.
Aan iedereen die nu verkoopt: al eens aan het risico gedacht datje loopt wanneer je het geld gewoon op een spaar- of zichtrekening laat staan?
Denk maar niet dat de banken ongeschonden uit deze crisis komen. Dus dat spaarboekje zou ook wel eens niet de meest veilige haven kunnen zijn.
Gewoon de rit uitzitten, just my 2 cents.
Dit virus gaat doen wat onze politici niet kunnen:
1) een deel van de vergrijzing oplossen.
2) tijdelijk voor minder milieuvervuiling zorgen.
3) vertraging in de aangroei vd wereldbevolking.
4) koopkansen creëren op de beurs.
Uiteindelijk zijn dat allemaal zaken waar we allang om schreeuwen, maar ja, "NIMBY", he. We vinden het allemaal prima zolang het op een ander gebeurt.
Denk maar niet dat de banken ongeschonden uit deze crisis komen. Dus dat spaarboekje zou ook wel eens niet de meest veilige haven kunnen zijn.
Uiteindelijk zijn dat allemaal zaken waar we allang om schreeuwen, maar ja, "NIMBY", he. We vinden het allemaal prima zolang het op een ander gebeurt.
Terug een dikke plus bij opening, gaan we weer afglijden in de namiddag?
Ik denk dat er velen niet beseffen wat beleggen is.KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 08:25Denk dat je niet beseft wat heat is. Als jij straks ten gevolge geen werk meer hebt en de sociale zekerheid onderuit gaat en je ook op die manier niet meer geholpen kan worden.
Allemaal wel plezant het met zo slagzinnetjes afkomen om discussies van de kaart te vegen maar denk dat het weinig inhoud bied.
Niet beledigend bedoelt maar vind het beetje kortzichtig terwijl beleggers net strategische horen te denken en inzicht horen te promoten. Je hebt er altijd de drukkende hand bij sommige die ze nodig moeten tonen. Bewust of niet.
De geschiedenis toont toch dat er om de zoveel jaar bearmarkten zijn?
Als men hiermee niet kan leven dan laat men beter zijn geld op spaarrekening staan.
Indien de sociale zekerheid onderuit zou gaan zal ik véél grotere zorgen heb dan mijn portefeuille die weinig of niks waard is.
Verder wens ik u nog veel succes in uw belegginscarriere.
De extreme maatregelen die men nu aan het treffen zijn zouden in zekere zin een opsteker voor de beurs moeten zijn.
Dit is onze beste kans om de pandemie te stabiliseren.
Dit is onze beste kans om de pandemie te stabiliseren.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dead cat bounce of niet, het is in ieder geval beter dan opnieuw een donkerrode dag!
Ben alvast blij dat ik gisteren volop heb ingeslagen!
Ben alvast blij dat ik gisteren volop heb ingeslagen!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
5) bedrijven het perfecte excuus geven om doortastende herstructetingen te doen, wat ten goede komt aan rendabiliteitFakkel schreef: ↑13 maart 2020, 09:03 Aan iedereen die nu verkoopt: al eens aan het risico gedacht datje loopt wanneer je het geld gewoon op een spaar- of zichtrekening laat staan?
6) productie terug naar het westen halen, nu iedereen doorheeft hoe fragiel een volledig geglobaliseerde supply chain is
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik redeneert ook zoOsrs schreef: ↑13 maart 2020, 09:03Ik denk dat er velen niet beseffen wat beleggen is.KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 08:25
Denk dat je niet beseft wat heat is. Als jij straks ten gevolge geen werk meer hebt en de sociale zekerheid onderuit gaat en je ook op die manier niet meer geholpen kan worden.
Als men hiermee niet kan leven dan laat men beter zijn geld op spaarrekening staan.
Indien de sociale zekerheid onderuit zou gaan zal ik véél grotere zorgen heb dan mijn portefeuille die weinig of niks waard is.
Ofwel gaat de globale beurs op lange termijn omhoog.
Ofwel is er een groter probleem met het hele systeem, en maakt het niet uit hoeveel ik verloren ben, geld op een bank rekening zal je dan ook niet redden
Heb recent een huis gekocht met relatief grote tuin
Kan altijd nog zelf beginnen telen
Ik had toch niks gezegd over een beleggingsportefieulle. Ik heb verkocht 4 weken geleden. Alles. Ik heb naar de signalen geluisterd ipv mensen af te schilderen als trol en het andere af te raden.Osrs schreef: ↑13 maart 2020, 09:03Ik denk dat er velen niet beseffen wat beleggen is.KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 08:25
Ik legde in men vorige commentaar gewoon uit dat bevriezen nuttig is als het anders de wereld de afgrond in helpt. Maar dan krijg je bezwaren dat ik de heat niet aankan. Ik denk dat ik meer besef heb van de beurs dan enkele selfproclaimed gurus hier die naievelingen wat wijsmaken en discussie de tafel afwerpen met onnozele opmerkingen zoals je kan de heat niet aan. Wat gans van de pot gerukt is. Ik heb meer ervaring achter de kiezen dan de meeste hier.
Waarom vraag je je af? Omdat ik niet in een of andere doos blijf leven en leer uit ervaringen. Veel denken hier op het spaargidsje brave burgers tegen te komen die hun advies geven. Alles behalve waar.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Je hebt een punt, Kendrick, maar verwoordt het wel heel scherp. De kans op een economische depressie is niet onbestaande. Met een recessie mogen we al blij zijn.KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 09:18Ik had toch niks gezegd over een beleggingsportefieulle. Ik heb verkocht 4 weken geleden. Alles. Ik heb naar de signalen geluisterd ipv mensen af te schilderen als trol en het andere af te raden.Osrs schreef: ↑13 maart 2020, 09:03
Ik denk dat er velen niet beseffen wat beleggen is.
Ik legde in men vorige commentaar gewoon uit dat bevriezen nuttig is als het anders de wereld de afgrond in helpt. Maar dan krijg je bezwaren dat ik de heat niet aankan. Ik denk dat ik meer besef heb van de beurs dan enkele selfproclaimed gurus hier die naievelingen wat wijsmaken en discussie de tafel afwerpen met onnozele opmerkingen zoals je kan de heat niet aan. Wat gans van de pot gerukt is. Ik heb meer ervaring achter de kiezen dan de meeste hier.
Waarom vraag je je af? Omdat ik niet in een of andere doos blijf leven en leer uit ervaringen. Veel denken hier op het spaargidsje brave burgers tegen te komen die hun advies geven. Alles behalve waar.
Pot vol koffie. Nu ben ik het toch weer 100% met je eens. Hebben ze wat in het kraantjeswater gedaan daar bij jou?sintorama schreef: ↑13 maart 2020, 08:28 "In fact, you can argue that if you're not willing to react with equanimity to a market price decline of 50% two or three times a century you're not fit to be a common shareholder, and you deserve the mediocre result you're going to get compared to the people who do have the temperament, who can be more philosophical about these market fluctuations."
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het gaat me niet om een punt te maken. Het gaat mij om de horizon. Ik veracht mensen die kortzichtig zijn een beetje. Heel wat lijden kan voorkomen worden in een samenleving als men geen dwazen had die andere beduvelde met die ziekte. Maar ze doen alsof degene die de bel luiden de complottheoristen zijn en terwijl ze de aandacht daarop vestigen stelen ze de centen uit uw zak. Achterbaks.rudipsycho schreef: ↑13 maart 2020, 09:38 Je hebt een punt, Kendrick, maar verwoordt het wel heel scherp. De kans op een economische depressie is niet onbestaande. Met een recessie mogen we al blij zijn.
Ja ik heb een scherp mes en ben zeker niet twijfelend deze te alle tijden te gebruiken om het kwalijke, zoals deze tumor van mensen weg te snijden en in het bakje te zetten waar het thuishoort. Welliswaar kunnen ze daar ongeschonden hun wanpraktijken verder stellen.
Om terug te komen op het feit dat je toekomstgericht moet denken. Rudi, het is niet verkeerd zulke scenarios in het achterhoofd te houden en na te denken wat jij als burger gaat doen wanneer het land WEL in zulke situaties terechtkomt? Gaan we beginnen roven en jatten of gaan we samenwerken dan en nu om tot een logischer beleid te komen. Hoe de markten zijn nu, dat is gewoon gevaarlijk en we denken dat de risicos te bevatten zijn tot het eens finaal uitbarst. Waarover ik nu spreek.
Dit is wellicht niet iets dat gaat gebeuren maar deze ervaring is een ENORM goed leermiddel van wat wel kan zijn. Ik stelde voorheen in men commentaar dat ik leer uit ervaringen... maar dat is ook door me daar bewust mee bezig te houden en erover te redeneren. In tegenstelling tot wat hier de laatste 30 paginas gezegd is geweest.
Kort samengevat;
- Problematische tijden komen
* Ben je voorbereid?
* Hoe stel jij je dan op?
En die hoe dat is iets waarover je mag nadenken als je ziet hoe men denkt aan hoe men nu winst kan maken ipv hoe verlies in te perken. Die hoe kan verwelkomend of afwijzend zijn. En dat is mijn volle recht en volledige overtuiging van hoe ik in het leven sta.
Laatst gewijzigd door KendrickR op 13 maart 2020, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet de beurs die de wereld de afgrond in stort maar het coronavirus. Don't shoot the messenger.
De beurs is vooral een weerspiegeling van de economische realiteit. Door koersen te bevriezen ga je investeerders misschien wel beschermen, maar kleine zelfstandigen die het water aan de lippen staat zul je er niet mee redden.
Omgekeerd, de beurs is ontworpen om geld zo efficiënt mogelijk te alloceren. Alle kunstmatige ingrepen die je aanbrengt doet die efficiëntie verminderen.
Eventueel kan je 'tijdelijk' bevriezen om massahysterie in te perken, maar zo'n maatregelen bestaan al.
Als je pleit om op langere termijn te bevriezen, tot wanneer ga je dan bevriezen? Tot de beurzen terug hersteld zijn? In dat geval verleg je het risico van de belegger naar de overheid. Moet de belastingbetaler opdraaien voor het risico dat een belegger neemt terwijl die belegger wel met de winsten gaat lopen in goede tijden?