De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het zou wellicht grappig zijn eens een lijst op te maken van de officiële betekenis van begrippen zoals de bachelors of masters herkauwen en de cynische en echte betekenis zoals de ingewijden gebruiken.GreenDean schreef: ↑13 maart 2020, 12:56Zo is het, maar de kudde wil dat niet inziens, zelfs wanneer je ze er met de neus opdrukt. Such is life.SparSpaar schreef: ↑13 maart 2020, 12:48 En ook: 'de beurs is er niet voor de beleggers maar voor de eigenaars van bedrijven die hun (familie-)bezit willen verzilveren, bv om het onder de erfgenamen te verdelen.' (uitspraak van Roland Van der Elst).
Microsoft werd door Bill Gates naar de beurs gebracht om zijn eerste werknemers-dollarmiljonairs de mogelijkheid te geven hun aandelen te gelde te maken.
Nog 2 ?
Scholen zijn er niet voor de leerlingen maar voor de leraars (oei oei !)
Universiteiten zijn er niet voor de studenten maar voor de proffen en het academisch personeel (vandaar al die richtingen die rechtstreeks op het stempellokaal voorbereiden).
De politiek ...
Denk vb aan Senaat, Europees Parlement, Navo, IMF, BIB, enz enz ...
Leterme weet er ook meer van. Pijnlijk voor de vetbetaalde betrokkenen natuurlijk.
Toemaatje: uitspraak van de dag ?
'Het is niet de bedoeling dat we de bevolking gaan uithongeren', zei Maggie De Block
"Het is niet de bedoeling dat we de bevolking gaan uithongeren', zei Maggie De Block"
Ons Maggie kan 25 jaar op haar vet alleen al overleven
het verwondert mij dat Maggy nog niet rookt
Ons Maggie kan 25 jaar op haar vet alleen al overleven
het verwondert mij dat Maggy nog niet rookt
Gisteren dumpte iedereen zijn aandelen terwijl vandaag iedereen weer aankoopt (voorlopig toch) om de rebound niet te missen.
In verband met de S&P 500 speelt de PRIIPs reglementering serieus in het nadeel van Europese beleggers.
Via CSPX kunnen wij wel beleggen in de S&P 500, maar deze heeft het nadeel dat de notering stopt om 17h30.
We hebben deze week gezien dat de grootste koersdalingen in de US vaak in het laatste uur plaats hebben.
Een andere nadeel is dat CSPX in Euro staat, wat het verband vertroebelt tussen de S&P500 index en de CSPX waarde.
De enige oplossing voor Europeanen om dit toch op te vangen is via CME micro en mini S&P500 futures.
Een averechts effect dus van de PRIIPs reglementering die toch bedoeld was om beleggers te beschermen.
En is dit nu geen dead cat bounce ?
Ja spijtig, mijn herbalancerings aankoop op IWDA die ik gisternavond defineerde zal vandaag blijkbaar niet doorgaan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er zijn ook micro s op de S&P500, gaat iets minder hard maar hier kan een kleine belegger beter mee handelen, je kiest het aantal zelf, uiteraard dan ook wel hogere transactiekosten. Ook bijna altijd open.
weet je nog die keer dat we vandaag +8% stonden
binnenkort gewoon long gaan 's morgens en short 's middags
binnenkort gewoon long gaan 's morgens en short 's middags
Inderdaad, we glijden naar het einde van de daghandel weer naar af...
Wat een raar idee dat je het over de beurs hebt terwijl ik het had over nadat de beurs meer fatalistische effecten heeft gehad op de bevolking. Je trekt mijn bewering uit context.kiama schreef: ↑13 maart 2020, 12:51Wat een rare ideeën krijgen mensen toch. Mensen lopen niet weg, iedereen is vrij om te verkopen en te kopen. Een transactie gaat pas door als verkoper en koper het eens zijn over een faire prijs voor beiden. Net zoals je hier op het forum mensen hebt die willen verkopen, heb je andere die willen kopen.KendrickR schreef: ↑13 maart 2020, 12:05
Puntje bij paaltje komt nemen ze de biezen met winsten en staart tussen hun benen. Die staart is dan een verhaaltje alle trump... this de schuld van de Europeanen.
De schuld ligt bij de belegger die gaat lopen. In tijden van crisis zou men de belegger die gekocht heeft moeten verplichten de helft van zijn aankopen te houden.
De bedrijven hebben ff te verduren en de bedrijfswinst en die van aandeelhouders zal even niet goed zijn. Wat doet die belegger, weglopen met al die ontvangen heeft en dan zijn ''loyaliteit'' aan een ander pleiten. Wat gewoonweg onzin is.
Als ik een fonds bezat en daarin bedrijven opnam zou ik het zeer anders aanpakken met de garantie dat zelfs in tijden van crisis de winsten door zullen gaan. Geen een belegger heeft dat nu omdat ze veelal bij het gros beleggers zit dat de ander met de gebakken peren opscheept. Daar erger ik me vooral aan op dit forum.
En nee wegblijven ga ik zeker niet doen.
Btw voor een goed bedrijf maakt een schommelende beurskoers niets uit. Bedrijven gaan naar de beurs en halen dan hun geld op. De prijs waaraan andere individuele beleggers die daarna aan elkaar doorverkopen, heeft in principe geen invloed op het feitelijke verdere functioneren van het bedrijf zelf.
Als jij straks bij de bakker een brood gaat kopen, heeft die bakker zijn geld binnen. Als jij vervolgens de sneetjes aan andere per stuk gaat verkopen en ze verkopen hun sneetje weer door aan nog iemand anders enz maakt voor de bakker totaal niets uit.
Wat kan de sterke stijging van Ericsson vandaag verklaren?
https://www.cnbc.com/quotes/?symbol=ERC ... m=ericsson
Veel recent nieuws vind ik niet over Ericsson. Enkel een artikel dat ze meer gaan focussen op sustainability.
https://www.cnbc.com/quotes/?symbol=ERC ... m=ericsson
Veel recent nieuws vind ik niet over Ericsson. Enkel een artikel dat ze meer gaan focussen op sustainability.
Het valt toch op: de Europese beursindexen evolueren bijna elke dag gelijklopend. Een reden om in indexfondsen te beleggen ipv van in afzonderlijke aandelen ? Bespaart je wel veel werk (voor opvolging).
Maandag zware stijging. Omdat ik het zeg. Goed nieuws komt aangedreven. Ik verwacht opklaringen in het heetst van de strijd welliswaar.
@SparSpaar: alle beurzen kijken naar elkaar en volgen daardoor dezelfde beweging.
Uit welke glazen bol haal je dat??