Corona-virus.
Re: Corona-virus.
In veel landen in het midden Oosten hangt er een korte tuinslang naast het toilet. Heb mij altijd afgevraagd hoe ze dat gebruiken...
Toiletpapier neemt heel veel volume in en wordt aangeboden in grote pakken. Als er iemand 1 pak voor zichzelf meeneemt + een reserve en nog een paar voor de kinderen/grootmoeder/buurvrouw staat er iemand aan de kassa met een kar vol toiletpapier en is er een gat geslagen in de rayon.
Met spaghetti valt dat niet zo op.
Met spaghetti valt dat niet zo op.
Van toiletpapier gesproken. Hoorde een hilarisch verhaal over een bank. De huishoudkundige las een advertentie over een onmogelijk te weigeren stuntverkoop door een NL firma.: x Kg papier tegen een bradeerprijs.
Bestelling gedaan. Die man maakte echter dezelfde fout als hieronder: verwarde gewicht met volume.
Enkele dagen later kwam een twintigtonner toe met de levering: 300 m3 sch..tpapier !
De bank in kwestie verzoop er in ! Je kan wel denken. Jarenlang iedereen 'krochen'.
Bestelling gedaan. Die man maakte echter dezelfde fout als hieronder: verwarde gewicht met volume.
Enkele dagen later kwam een twintigtonner toe met de levering: 300 m3 sch..tpapier !
De bank in kwestie verzoop er in ! Je kan wel denken. Jarenlang iedereen 'krochen'.
In mijn jeugd gebruikten we gazet papier.SparSpaar schreef: ↑13 maart 2020, 20:33 Van toiletpapier gesproken. Hoorde een hilarisch verhaal over een bank. De huishoudkundige las een advertentie over een onmogelijk te weigeren stuntverkoop door een NL firma.: x Kg papier tegen een bradeerprijs.
Dus zolang de krant nog te verkrijgen is geen probleem.
The Good OLd Days.
Estate Guru believer.
Het boek staat al een tijdje op mijn te-lezen-lijst, maar heb net gezien dat het het tweede deel is in een reeks.NTO schreef: ↑13 maart 2020, 17:01 Ik heb hier de laatste weken, ook deze morgen nog, verwezen naar het boek The Black Swan van Taleb. In dat boek wordt regelmatig verwezen naar het werk van Kahneman,die veel heeft bijgedragen aan behavioral economics. Kahneman heeft onderzoek gedaan naar de irrationele manier waarop mensen economische beslissingen nemen.
Het coronavirus is een perfect voorbeeld van een black swan. Niemand zag het aankomen, het overvalt iedereen en bijna iedereen begint te flippen.
Het eerste deel is Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets. Moet je ze in volgorde lezen of zijn ze stand-alone?
Je moet ze niet in volgorde lezen. Ik heb eerst The Black Swan gelezen en daarna Fooled by Randomness en ik heb nooit het gevoel gehad dat ik hierdoor iets miste. Ondertussen The Black Swan een tweede keer gelezen omdat het zo rijk is aan ideëen dat het teveel is om in 1 keer volledig te vatten. Of zelfs in 2 keer.cpnx schreef: ↑13 maart 2020, 20:41Het boek staat al een tijdje op mijn te-lezen-lijst, maar heb net gezien dat het het tweede deel is in een reeks.NTO schreef: ↑13 maart 2020, 17:01 Ik heb hier de laatste weken, ook deze morgen nog, verwezen naar het boek The Black Swan van Taleb. In dat boek wordt regelmatig verwezen naar het werk van Kahneman,die veel heeft bijgedragen aan behavioral economics. Kahneman heeft onderzoek gedaan naar de irrationele manier waarop mensen economische beslissingen nemen.
Het coronavirus is een perfect voorbeeld van een black swan. Niemand zag het aankomen, het overvalt iedereen en bijna iedereen begint te flippen.
Het eerste deel is Fooled by Randomness: The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets. Moet je ze in volgorde lezen of zijn ze stand-alone?
Ik heb dat zeker al overwogen en dat zal het waarschijnlijk ook worden: verlof opnemen om deze periode te overbruggen. En als de situatie aanhoudt opties bekijken om evt onbetaald verlof op te nemen.haelewyn schreef: ↑13 maart 2020, 07:05@TNTim :
Ik zeg dit oprecht niet om je in het bladerdek van een boom te jagen.
In Italie last men alle arbeid af op dit moment die niet noodzakelijk is voor productie.
Is jouw arbeid en die van je vrouw noodzakelijk en is er geen mogelijkheid om een periode thuis te blijven ?
Mogelijk of waarschijnlijk niet maar ik weet niet of je dat al overwogen hebt.
Van de school uit hebben ze laten weten dat er wel opvang wordt voorzien als je écht geen andere opvangmogelijkheid hebt.
Uit de communicatie: "Het personeel van onze school moet ook beschermd worden. Daardoor zullen de opvangmogelijkheden zeer beperkt zijn."
Met andere woorden: we hebben liever niet dat je ze stuurt, maar ze hebben ons verplicht om toch opvang te voorzien.
Is dit dan betaald verlof voor het onderwijzend personeel de komende drie weken?
En dan aansluitend 2 weken paasvakantie...?
Zeker in kleuter- en lagere scholen kan ik me moeilijk voorstellen dat er veel Smartschool zal gebruikt worden. Turnleraars in het middelbaar zullen waarschijnlijk ook lichamelijke opvoeding geven via Skype.
Ik kan verstaan dat zulke maatregelen misschien wel nodig zijn. Maar laat dan iedereen die een niet-prioritair beroep heeft thuis blijven met behoud van x% van hun wedde.
Als dit voor het onderwijzend personeel kan, waarom dan niet voor de rest van de bevolking?
Zelfs in Corona tijden is er blijkbaar jaloezie op een ander zijn beroep.TNTim schreef: ↑13 maart 2020, 21:21 Is dit dan betaald verlof voor het onderwijzend personeel de komende drie weken?
En dan aansluitend 2 weken paasvakantie...?
Zeker in kleuter- en lagere scholen kan ik me moeilijk voorstellen dat er veel Smartschool zal gebruikt worden. Turnleraars in het middelbaar zullen waarschijnlijk ook lichamelijke opvoeding geven via Skype.
Ik kan verstaan dat zulke maatregelen misschien wel nodig zijn. Maar laat dan iedereen die een niet-prioritair beroep heeft thuis blijven met behoud van x% van hun wedde.
Als dit voor het onderwijzend personeel kan, waarom dan niet voor de rest van de bevolking?
Om op je vraag te antwoorden. Neen het is geen betaald verlof. In alle scholen moeten x aantal leerkrachten aanwezig zijn om de opvang te voorzien. Er wordt gewerkt met beurtrollen. Diegene die op een bepaalde dag niet aanwezig moeten zijn om opvang te organiseren moeten constant bereikbaar zijn voor noodgevallen.
Zeker in kleuter- en lagere scholen zullen veel kinderen naar de opvang komen gezien deze niet alleen kunnen thuisblijven
jaloezie is de laatste jaren een grote pest
verdient iemand een paar euro meer, of werkt die een paar uur minder, tijdkrediet, ziek, brugpensioen ( swt), pensioen, een grotere auto, allemaal reden om jaloes op te zijn
verdient iemand een paar euro meer, of werkt die een paar uur minder, tijdkrediet, ziek, brugpensioen ( swt), pensioen, een grotere auto, allemaal reden om jaloes op te zijn
Minister Jan Heps vandaag op tv
de horeca klaagt toch altijd dat zij maar met een hele 'kleine" marge werken, daarom zal die 4 000,00 euro voor hen een superbonus zijn ( belastingvrij )
Iemand blijmaken met een dode mus
Misschien mogen ze de zwarte kassa terug invoeren ??
de horeca klaagt toch altijd dat zij maar met een hele 'kleine" marge werken, daarom zal die 4 000,00 euro voor hen een superbonus zijn ( belastingvrij )
Iemand blijmaken met een dode mus
Misschien mogen ze de zwarte kassa terug invoeren ??
Van mij wordt er verwacht dat ik mijn beroep blijf uitoefenen, ook al zijn er "Corona tijden".
Doordat andere beroepen hun beroep niet meer uitoefenen, zit ik met opvangproblemen.
In theorie is er opvang voor alle kinderen waarvan de ouders geen opvang hebben, in de praktijk wordt deze opvangmogelijkheid gigantisch afgeraden vanuit de schoolbesturen.
Dank u om op mijn vraag te antwoorden.
In de praktijk is dus het merendeel met betaald verlof tot en met de paasvakantie.
In plaats van te zeiken en de zieligaard uit te hangen, wordt leerkracht. Vacatures genoeg.
Jaloers zijn op politiekers, bankiers, ...
Ik vraag me af wie zich daar zoal aan schuldig gemaakt heeft in ontelbare threads.
Jaloers is trouwens het woord niet. Als de overheid de lessen schorst, laat dan één van de ouders van jonge kinderen thuis blijven met behoud van xx% van hun wedde. Het hoeft dan nog niet de volledige wedde te zijn zoals bij leerkrachten het geval is.
Tja, als inhoudelijk reageren te lastig is...
Commentaar geven op voordelen van bankiers? "Word dan zelf bankier."
Commentaar op politiekers? "Word dan zelf politieker."
Zie je zelf de drogreden?
Edit, ff temperen:
Voorlopig is het al minstens 5 weken om te overbruggen en ons verlof zal er aan sneltempo door zitten. Maar we hebben wel een luxepositie tegenover veel andere mensen/sectoren waar de situatie een pak erger is.
Wou alleen effe mijn frustratie van de dag ventileren.
WHO beschouwt Europa nu als het epicentrum van de epidemie en roept op tot het nemen van ALLE strikte maatregelen tesamen.
Any country thinking “that won’t happen to us, is making a deadly mistake,” warned World Health Organization Director-General Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Polen sluit zijn grenzen. Denemarken ook.
Bezoek in ziekenhuizen niet langer toegelaten tenzij aan kinderen of aan mensen in kritieke toestand.
Trump roept de nationale noodtoestand uit.
Een griepje toch maar he ? "" Over een week voorspel ik een daling "" werd hier gezegd.
Wie heeft er de moed om toe te geven dat hij hier een bijzonder ongefundeerde mening over had, aangemoedigd door de media die de zaak naar mijn gevoel gebagatelliseerd hebben ipv opgeklopt.
De politiek kan op de achtergrond al aan damage control doen.
Iets wat ze eigenlijk mee verkloot hebben beginnen uitleggen als : we hebben het beter gedaan dan de anderen in de wereld.
Cijfers voor Italie :
Any country thinking “that won’t happen to us, is making a deadly mistake,” warned World Health Organization Director-General Dr. Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Polen sluit zijn grenzen. Denemarken ook.
Bezoek in ziekenhuizen niet langer toegelaten tenzij aan kinderen of aan mensen in kritieke toestand.
Trump roept de nationale noodtoestand uit.
Een griepje toch maar he ? "" Over een week voorspel ik een daling "" werd hier gezegd.
Wie heeft er de moed om toe te geven dat hij hier een bijzonder ongefundeerde mening over had, aangemoedigd door de media die de zaak naar mijn gevoel gebagatelliseerd hebben ipv opgeklopt.
De politiek kan op de achtergrond al aan damage control doen.
Iets wat ze eigenlijk mee verkloot hebben beginnen uitleggen als : we hebben het beter gedaan dan de anderen in de wereld.
Cijfers voor Italie :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Cijfers Wereld gezondheids Organisatie, over de hele wereld.
Coronavirus Cases:
145,698
Coronavirus Cases:
145,698
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.