Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Als dat de opzet is, vraag ik mij af waarom er geen maatregelen worden genomen zodat ouderen en zwakkeren zich kunnen afzonderen. M.a.w. thuis kunnen blijven en alle contact kunnen vermijden door van de overheid uit (waar dienen ze anders voor?) voorzien te worden van de zaken (voedsel, geneesmiddelen, medische zorg, whatever) die ze nodig hebben met een simpel telefoontje. Dat zou een effectieve maatregel zijn om de ziekenhuizen te ontlasten. En zou daarbovenop maar een fractie kosten van wat het nu kost.vortex schreef: ↑14 maart 2020, 11:04 Het aantal bevestigde gevallen heeft uiteindelijk weinig belang, virologen hebben meer aan de dagelijkse toename van ziekenhuis opnames met longontsteking om de evolutie in kaart te brengen. Aan de hand van die toename die gelijk is aan de evolutie die Italië een tiental dagen geleden heeft meegemaakt, was het hoog tijd om strengere maatregelen te nemen. Of dit voldoende gaat zijn, zal blijken over een week of twee. De hoop dit virus door quarantaine uit te roeien is inmiddels opgeheven, nu komt het er op aan de verspreiding te vertragen zodat ziekenhuizen het een beetje kunnen bolwerken.
Maar dat is te simpel waarschijnlijk? Beter is de almacht van een incompetent apparaat te tonen door ieders dagdagelijkse bezigheden te gaan bepalen?
Dat zowat iedereen dit virus gaat oplopen ondanks de draconische maatregelen is een gegeven (op basis van de berichtgeving). Hoe rapper iedereen dit gehad en verwerkt heeft (liefst zonder symptomen of met milde), hoe rapper we ervan af zijn en over kunnen gaan tot de orde van de dag. Opnieuw, met alle respect voor mensen die hier serieus ziek of erger van kunnen zijn, maar er zijn heel veel andere bacteriën en virussen die nog gevaarlijker zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
WC papier is gemaakt om snel op te lossen, keukenpapier juist niet. Als je wc verstopt ben je nog slechter af dan zonder wc-papier.
Ik gooi nooit wc papier in het toilet.
Nieuwspaal.nl is trouwens een satirische website. Ga maar eens lezen, je lacht je bij momenten kapot.
Nieuwspaal.nl is trouwens een satirische website. Ga maar eens lezen, je lacht je bij momenten kapot.
Mijn schoonzus is daarnet naar de Colruyt geweest. Er was bijna geen kat en alles was netjes aangevuld. Hilarisch toch die hamsteraars. Misschien wordt het merendeel nu wel ziek.
Vraag mij af of die hamsteraars zich de komende weken gaan opsluiten en elke dag spaghetti gaan eten, misschien daarom dat ze zoveel WC-papier hebben ingeslagen In elk geval goed voor de rest, die kunnen voortaan in minder drukke winkels gaan winkelen met een kleiner risico op besmetting.
Zou dat niet schitterend zijn als achteraf blijkt uit de cijfers dat net die avond er een boom in het aantal besmettingen gebeurd is en ze 'het' dus zitten hebben?
Neen serieus, ik denk dat de verklaring simpeler is:
hun hamsterkast zit nu stampvol en dus kunnen ze niet blijven hamsteren.
Als de bevoorrading inderdaad netjes op niveau blijft, dan krijgt zelfs de grootste hamsteraar toch wel door dat hij zichzelf belachelijk aan het maken is door telkens de halve winkel leeg te kopen alsof het de laatste keer is dat hij een gevuld rek zal zien?
Trouwens: gisteren zelf gezien terwijl ik stond aan te schuiven met mijn halfleeg karretje wekelijkse boodschappen: iemand die de hele koffer van zijn SUV aan het volladen was met PLAT WATER?
Heeft die kerel er al ooit aan gedacht dat hij ook kraantjeswater kan gaan dringen, als hij echt vreest van dorst om te komen de komende dagen????
Wel een mooie les over het gemiddelde intellectuele niveau alsook de maatschappelijke waarden van een deel van ons Vlaamse volk waar we met zijn allen zo hoog mee oplopen: diezelfde half-debiele egoïsten van in de winkels staan helaas ook samen met u in het kieslokaal en hun mening over wat onze overheid zou moeten doen in het "algemeen belang van het volk" (sic) weegt evenveel door als de uwe en de mijne!!!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, niet iedereen hoeft het te krijgen. Als er voldoende mensen geïnfecteerd en immuun geworden zijn stopt de verspreiding. Dit noemt men kudde-immuniteit, ofte en anglais Herd immunity. Dat percentage is afhankelijk van het reproductiegetal.
Volgens de universiteit van Oxford gaan we met COVID-19 aan een 60% raken.
Dus kwestie van de gezonde mensen zo rap mogelijk immuun te krijgen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wou vandaag diepvriesgroenten kopen in de aldi en ik kon gewoon letterlijk niets meer vinden. Het is precies het einde van de wereld.inquirer schreef: ↑14 maart 2020, 13:21
Neen serieus, ik denk dat de verklaring simpeler is:
hun hamsterkast zit nu stampvol en dus kunnen ze niet blijven hamsteren.
Als de bevoorrading inderdaad netjes op niveau blijft, dan krijgt zelfs de grootste hamsteraar toch wel door dat hij zichzelf belachelijk aan het maken is door telkens de halve winkel leeg te kopen alsof het de laatste keer is dat hij een gevuld rek zal zien?
Het is maar een observatie, maar eentje die wel bevestigd wordt door verschillende personen in verschillende regio's: het is vooral in bij de prijsdiscounters dat het fenomeen zich voordoet: ALDI, LIDL, Colruyt, AH...
Ofwel is het blijkbaar toch niet zo levensbelangrijk om te hamsteren alsof het de laatste keer is dat je eten kan kopen, als het winkelkarretje plots 5 of 10 euro duurder is; ofwel is het een bepaald soort consument die het doet: eentje dat je vooral aan de kassa's van die winkelketens ziet.
Voer voor een sociologische studie!
Hoe dan ook: als het niet stopt zit er wel een oplossing in: gewoon volume-prijsstijgingen gaan toepassen: 1 pak X euro, 2 pakken 2 keer X euro plus 1 euro boete... 3 pakken 3 keer X euro plus 5 euro boete... etc
Asociaal gedrag moet eruit.
Ofwel is het blijkbaar toch niet zo levensbelangrijk om te hamsteren alsof het de laatste keer is dat je eten kan kopen, als het winkelkarretje plots 5 of 10 euro duurder is; ofwel is het een bepaald soort consument die het doet: eentje dat je vooral aan de kassa's van die winkelketens ziet.
Voer voor een sociologische studie!
Hoe dan ook: als het niet stopt zit er wel een oplossing in: gewoon volume-prijsstijgingen gaan toepassen: 1 pak X euro, 2 pakken 2 keer X euro plus 1 euro boete... 3 pakken 3 keer X euro plus 5 euro boete... etc
Asociaal gedrag moet eruit.
Klopt dat het vooral discounters zijn die leeggeroofd worden. In de plaatselijke supermarkt hier in het dorp is het erg rustig en geen enkel leeg schap.
Hier is de pastavoorraad eerder deze maand nog aangevuld, het was toen zelfs 2+1 gratis actie in de Colruyt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zoals elke zaterdag naar de colruyt geweest: weinig volk maar wel melk leeg, wc-papier,leeg, water leeg... voor de rest kunnen kopen wat we nodig hadden maar mensen zijn echt ongelofelijk asociaal.
Hamsteraars bunkeren vooral junkfood, diepvries, conserven en droge producten, voor dat soort producten is er geen kwaliteitsverschil tussen discounter en de "betere" supermarkt, wel een aanzienlijk prijsverschil. Gezonde en evenwichtige voeding is blijkbaar minder belangrijk in tijden van angst.
Van hoe dicht zijn jullie eigenlijk al getroffen door corona?
- Collega - > zijn moeder - > Haar teamleider heeft Corona maar situatie valt al bij al goed mee en ze blijft van thuis uit verder werken (1,5 week geleden positief getest): (Oudenaarde)
- Tante van mijn vrouw - > Haar 2 buren (man en vrouw) Begin deze week positief getest (Gent centrum)
- Collega - > haar tante en nonkel - > Beiden positief getest donderdag, amper last. (Sint-Amandsberg, Gent)
- Collega - > Haar broer - > Gisteren resultaat gekregen (positief getest) en heeft het zwaar zitten (Gent Centrum)
- Een kindje - > 2 straten bij mij vandaan. Zit thuis in quarantaine (Gent)
Dat zijn er 7 waarvan ik weet dat ze het hebben.
- Collega - > zijn moeder - > Haar teamleider heeft Corona maar situatie valt al bij al goed mee en ze blijft van thuis uit verder werken (1,5 week geleden positief getest): (Oudenaarde)
- Tante van mijn vrouw - > Haar 2 buren (man en vrouw) Begin deze week positief getest (Gent centrum)
- Collega - > haar tante en nonkel - > Beiden positief getest donderdag, amper last. (Sint-Amandsberg, Gent)
- Collega - > Haar broer - > Gisteren resultaat gekregen (positief getest) en heeft het zwaar zitten (Gent Centrum)
- Een kindje - > 2 straten bij mij vandaan. Zit thuis in quarantaine (Gent)
Dat zijn er 7 waarvan ik weet dat ze het hebben.
hahahahahahahainquirer schreef: ↑14 maart 2020, 13:21 Wel een mooie les over het gemiddelde intellectuele niveau alsook de maatschappelijke waarden van een deel van ons Vlaamse volk waar we met zijn allen zo hoog mee oplopen: diezelfde half-debiele egoïsten van in de winkels staan helaas ook samen met u in het kieslokaal en hun mening over wat onze overheid zou moeten doen in het "algemeen belang van het volk" (sic) weegt evenveel door als de uwe en de mijne!!!!
Je hebt mijn dag goedgemaakt inquirer
Dacht al: waar blijft hij ?
Nog niet immuun ?
Geef je toch gelijk hoor met je oordeel over je Volksgenossen, en het erge is dat je sibbe met het jaar nog meer 'half-debiel' wordt (half-debieler ?)
Straks ben je nog de laatste der Mohikanen. Zou toch maar een vluchtroute uitzoeken. Misschien zoals zovelen van je stamvaders van de VU onderdak zoeken bij de Pest ? Het stikt daar van je geestesgenoten: Somers, Tommelein, Quick en vroeger grootlawijt Valckeniers en zovele anderen.
Mijn goed gemeende raad: BE FIRST en VERLAAT HET ZINKENDE SCHIP !
Sterkte !