Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Kevva, wat is hier de gemeenschappelijke factor? Wie is de missing link? Welke persoon is hier de oorzaak?Kevva schreef: ↑14 maart 2020, 14:39 Van hoe dicht zijn jullie eigenlijk al getroffen door corona?
- Collega - > zijn moeder - > Haar teamleider heeft Corona maar situatie valt al bij al goed mee en ze blijft van thuis uit verder werken (1,5 week geleden positief getest): (Oudenaarde)
- Tante van mijn vrouw - > Haar 2 buren (man en vrouw) Begin deze week positief getest (Gent centrum)
- Collega - > haar tante en nonkel - > Beiden positief getest donderdag, amper last. (Sint-Amandsberg, Gent)
- Collega - > Haar broer - > Gisteren resultaat gekregen (positief getest) en heeft het zwaar zitten (Gent Centrum)
- Een kindje - > 2 straten bij mij vandaan. Zit thuis in quarantaine (Gent)
Dat zijn er 7 waarvan ik weet dat ze het hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Eén collega van mij had normaal deze week verlof om met Knack Volley Roeselare naar Civitanova te trekken voor de terugwedstrijd. Bleek de reis (en de wedstrijd) niet door te gaan, verlof ingetrokken en komen werken deze week. Dan brief gekregen van 't volleybal dat er bij de heenwedstrijd corona-geïnfecteerden waren. Woensdag huiswaarts getrokken met koorts om dan gisteren positief bevonden te worden.
Gisteren dan met eigen ogen de Corona-hysterie op zijn werkpost gezien
Nogal wat collega's die zot zijn gemaakt door de media moeten geruststellen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Deze voormiddag zoals gewoonlijk naar de winkel gegaan voor onze zaterdagaankopen:
Delhaize: quasi alles was beschikbaar. Wel lege vakken bij pasta, melk, bereide sauzen zoals Bolognese etc.
Dan naar Aldi: lege rekken bij yoghurt, melk, pasta, vleeswaren. Daar vonden we weinig van ons normale boodschappenlijstje, op water na.
Naar 2e Aldi gegaan 2km verder (die donderdagavond volgens collega's quasi leeggehaald was): en daar vonden we alles in meer dan voldoende hoeveelheid. Alleen geen water (maar dat hadden we al..)
Het hamsteren is dus regio-specifiek...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De lomperiken (en de 'halve ontkenners') zijn vooral asociaal. Preppers zijn dit niet, die hebben altijd een voorraad voor enkele maanden en gaan die zijn geneigd om nog wat extra te gaan aanvullen als ze zoiets zien aankomen.mockingbird schreef: ↑14 maart 2020, 14:35 Zoals elke zaterdag naar de colruyt geweest: weinig volk maar wel melk leeg, wc-papier,leeg, water leeg... voor de rest kunnen kopen wat we nodig hadden maar mensen zijn echt ongelofelijk asociaal.
Die hebben in februari nog eens extra geshopt en zullen deze week wel lekker thuis gezeten hebben in hun zetel toen de rest elkaar eens lekker massaal ging besmetten in de supermarkten.
Preppers (die vaak met de vinger worden gewezen) gaan in deze casus vrijuit en kunnen niet bestempeld worden als 'asociaal' gezien ze niet hebben bijgedragen tot de 'plunderingen', dat was het werk van 'de lemmingen'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Bij ons op het werk voorlopig geen zorgen. Er wordt over het algemeen smalend mee omgegaan met veel humor.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 14:53Eén collega van mij had normaal deze week verlof om met Knack Volley Roeselare naar Civitanova te trekken voor de terugwedstrijd. Bleek de reis (en de wedstrijd) niet door te gaan, verlof ingetrokken en komen werken deze week. Dan brief gekregen van 't volleybal dat er bij de heenwedstrijd corona-geïnfecteerden waren. Woensdag huiswaarts getrokken met koorts om dan gisteren positief bevonden te worden.
Gisteren dan met eigen ogen de Corona-hysterie op zijn werkpost gezien
Nogal wat collega's die zot zijn gemaakt door de media moeten geruststellen.
Ik ben vanmiddag langs de Carrefour gereden (niet binnengegaan). De parking was half leeg. Het was rustiger dan op een normale weekdag. Ik denk dat iedereen zijn boodschappen gisteren heeft gedaan. Toen was het wel heel druk maar van een stormloop was geen sprake.
Laatst gewijzigd door Yaris op 14 maart 2020, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit vind ik nu eens echt interessante info en advies. Je leest en hoort overal 20 keer hetzelfde, maar dit had ik nog nergens gehoord. And it makes a lot of sense ! Ik geef het door aan alle risicogevallen die ik ken.odbc schreef: ↑14 maart 2020, 10:19 Coronavirus is niet meer dan een gewone griepvirus ,enkel zijn pootjes van tentakels zijn iets groter dan bij gewone griepvirus , waardoor die iets hardnekkiger blijven hangen in slijm van luchtwegenwand en longwand.
Mensen die zeer weinig bewegen (lang zetel of bed) zijn prooi voor coronavirus, voor elk griepvirus richting longontsteking.
Sportieve of active mensen kunnen door beweging sneller hun slijmen uitspuwen.
Voor oudere mensen die dit niet kunnen , koop een goedkope trilplaat en gaat daar paar keer per dag op staan zodat slijm los komt (de pootjes van coronavirus lossen van luchtwegenwand)
Is zelfs goed bij elke verkoudheid of griep.
Nu word dit ook manueel gedaan door kinesist in rusthuizen of kliniek.
Vroeger waren er overal kasseien en als je daar dan elke dag over reed met fiets ..... open luchtwegen door regelmatig uitspuwen van slijm.(rochel)
coronavieris is niet meer dan een hondje dat iets harder bijt op luchtwegen wand dan griepvirus.En daar moet je iets harder mee schudden om die te laten lossen.
Slijmen ophouden met coronavirus is gegarandeerd richting longontsteking en die diepe slijmen krijg je enkel los door manuele afzuiging in kliniek.
Ik stel voor om in alle klinieken en rusthuizen dergelijke trilplaten aan te schaffen.
Coronavirus is een beestje dat je moet uitschudden en dat kan nooit door stilletjes te blijven liggen of zitten.
Eet daslook ! (maar met mate) ! Hier in Brabant nu het hoogseizoen. Maakt de luchtwegen schoon.
Wacht maar, het ergste moet nog komen in de Limburg. De incubatietijd duurt daar wat laaaanger hé.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze man kent zijn prioriteiten
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/
Eens benieuwd.
We zullen dus over 2 maanden op het hoogtepunt zitten met 45.000 besmettingen (met 1665 doden).
Valt dus nog goed mee eigenlijk!
Zou wel straf zijn mochten er in België (klein landje) meer besmettingen en doden vallen dan in Wuhan (epicentrum van de uitbraak).
Eens benieuwd.
We zullen dus over 2 maanden op het hoogtepunt zitten met 45.000 besmettingen (met 1665 doden).
Zou wel straf zijn mochten er in België (klein landje) meer besmettingen en doden vallen dan in Wuhan (epicentrum van de uitbraak).
Zolang de fabrieken open blijven is er geen reden tot hamsteren, de supermarkten worden immers nog bevoorraad. Zelfs "onze" transporten naar Italië gaan nog altijd door, dus geen paniek hier. Ik werk wel niet meer in de voeding sinds dit jaar, maar juist daarom, als ze minder levensnoodzakelijke producten blijven maken, zal het qua voeding ook wel snor zitten.
Alles heeft ook te maken met waar het punt van de lockdown (of althans de grote maatregelen) in die grafiek valt, EN dan ook nog hoe goed die maatregelen door de bevolking worden opgevolgd. Ik heb in ieder geval de indruk dat er vele nogal lacherig over blijven doen. Al die maatregelen dienen niet om het aantal besmettingen te beperken, maar vooral om de besmettingen te spreiden in de tijd, zodat de hoogte van de Gausscurve laag genoeg blijft om het aantal te behandelen patiënten beheersbaar te houden. Met snellere verspreiding zijn we er sneller van af (iedereen moet er toch door hoor, zonder besmetting geen antistoffen) maar dan zullen er ook veel meer slachtoffers zijn, gewoon omdat de ziekenhuizen het niet meer konden volgen. Had ik niet gelezen over 1900 bedden 'intensive-care' in België, maar met een te hoge besmettingscurve zouden we er 50.000 nodig hebben op het piekmoment... Dan zijn de besmetten uit risicocategorieen (ouderen, zieken, wakkeren) mooi gejost. En ja al die, die lacherig deden zullen waarschijnlijk niet bij die groep zijn.Kevva schreef: ↑14 maart 2020, 16:30 https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/
Eens benieuwd.
Kevva loopt achter of blijft zijn eigen sprookjes geloven.
Drie procent doden is achterhaald. De WHO zit nu op 7 en het cijfer is stijgende.
In een land waar de gezondheidszorg volledig op zijn gat zit (BE zeer binnenkort), moogt ge een dergelijk cijfer vergeten.
Ook achterhaald : voor de Wereldgezondheidsorganisatie is EUROPA nu het epicentrum van de epidemie.
Ziekenhuizen in mijn regio kunnen de toevloed van personen die moeten getest worden en doorverwezen werden naar het ziekenhuis door hun huisarts NU al niet meer volgen.
Waarom denk je dat ze consultaties afschaffen ? Omdat ze de urologen en gynecologen nodig hebben ?? Neen... om VEEL plaats vrij te maken. Het gaat nodig zijn !
Damn... net mijn voorraad geteld. Nog 6 rollen toiletpapier in heel het huis.
Komt wel goed.
Drie procent doden is achterhaald. De WHO zit nu op 7 en het cijfer is stijgende.
In een land waar de gezondheidszorg volledig op zijn gat zit (BE zeer binnenkort), moogt ge een dergelijk cijfer vergeten.
Ook achterhaald : voor de Wereldgezondheidsorganisatie is EUROPA nu het epicentrum van de epidemie.
Ziekenhuizen in mijn regio kunnen de toevloed van personen die moeten getest worden en doorverwezen werden naar het ziekenhuis door hun huisarts NU al niet meer volgen.
Waarom denk je dat ze consultaties afschaffen ? Omdat ze de urologen en gynecologen nodig hebben ?? Neen... om VEEL plaats vrij te maken. Het gaat nodig zijn !
Damn... net mijn voorraad geteld. Nog 6 rollen toiletpapier in heel het huis.
Komt wel goed.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2020, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.