Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik zou het straf vinden mochten er in België minder besmettingen zijn dan in Wuhan, de maatregelen die ze daar genomen hebben zijn niet te vergelijken met wat wij tot nu toe doen. Daar bleef iedereen thuis, bedrijven en winkels dicht, een miljoenen stad zonder mensen op straat en wie toch buiten kwam, vermeed contact en droeg altijd en overal een mondmasker. Doelstelling in China was ook anders, hun betrachting was de verspreiding te stoppen (zijn daar bijna in gelukt), onze betrachting is de verspreiding te vertragen.Kevva schreef: ↑14 maart 2020, 16:30 https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/
Eens benieuwd.
We zullen dus over 2 maanden op het hoogtepunt zitten met 45.000 besmettingen (met 1665 doden).
Valt dus nog goed mee eigenlijk!
Zou wel straf zijn mochten er in België (klein landje) meer besmettingen en doden vallen dan in Wuhan (epicentrum van de uitbraak).
Bron?
3.4% staat hier én vermoedelijk een overschatting omdat niet alle cases van besmetting gerapporteerd worden.
https://www.worldometers.info/coronavir ... o-03-03-20
Edit: ik 0.4% kans op overlijden. Naja, bring it on, bitch
https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waar haal je het dat dit ook maar enigszins een gausscurve is/wordt?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Op dezelfde site: 7% van de afgesloten gevallen.Fakkel schreef: ↑14 maart 2020, 17:09Bron?
3.4% staat hier én vermoedelijk een overschatting omdat niet alle cases van besmetting gerapporteerd worden.
https://www.worldometers.info/coronavir ... o-03-03-20
Edit: ik 0.4% kans op overlijden. Naja, bring it on, bitch
https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
Enkele dagen geleden stond dat nog op 5%.
Heb je het artikel bekeken waar Kevva naar verwees? En meermaals het nieuws de voorbije dagen, waar dezelfde curves werden getoond ivm afplatting en beheersbaarheid van het aantal risicogevallen? Enkel met zeer goed opgevolgde maatregelen met grote impact zal er een knik komen in de curve (overschakelen naar plattere Gausscurve), maar de klokvorm (Gausscurve dus) zal blijven.CarpeNoctem schreef: ↑14 maart 2020, 17:13Waar haal je het dat dit ook maar enigszins een gausscurve is/wordt?
Dat zeg je NU tot je zelf in die situatie zal komen ... bij 99% van de mensen is de wil om te leven heel groot, die ene procent pleegt meestal zelfmoord op jongere leeftijd.Fakkel schreef: ↑14 maart 2020, 10:15 Daarmee bedoel ik uiteraard niet Haelewyn, maar laten we een kat een kat noemen, elke keer als ik in een rusthuis kom, vind ik het mensonterend dat we de bewoners hun leven op deze manier rekken. Laat duidelijk zijn dat ik NIET op zo een manier wil leven en dan liever ten prooi val aan Covid.
Los daarvan : is deze hier al gepasseerd ?
https://www.focus-wtv.be/nieuws/corona- ... o-lG0_nLBM
Kort samengevat : West-Vlamingen zitten op overvolle terrassen in Sluis te genieten van de "vrijheid" ... mensen zitten te kakken en te zagen op politici maar eigenlijk verdienen ze maar dat soort leiders, ze gedragen zich net zo : dwaas, dom en onverantwoord. Is het niet op café dan zo erg dat het zelfs al moeilijk wordt om een half dagje na de sluiting hier dat ze al naar d'Hollanders moeten trekken ? Ik snap dat dus ECHT niet !
Net als die coronaparties tot 23:59:59 in de cafés, is je leven echt zo zielig dat je het moet verdrinken in alcohol ?
Ik zou binnen een paar maanden ook eens een studie willen zien hoeveel Corona-echtscheidingen er zullen zijn doordat man en vrouw tot elkaar veroordeeld zijn om echt tijd met elkaar door te brengen in het weekend.
Eventjes frustratie geuit ... nu terug gazetten, strips en boeken gaan lezen met een flesje niet-bruisende ice-tea. Schol !
Wereldgezondheidsorganisatie .. met ongekleurde nummertjes dan wel.
En toegegeven : dat gaat alleen over confirmed cases maar het cijfer stijgt wel nog constant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2020, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Denk dat we later over onszelf beschaamd zullen zijn. Van een muis een olifant laten maken.
Als het echt erg was dan zouden we nu spreken van honderdduizenden doden ipv duizenden. In '58 wàs dat zo en toch gaf niemand een kik.
Toegegeven: WOII was nog niet lang achter de rug. We zijn ondertussen onnatuurlijk verwend geraakt.
Als het echt erg was dan zouden we nu spreken van honderdduizenden doden ipv duizenden. In '58 wàs dat zo en toch gaf niemand een kik.
Toegegeven: WOII was nog niet lang achter de rug. We zijn ondertussen onnatuurlijk verwend geraakt.
Het is nog maar pas bezig.
Ik denk dat diegenen die het met een griepje vergeleken nu al beschaamd mogen zijn.
Sparretje : ik heb niets tegen jou man. Maar als je het nu nog niet snapt, is er vanboven meer mis dan een steekje los.
Doe me er nog eens aan denken over een paar maanden ... als ik ongelijk zou hebben.
De kunst van het relativeren, ook als er niets te relativeren valt, is niet altijd bewonderenswaardig maar valt eerder onder domheid.
En zoals in veel discussies denken beide partijen dat van elkaar, dus is alles weer in balans.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/it ... ~adf08306/
Die mensen verdienen een rammeling met boksijzers en een gratis verblijf in een heropvoedingsgesticht van een maand of zes.
Dicht bij elkaar ! Met per persoon een gratis bak bier per week, geschonken door hun favoriet merk.
Ik denk dat diegenen die het met een griepje vergeleken nu al beschaamd mogen zijn.
Sparretje : ik heb niets tegen jou man. Maar als je het nu nog niet snapt, is er vanboven meer mis dan een steekje los.
Doe me er nog eens aan denken over een paar maanden ... als ik ongelijk zou hebben.
De kunst van het relativeren, ook als er niets te relativeren valt, is niet altijd bewonderenswaardig maar valt eerder onder domheid.
En zoals in veel discussies denken beide partijen dat van elkaar, dus is alles weer in balans.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/it ... ~adf08306/
Om nog maar een totalitair idee in de ring te gooien ...
Die mensen verdienen een rammeling met boksijzers en een gratis verblijf in een heropvoedingsgesticht van een maand of zes.
Dicht bij elkaar ! Met per persoon een gratis bak bier per week, geschonken door hun favoriet merk.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2020, 17:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Tja geebee, na het omzeilen van de 'evenementen met 1000 personen' nu weer een geografische omzeiling van de maatregelen die worden getroffen om de risicogroep te vrijwaren van veel miserie. ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken. En binnen een paar weken op de begrafenis van hun opa/oma: 'wir haben es nicht gewust'...
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
'k Zou ze gewoon met een bevestigd geval in een afgesloten ruimte zetten gedurende enkele uren, daarna de bevestigde eruit halen en ze allemaal samen in die afgesloten ruimte laten creperen.
Geen enkele compassie daarmee.
Eerst hebben ze de Colruyt leeggeroofd en nu gaan ze naar Sluis. Ik had al geen hoge pet op van het gemiddelde intelligentie niveau van de Belg maar het is er de afgelopen dagen alvast niet beter op geworden. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weg uit dit land van marginalen en dommelloten. Nog 10 jaar werken en dan ga ik mijn pensioen elders gaan opdoen.
Het is niet dat ik mijn eigen klasse wil voorspreken (de marginalen) maar de domme kl*ten met een hoog inkomen zou ik hier niet aan tafel willen uitnodigen. Niet omdat ze te veel eten maar omdat het er teveel zijn.
"Elders" daar zit het ook vol marginalen hoor. Ik zeg al jaren, geef de wereld 24u zonder stroom en we zien brave burgers elkaar de strot afsnijden in het midden van de straat voor een blik conserven. Er is een reden waarom wij de overheersende diersoort zijn op deze planeet, en het is niet omdat we braaf zijn...
Dat het nog geen olifant is, hebben we aan de Chinezen te danken, zij zijn er in geslaagd om de verspreiding heel erg af te remmen, dat het alsnog een olifantje zal worden, hebben we aan de Italianen te danken, zij hebben dit virus twee a drie weken niet gezien waardoor het oncontroleerbaar aan het verspreiden is. Hoe dan ook is het door genomen maatregelen dat de verspreiding tot nu toe beperkt is, mocht dit virus volledig vrij zijn gang kunnen gaan, zouden er wel al honderdduizenden doden zijn. Maar maak je geen illusies, de strijd is nog lang niet gestreden, er gaan nog meer maatregelen nodig zijn.