nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Tien maanden geen nieuwe regering. Een nieuwe regering zou sterk moeten besparen, tot 14 miljard en de EU zou hen op de vingers kijken. Het water tussen de NVA en PS is te diep, veel te diep. Zelfs de epidemie resulteert niet in een gevoel van urgentie.
De EU zegt dat er van de begrotingsregels kan afgeweken worden omwille van de corona-epidemie. Plots is het water veel minder diep. Dixit De Wever: "Ik pleit voor een noodregering van 1 jaar om de crisis te bevechten. Er is een steunpakket nodig voor de economie en de zelfstandigen van miljarden". Hm, China investeerde in nieuwe ziekenhuizen,in onderzoek, ... om de epidemie zo snel mogelijk in te dijken. Hier zal er geld geschonken worden aan bedrijven.
De volgende regering zal dan 20 miljard mogen besparen.
Ben ik te cynisch?
De EU zegt dat er van de begrotingsregels kan afgeweken worden omwille van de corona-epidemie. Plots is het water veel minder diep. Dixit De Wever: "Ik pleit voor een noodregering van 1 jaar om de crisis te bevechten. Er is een steunpakket nodig voor de economie en de zelfstandigen van miljarden". Hm, China investeerde in nieuwe ziekenhuizen,in onderzoek, ... om de epidemie zo snel mogelijk in te dijken. Hier zal er geld geschonken worden aan bedrijven.
Ben ik te cynisch?
Waarom maken ze dan niet direct geen "gewone" regering?
De franstaligen hebben nota genomen van jullie aversie tegen Bart De Wever en geven jullie gelijk.
De Standaard: "PS en MR willen Sophie Wilmès als premier noodregering. De Franstalige partijen willen geen paarsgele noodregering met Bart De Wever aan het roer. Het is niet duidelijk of die regering daarmee van tafel is."
De Standaard: "PS en MR willen Sophie Wilmès als premier noodregering. De Franstalige partijen willen geen paarsgele noodregering met Bart De Wever aan het roer. Het is niet duidelijk of die regering daarmee van tafel is."
Waarom zou je een regering willen, het is toch maar een onrechtmatige bende boeven, dieven en moordenaars, die zich voorwenden als een rechtmatig heersende organisatie?
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
-
- Full Member
- Contacteer:
+1cpnx schreef: ↑14 maart 2020, 20:24 Tien maanden geen nieuwe regering. Een nieuwe regering zou sterk moeten besparen, tot 14 miljard en de EU zou hen op de vingers kijken. Het water tussen de NVA en PS is te diep, veel te diep. Zelfs de epidemie resulteert niet in een gevoel van urgentie.
Ben ik te cynisch?
De dikkenek loopt met zijn kop tegen de muur.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200315_04890014
Hij zal nu toch niet tegen zijn goesting premier kunnen worden.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200315_04890014
Hij zal nu toch niet tegen zijn goesting premier kunnen worden.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben nooit voor een splitsing van België geweest maar nu hangt het toch ook mijn strot uit, voor mij mag België gerust barsten. En hoe die staatsschuld verdeeld wordt speelt voor mij zelfs geen rol, per kop of per m², ze doen maar.
Ik ben die 'rooie Walen' meer dan beu, en als ze daar willen voor stemmen, voor mijn part doen ze maar. En als ze graag Brussel hebben: ze doen maar.
Magnette weigert noodregering te vormen met N-VA
Ik ben die 'rooie Walen' meer dan beu, en als ze daar willen voor stemmen, voor mijn part doen ze maar. En als ze graag Brussel hebben: ze doen maar.
Magnette weigert noodregering te vormen met N-VA
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zeg dat de situatie anders ging zijn als Elio nog partijvoorzitter bij de PS was. Die was nog voor rede vatbaar maar onze Paul helemaal niet.
Tja spruit, wat had je gedacht ?
Bdw komt in een bui van opportunisme op het podium met de mededeling dat hij een Noodregering wil en hij wil ineens de premier daarvan zijn.
Verwacht je dan echt dat zijn aartsvijanden gaan zeggen : daar zaten we op te wachten want wij geloven in jouw bekwaamheid, loyaliteit, visie... ?
De manier waarop Blaaskop Bart het heeft voorgesteld doet bijna vermoeden dat hij hoegenaamd geen regering wil maken maar dat hij gewoon weer de spelletjes van klets-bleit-klets speelt.
Iedereen kan zo afkomen... Ik wil een regering en ik krijg het beste postje. En dan maar bleiten dat de anderen hem dat postje niet gunnen.
We kunnen Hugo Coveliers of JM Dedecker ook nog lanceren, als het zo zit.
Bdw komt in een bui van opportunisme op het podium met de mededeling dat hij een Noodregering wil en hij wil ineens de premier daarvan zijn.
Verwacht je dan echt dat zijn aartsvijanden gaan zeggen : daar zaten we op te wachten want wij geloven in jouw bekwaamheid, loyaliteit, visie... ?
De manier waarop Blaaskop Bart het heeft voorgesteld doet bijna vermoeden dat hij hoegenaamd geen regering wil maken maar dat hij gewoon weer de spelletjes van klets-bleit-klets speelt.
Iedereen kan zo afkomen... Ik wil een regering en ik krijg het beste postje. En dan maar bleiten dat de anderen hem dat postje niet gunnen.
We kunnen Hugo Coveliers of JM Dedecker ook nog lanceren, als het zo zit.
Drie weken geleden heeft De Wever gezegd dat hij desnoods dik tegen zijn goesting premier wil worden.Timoootjex schreef: ↑15 maart 2020, 13:00 Ik zeg dat de situatie anders ging zijn als Elio nog partijvoorzitter bij de PS was. Die was nog voor rede vatbaar maar onze Paul helemaal niet.
Heb jij vertrouwen in iemand die dik tegen zijn goesting iets wil doen? Bakker, dokter, tandarts, automechanicien, tuinman, ... laat staan premier van een regering die bedoeld is om een mogelijke crisis te bezweren?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Iedereen is op dat postje al gaan lopen naar andere (beter betaalde) oorden het laatste decennium.haelewyn schreef: ↑15 maart 2020, 13:05 Bdw komt in een bui van opportunisme op het podium met de mededeling dat hij een Noodregering wil en hij wil ineens de premier daarvan zijn.
Verhofstadt, Leterme, Van Rompuy, Michel, ... nu zit daar zo'n trezebees die zelfs van zo'n niveau is dat die een beslissing durft te nemen.
Altijd maar richtlijnen, aanbevelingen, ... maar nooit een doortastende beslissing.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Zelfs al moest treezebees willen, dan zou ze geen beslissing kunnen nemen. Dit land is zo gemaakt dat er geen beslissingen kunnen genomen worden. Blaaskaak Bart zou ook geen beslissingen kunnen nemen.
Ik stel voor dat we de oorlogstoestand uitroepen en het leger en de politie de beslissingen laten nemen. Plunderaars en egoïsten worden afgeschoten.
Ik stel voor dat we de oorlogstoestand uitroepen en het leger en de politie de beslissingen laten nemen. Plunderaars en egoïsten worden afgeschoten.
Misschien is dat de reden waarom Belgische politici zo graag gezien zijn. Eindeloos vergaderen, beslissingen voor zich uit schuiven, niks doen en toch een hoop verklaringen afleggen en bereid om het even wat te doen voor een extra postje. Oplossingen houden in dat er ergens een kwak belastingsgeld tegen aan wordt gegooid en er een extra administratie voor nodig is.
Ten tijden van JL Dehaene behoorden Belgen tot de grootste poenpakkers in het EU parlement (JL en de Guy): postje hier, mandaat daar, raad van bestuur hier, raad van bestuur daar, ...).
Ten tijden van JL Dehaene behoorden Belgen tot de grootste poenpakkers in het EU parlement (JL en de Guy): postje hier, mandaat daar, raad van bestuur hier, raad van bestuur daar, ...).
Nog liever de trezebees dan de blaaskaak als premier.
Liever Di Rupo of Magnette.
Zolang het maar geen Nva'er is, is het mij gelijk.
Liefst ook geen VLD'er of cd&v'er.
Een PS'er of eentje van MR vind ik niet erg ook al wens ik hen deze beker niet toe.
Liever Di Rupo of Magnette.
Zolang het maar geen Nva'er is, is het mij gelijk.
Liefst ook geen VLD'er of cd&v'er.
Een PS'er of eentje van MR vind ik niet erg ook al wens ik hen deze beker niet toe.
Denk als er nu een regering zou komen die met nieuwe of hogere belastingen op beleggen zou komen, dat die extreem veel kritiek zouden krijgen, vooral nu we zeer waarschijnlijk voor een recessie staan.
Een noodregering met beperkte bevoegheid.. van mijn part mag men gewoon deze regering van lopende zaken aanhouden.
Een noodregering met beperkte bevoegheid.. van mijn part mag men gewoon deze regering van lopende zaken aanhouden.