Corona-virus.
Re: Corona-virus.
idd
een klein vb: de grondstoffen voor onze geneesmiddelen zouden uit Azie komen ?
een klein vb: de grondstoffen voor onze geneesmiddelen zouden uit Azie komen ?
Eigenlijk heb je gelijk Haelewyn maar CN daagt ons (weldenkende mensen die verder kijken dan hun eigen ego) gewoon uit ... ik ga proberen aan die trol geen verdere aandacht te besteden maar ik kan het niet beloven !
PaulCraigRoberts betwijfelt dit toch
Shutdowns associated with efforts to contain the spread of coronavirus will deny income to millions of Americans who live paycheck to paycheck. What do they do for food, shelter, transportation? You don’t have to think very long along these lines to see a very frightening scenario.
Globalism has taken down the ladders of upward mobility by exporting American middle class jobs to Asia. A population once able to save now lives on debt, the service of which is interrupted by recession/depression and by debt service absorbing all net disposable income.
https://www.paulcraigroberts.org/2020/0 ... lutionary/
In China lijkt - door het collectief denken en niet door pinten te gaan drinken in Sluis - de kentering ingezet ... ik hoop dat de economie daar weer zal beginnen draaien (een klein voorbeeld is misschien de levering van mondmaskers vanuit China naar Italië).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Kom kom, niet zo bescheiden. Jij als weldenkende historicus moet zo vals bescheiden niet zijn.
Wat dat uitdagen betreft heb je wel degelijk gelijk. En het werkt blijkbaar goed aan je reacties te merken.
Vreemd dat zo'n weldenkende intellectueel als jij nog nooit van de Buffalo Theory hebt gehoord
De onvolprezen Cliff Clavin:
Pas maar op, als ik genoeg van mijn zwakkere hersencellen kan uitschakelen wordt ik misschien ooit even intelligent als jij.
Maar eerlijk, ik vrees dat weldenkendheid te hoog gaat gegrepen zijn voor mij ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat verwijten jullie CarpeNoctem eigenlijk?
Welke wet heeft hij overtreden?
Nederland telt 50% méér Corona-patiënten dan België maar er wordt niet besloten om horeca of scholen te sluiten. Schijnbaar vindt de overheid dat daar niet nodig.
Het enige wat CarpeNoctem doet, is zich hieraan houden.
Ik heb gisteren gevoetbald met mijn zoon. Kwam daar opeens een vrouw iedereen verwijten dat we onverantwoorde risico's nemen. Niet tegen mij, we waren met ons tweetjes aan het sjotten. Wel tegen anderen die in groep op een ander veldje aan het spelen waren. Maar wat deden zij verkeerd? 1 keeper en 4 gastjes die elk om beurt schoten en toch wel een afstandje van elkaar stonden. En die maandag, als er thuis geen opvang is, gewoon op school in 1 lokaal zullen opgevangen worden. Is het dan logisch om hen op zaterdag te verbieden samen wat te voetballen?
Welke wet heeft hij overtreden?
Nederland telt 50% méér Corona-patiënten dan België maar er wordt niet besloten om horeca of scholen te sluiten. Schijnbaar vindt de overheid dat daar niet nodig.
Het enige wat CarpeNoctem doet, is zich hieraan houden.
Ik heb gisteren gevoetbald met mijn zoon. Kwam daar opeens een vrouw iedereen verwijten dat we onverantwoorde risico's nemen. Niet tegen mij, we waren met ons tweetjes aan het sjotten. Wel tegen anderen die in groep op een ander veldje aan het spelen waren. Maar wat deden zij verkeerd? 1 keeper en 4 gastjes die elk om beurt schoten en toch wel een afstandje van elkaar stonden. En die maandag, als er thuis geen opvang is, gewoon op school in 1 lokaal zullen opgevangen worden. Is het dan logisch om hen op zaterdag te verbieden samen wat te voetballen?
De effecten van afzondering beginnen zich nu al te manifesteren, wat gaat dat hier worden mocht België een week of zes in lockdown gaan Nu ja liever hier wat agressie ventileren dan huiselijk geweld, zo weken lang met kids en echtgenoot opgescheept zitten zal wel een en ander te weeg brengen.
Wat we hem verwijten?
Dit onder andere
https://m.hln.be/in-de-buurt/knokke-hei ... ~afad58ec/
Door hun hersenloos gedrag worden nu ook de inwoners van Sluis gestraft.
Stel je eens het omgekeerde voor. Dat jouw dorp plots overspoeld wordt door een horde hersenloze egoïsten en dat je de dag erna niet meer in je eigen dorp een koffie kunt gaan drinken.
Het gaat hier niet over het overtreden van èèn of andere wet maar over het hebben van enige burgerzin en empathie voor je medemens.
Dergelijke acties gaan er ook voor zorgen dat de overheid straks misschien nog meer draconische maatregelen zal nemen en dan zullen onze egoïsten als eerste schande staan te roepen.
Dit onder andere
Stel je eens het omgekeerde voor. Dat jouw dorp plots overspoeld wordt door een horde hersenloze egoïsten en dat je de dag erna niet meer in je eigen dorp een koffie kunt gaan drinken.
Het gaat hier niet over het overtreden van èèn of andere wet maar over het hebben van enige burgerzin en empathie voor je medemens.
Dergelijke acties gaan er ook voor zorgen dat de overheid straks misschien nog meer draconische maatregelen zal nemen en dan zullen onze egoïsten als eerste schande staan te roepen.
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar dat is in mijn dorp al meerdere decennia gaande. Erger, als je daar dan iets van zegt krijg je een stempel opgedrukt.
Laatst gewijzigd door GreenDean op 15 maart 2020, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat ik afgelopen dagen al enkele keren gehoord heb, is dat niet het corona-virus de oorzaak is van de problemen die we gaan ondervinden in de economie, maar dat de pandemie de zwaktes en problemen blootlegt van het systeem. Door de jarenlange en aanhoudende QE wat kun je dan nog doen, nog meer geld printen? Door de globale wereldhandel hebben we al het werk dat goedkoper kon of dat we beneden onze waardigheid vonden verhuisd naar het oosten (of het zuiden). En daardoor hebben we onszelf in een zeer kwetsbare situatie geplaatst. Gaan we die les leren?
De EU gaat nu ook optreden: €37 miljard en daar kan nog eens €28 miljard bijkomen als de lidstaten dat willen en de lidstaten kunnen zelf ook nog eens miljarden uitgeven. Wat gaat er met dat geld gebeuren? Ik weet wat China gedaan heeft, maar niet hoeveel het kostte. EU gaat met geld smijten, maar ik weet niet wat ze ermee gaan doen. Dat is een serieus verschillende aanpak.
Idem met de plotse goesting om een regering te vormen in België nu er extra miljarden mogen uitgegeven worden i.p.v. 14 miljard besparen. Steun voor de bedrijven en zelfstandigen, dixit De Wever. Zou het niet beter zijn om eerst de epidemie aan te pakken? Extra ICU bedden te voorzien? Er voor te zorgen dat de artsen en verplegend personeel alle steun krijgen die ze nodig hebben? Ervoor zorgen dat de quarantaineregels nageleefd worden?
De EU gaat nu ook optreden: €37 miljard en daar kan nog eens €28 miljard bijkomen als de lidstaten dat willen en de lidstaten kunnen zelf ook nog eens miljarden uitgeven. Wat gaat er met dat geld gebeuren? Ik weet wat China gedaan heeft, maar niet hoeveel het kostte. EU gaat met geld smijten, maar ik weet niet wat ze ermee gaan doen. Dat is een serieus verschillende aanpak.
Idem met de plotse goesting om een regering te vormen in België nu er extra miljarden mogen uitgegeven worden i.p.v. 14 miljard besparen. Steun voor de bedrijven en zelfstandigen, dixit De Wever. Zou het niet beter zijn om eerst de epidemie aan te pakken? Extra ICU bedden te voorzien? Er voor te zorgen dat de artsen en verplegend personeel alle steun krijgen die ze nodig hebben? Ervoor zorgen dat de quarantaineregels nageleefd worden?
En dat is nu precies wat ze gaan doen om deze 'corona-crisis' aan te pakken. We mogen ons allemaal vasthouden voor de dolle rit die gaat volgen, los van een echte crisis of een opgeklopte hoax.
Je slaat de nagel op de kop. Jammer genoeg.cpnx schreef: ↑15 maart 2020, 11:20 De EU gaat nu ook optreden: €37 miljard en daar kan nog eens €28 miljard bijkomen als de lidstaten dat willen en de lidstaten kunnen zelf ook nog eens miljarden uitgeven. Wat gaat er met dat geld gebeuren? Ik weet wat China gedaan heeft, maar niet hoeveel het kostte. EU gaat met geld smijten, maar ik weet niet wat ze ermee gaan doen. Dat is een serieus verschillende aanpak.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je bent ook niet doodgegaan van je eerste contradictie hé?anonymous schreef: ↑15 maart 2020, 11:09 Wat we hem verwijten?
Dit onder andere
Je moet wel weten wat je wil. Je bent een grote voorstander van het sluiten van de horeca bij ons, maar de Sluizenaren mogen aan hun lot overgelaten worden?
Ofwel zeg je: de Sluizenaren mogen dankbaar zijn dat die West-Vlamingen ervoor gezorgd hebben dat ze nu dezelfde bescherming genieten. Maar neen, voor de Sluizenaren is het dan wel een straf?
Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik zal de inconsequenties van onze linkse medemens wel nooit begrijpen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Over consequent gedrag gesproken : CarpeNoctem is de eerste die vluchtelingen terug naar hun land zou sturen (zelfs al is het een oorlogsgebied) maar als hij zijn flesje alcohol niet in eigen land in zijn keelgat kat gieten is hij de eerste "vluchteling" die zelf naar het buitenland trekt omdat het "daar beter is" ... ik wed dat hij zijn voorraad toiletpapier ook heeft aangevuld terwijl hij in Sluis zat want de prijs was daar 1 cent goedkoper per rol dan hier ... zijn naftebak is ook weer tot boven gevuld dus kan hij ook weer even weg ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Nee, gewoon Avia ;-)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!