Waar lenen voor hypothecair krediet? Welke bank leent hoogste bedrag?
TIP
Waar lenen voor hypothecair krediet? Welke bank leent hoogste bedrag?
Voor zij die meerdere banken hebben gecontacteerd voor hun hypothecair krediet: welke was bereid het meeste uit te lenen (niet noodzakelijk beste rente)?
Re: Waar lenen voor hypothecair krediet? Welke bank leent hoogste bedrag?
Dat is moeilijk te zeggen aangezien we die vraag niet stelden.
Er zijn twee limieten :
1. De hoogste gaan tot 130% van het te kopen goed. Maar je moet dan wel een verzekeringspremie betalen die ook niet min is.
2. max één derde van het beschikbaar inkomen mag gebruikt worden voor de aflossing van de lening. Ik raad u aan u hieraan te houden, of ge gaat u in de shit steken.
Best naar een makelaar voor zo'n vraag. Banken gooien niet meer met geld...
Er zijn twee limieten :
1. De hoogste gaan tot 130% van het te kopen goed. Maar je moet dan wel een verzekeringspremie betalen die ook niet min is.
2. max één derde van het beschikbaar inkomen mag gebruikt worden voor de aflossing van de lening. Ik raad u aan u hieraan te houden, of ge gaat u in de shit steken.
Best naar een makelaar voor zo'n vraag. Banken gooien niet meer met geld...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als ge écht véél wilt lenen, bij Mevrouw Leemans gaan ze tot de helft van uw inkomen dat ge kunt aflossen, als ge dan nog minstens 1250 € hebt om van te leven. Het inkomen van u en uw partner dient hoog genoeg te zijn om eventueel loonbeslag te kunnen uitvoeren in geval van wanbetaling.
Men verplicht u daar tot NIETS met het nemen van een brand- en schuldsaldoverzekering.
Wat de rentevoet betreft, deze zal hoger liggen aangezien deze maatschappij bereid is meer risico's te nemen...
Dat ge uzelf op deze manier gaat verzuipen in de schulden spreekt voor zich.
Men verplicht u daar tot NIETS met het nemen van een brand- en schuldsaldoverzekering.
Wat de rentevoet betreft, deze zal hoger liggen aangezien deze maatschappij bereid is meer risico's te nemen...
Dat ge uzelf op deze manier gaat verzuipen in de schulden spreekt voor zich.
Laatst gewijzigd door relativity op 18 maart 2009, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige goede reden voor deze vraag is om nu zoveel mogelijk te lenen aan lage intrestvoet om het later (binnen een jaar of twee) het vast te zetten aan een gegarandeerde hoge intrestvoet. Dus speculeren op een intrestverhoging, wat volgens mij toch onvermijdelijk is.
Als de vraag gesteld wordt om een huis te kopen die gewoon boven uw niveau is, zult ge der spijt van krijgen.
Als de vraag gesteld wordt om een huis te kopen die gewoon boven uw niveau is, zult ge der spijt van krijgen.
Het is om te lenen voor de aankoop van een huis, maar om een beetje te weten welke banken op dit moment zelf iets meer risico nemen. Niet om mezelf te verzuipen (maar ik wil mijn spaargeld niet helemaal inleggen). Heb ondertussen een aantal banken gecontacteerd en cijfers variëren zeer sterk. Hoogste is bereid 80% meer uit te lenen dan degene die het minste wil uitlenen. En met diegene die het minste wou lenen, kon ik misschien nog net een appartement kopen terwijl ik eerder een huis dacht te kopen.
Toen ik mijn vraag plaatste, had ik enkel informatie van die banken die me een relatief laag bedrag wilden uitlenen.
Toen ik mijn vraag plaatste, had ik enkel informatie van die banken die me een relatief laag bedrag wilden uitlenen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De grootbanken lenen tot quotiteit 125 %. Doch, indien je over de 100 % gaat, gaat de interestvoet omhoog. Dit varieert van 0.3 tot wel 0.5 %. Dit lijkt weinig op het eerste zicht, maar op een termijn van 20-30 jaar scheelt dit een serieuze slok op de borrel.
Persoonlijk raad ik u momenteel een vaste interestvoet aan, aangezien de rente momenteel laag staat zal je met een variabele achteraf moeten bijleggen als de rente weer stijgt. Maar das ieder zijn "goesting" uiteraard...
Indien je écht uw schrijfgeld wilt bijlenen, is een persoonlijke lening naast het hypothecair krediet misschien een oplossing. Zo blijft de quotiteit van uw hypotheek 100 %. Je legt de eerste jaren duidelijk meer af, maar dit komt (doorgaans)voordeliger uit dan alles in hypotheek te steken.
Uiteraard blijft de 1/3 regel van toepassing om een gezonde financiële toestand te waarborgen.
Persoonlijk raad ik u momenteel een vaste interestvoet aan, aangezien de rente momenteel laag staat zal je met een variabele achteraf moeten bijleggen als de rente weer stijgt. Maar das ieder zijn "goesting" uiteraard...
Indien je écht uw schrijfgeld wilt bijlenen, is een persoonlijke lening naast het hypothecair krediet misschien een oplossing. Zo blijft de quotiteit van uw hypotheek 100 %. Je legt de eerste jaren duidelijk meer af, maar dit komt (doorgaans)voordeliger uit dan alles in hypotheek te steken.
Uiteraard blijft de 1/3 regel van toepassing om een gezonde financiële toestand te waarborgen.