De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik heb al leedvermaak met de Amerikanen die in de laatste minuten van de handelsdag vrijdag nog vlug ingestapt zijn omdat ze dachten dat de beurscrisis voorbij was en de indexen op 9% winst hebben doen afsluiten. Die zullen hun aandelen vandaag zien crashen.
Iets tegen Amerikanen, Yaris? Afwachten wat het geeft, meer is er niet van te zeggen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik wilde de afgelopen weken al meerdere keren instappen om mijn pijnlijk verlies met ab inbev (gak 78 euro) goed te maken. Blij dat ik het nog niet gedaan heb. De impact van corona gaat catastrofaal zijn.
Wat denken jullie.. vandaag weer een min 10% om dan morgen een dag rebound te krijgen. Is dat overigens meestal het geval want las dat ooit eens: bij een zware uitschuiver altijd dag nadien compensatie. Of verwachten jullie morgen direct verder rood. In schijven van -4% is het al eens meerdere dagen geweest maar als het in één dag veel meer is dan is er dag nadien blijkbaar altijd compensatie dacht ik.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
3.. 2...1. BOOOOOOOOM!
We hebben nog geen enkele dag een echte compensatie gehad op de Europese beurzen de afgelopen weken.Nikki01 schreef: ↑16 maart 2020, 08:55 Wat denken jullie.. vandaag weer een min 10% om dan morgen een dag rebound te krijgen. Is dat overigens meestal het geval want las dat ooit eens: bij een zware uitschuiver altijd dag nadien compensatie. Of verwachten jullie morgen direct verder rood. In schijven van -4% is het al eens meerdere dagen geweest maar als het in één dag veel meer is dan is er dag nadien blijkbaar altijd compensatie dacht ik.
Rond de middag wel, tot zelfs +8%, om uiteindelijk status quo te sluiten.
Ik verwacht dus meer van hetzelfde, vandaag een stevige duik, morgen in de voormiddag groene cijfers maar tegen 's avonds zal dat weggesmolten zijn.
Vandaar blijft mijn credo: wachten om (her) in te stappen.
Het begint toch wel serieus te kriebelen om te beginnen kopen.
Als het kriebelt moet je sporten, niet kopen. Het zal nog lager gaan, wees gerust. Ik wacht tot de piek in nieuwe besmettingen voorbij is.
De vraag is hoeveel slecht nieuws de markt al ingecalculeerd heeft. We hebben vandaag dat cijfer over -20% in China gekregen, we weten dat er landen in lockdown gaan, we weten dat voor veel bedrijven de resultaten in Q1 slecht zullen zijn, we weten dat de overheden overal maatregelen nemen om besmettingen in te dijken,... De vraag is: wat kan nog een nieuwe trigger zijn die nog eens (of meerdere keren) een serieuze daling veroorzaakt. Op een gegeven moment zal er wel stabilisatie komen op de beurzen.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hoop dat men niet overgaat tot het effectief tijdelijk sluiten van bepaalde bedrijven, lagere regimes opleggen, het verkeer van goederen beperken, ...gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 09:37 De vraag is hoeveel slecht nieuws de markt al ingecalculeerd heeft. We hebben vandaag dat cijfer over -20% in China gekregen, we weten dat er landen in lockdown gaan, we weten dat voor veel bedrijven de resultaten in Q1 slecht zullen zijn, we weten dat de overheden overal maatregelen nemen om besmettingen in te dijken,... De vraag is: wat kan nog een nieuwe trigger zijn die nog eens (of meerdere keren) een serieuze daling veroorzaakt. Op een gegeven moment zal er wel stabilisatie komen op de beurzen.
De STOXX Europe 600 staat nu terug op hetzelfde punt als in maart 1998 (ongeveer) (laatste waarde is 276,57)
https://www.stoxx.com/index-details?symbol=SXXP
https://www.stoxx.com/index-details?symbol=SXXP
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
IWDA komt vandaag op het punt van 5 jaar geleden
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik vraag me af of ze de beurzen niet kunnen sluiten zolang het virus niet onder controle is,nu men toch bezig is alles wereldwijd in lockdown te gooien?
Ik herinner mij nog dat wall street na 9/11 meerdere dagen gesloten is geweest.
Ik herinner mij nog dat wall street na 9/11 meerdere dagen gesloten is geweest.
Laatst gewijzigd door Carnaygee op 16 maart 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Waarom? Deze blinde paniek is een voordeel voor beleggers die weten wat ze doen en denken op lange termijn; een verplaatsing van rijkdom van speculanten naar echte aandeelhouders.
Hier leest ge toch wat z,n.4 dagen is wall street gesloten geweest,maar geen weken.