De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Klopt niet helemaal, op dit moment is het voordeel vooral voor shorters en daytraders.
Die zitten eerder in de categorie speculanten dan beleggers.
Beleggers wachten nu vooral af vooraleer ze gaan instappen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Straks moeten we de koersen na de komma gaan noteren en zien we dividenden boven de 20% bruto.
Eurocommercial is zover
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eerste berichten dat VW Wolfsburg in problemen komt door gebrek aan onderdelen ...contextbinder schreef: ↑16 maart 2020, 09:49
Ik hoop dat men niet overgaat tot het effectief tijdelijk sluiten van bepaalde bedrijven, lagere regimes opleggen, het verkeer van goederen beperken, ...
Mondialisering heeft ook zijn pijnpunten, in Bokrijk had men van beide problemen weinig tot geen last
Dat autofabrieken in de problemen komen kan me niet deren. Zolang de productie van etenswaren maar verzekerd blijft. En van toiletpapier.
En allemaal maar lachen met mij toen ik het niet zag goedkomen vanaf de eerste daling 27 februari.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je gaat in je beleggingscarrière elk jaar zo'n "eerste dalingen" voelen waarvan je nu onder hindsight zegt "zie je wel ik wist het".
Met die mindset word je bij de eerste de beste onrust (en media houden echt van sensatietitels) uit je posities geschud. En doorgaans gaat de beurs rustig door en kan je niet meer goedkoper terugkopen. Deze keer wel uiteraard.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Laat ze maar lachen, Lerre. Keep smiling.
-
- Full Member
- Contacteer:
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry Lerre!
Wat is je volgende voorspelling? Enlighten us!
De bodem waar Dirk2 is doorheen gezakt.troglodytes schreef: ↑16 maart 2020, 14:02 Sorry Lerre!
Ik mis de retoriek van orakel Dirk2 over de nachtelijke weerstandsgevechten.
Nu de hamsterende helft van de bevolking zich toch in oorlogstoestanden waant, zou zijn stukje proza helemaal op z'n plaats zijn.
Dus Dirk2, vertel ons aub meer over de slachtpartijen aan de bodem. Wie weet kan je ons zelfs de scoop geven dat de koers zowel naar onder als naar boven kan
Nu de hamsterende helft van de bevolking zich toch in oorlogstoestanden waant, zou zijn stukje proza helemaal op z'n plaats zijn.
Dus Dirk2, vertel ons aub meer over de slachtpartijen aan de bodem. Wie weet kan je ons zelfs de scoop geven dat de koers zowel naar onder als naar boven kan
Wat denk je van de eerste reuzen die gaan beginnen omvallen, genre Boeing en dergelijke... Dat zal nog serieuze schokgolven geven. Remember 2008 toen Lehman failliet ging, toen was het hek pas echt van de dam. Luchtvaart, cruises, horeca, hotels, toerisme... de overheid gaat ze niet allemaal kunnen redden.gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 09:37 De vraag is hoeveel slecht nieuws de markt al ingecalculeerd heeft. We hebben vandaag dat cijfer over -20% in China gekregen, we weten dat er landen in lockdown gaan, we weten dat voor veel bedrijven de resultaten in Q1 slecht zullen zijn, we weten dat de overheden overal maatregelen nemen om besmettingen in te dijken,... De vraag is: wat kan nog een nieuwe trigger zijn die nog eens (of meerdere keren) een serieuze daling veroorzaakt. Op een gegeven moment zal er wel stabilisatie komen op de beurzen.
Open en direct alles op slot weer... Vermoed dat de tweede circuit breaker ook kan worden aangetikt vandaag (-13%). Btw vanaf -20% stopt alles voor de rest van de dag.