De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Amerikaanse markt is kapot voor vandaag. Ik heb alvast mijn winsten voor vandaag op zak.
Dit toch nog eens bovenhalen. Audi Brussel is al dicht. VW Wolfsburg sluit binnenkort waarschijnlijk ook. PSA sluit alle productiesites in Frankrijk. Ferrari en Lamborghini liggen ook reeds stil. Bombardier Brugge sluit ook. Steeds meer retail winkels sluiten preventief de deuren, ...DeZatteNonkel schreef: ↑12 maart 2020, 20:20 Al die bazookas halen geen fluit uit wanneer niemand nog kan consumeren. Alles wordt verboden, afgelast of uitgesteld. Hou je maar vast voor wanneer de eerste faillissementen worden aangekondigd
Al eens nagedacht welk effect dit heeft op continubedrijven, die niet kunnen draaien zonder voldoende gezond personeel? Laat die nu net aan het begin van de keten staan (staal, olie, chemie).
Er kan nog gemakkelijk 20% af. De paniek is nog maar net begonnen.
Als het personeel van staal/chemie fabrieken ziek begint te worden moeten die uit voorzorg worden stilgelegd, omdat ze wettelijk niet mogen produceren als de personeelsbezetting in het gedrang komt. Zonder aanvoer van basischemicaliën, je ziet wel waar dit heen gaat.
Ik heb het al gezegd en ga het nog eens herhalen: de echte schok moet nog komen. Men gelooft toch niet dat de banken hier heelhuids gaan uitkomen?
De Tijd: "De crash van de aandelenmarkten is dermate groot geworden dat langetermijnbeleggers hun posities mogen beginnen uitbreiden, waarbij ze een te grote blootstelling wel moeten vermijden. Die raad geeft Credit Suisse zijn vermogende klanten."
Ik kijk toch nog even de kat uit de boom hoor.
Je kan hier nog honderd keer achteraf komen beweren dat je winst hebt gemaakt, er gaat je niemand geloven hoor.
Pas als je op voorhand eens zou zeggen wat je gaat doen en het ook daadwerkelijk uitkomt, ga je misschien een tikkeltje geloofwaardigheid hebben.
Maar dat gaat uiteraard nooit gebeuren.
De crash van maart 2020 is eentje voor de recordboeken.
Hopelijk om nooit nog gebroken te worden.
Hopelijk om nooit nog gebroken te worden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik wacht ook nog even alvorens opnieuw in te stappen.Yaris schreef: ↑16 maart 2020, 15:04 De Tijd: "De crash van de aandelenmarkten is dermate groot geworden dat langetermijnbeleggers hun posities mogen beginnen uitbreiden, waarbij ze een te grote blootstelling wel moeten vermijden. Die raad geeft Credit Suisse zijn vermogende klanten."
Eerste op het lijstje zullen Galapagos en Alphabet worden die irrationeel veel zijn meegezakt.
De volgende worden een paar holdings.
Handjes af van de banken zou ik zeggen, hun koers en dividend ogen geweldig aantrekkelijk maar hun pak slaag moet nog komen wanneer de economische crisis een financiële crisis wordt. Deze zou ik niet meer in 2020 oppikken.
Hoe vaak werden diegenen die hier een pleidooi hielden voor realisme, voetjes op de grond niet weggehoond??? Nee, ongebreidelde groei was het motto, en nee koersen van WDP, SOFINA en veel andere waren niet te hoog. Instappen tegen elke prijs was de leuze.
Ik kan DeZatteNonkel zeker een heel volgen in zijn onderstaand citaat:
'Ik heb het al gezegd en ga het nog eens herhalen: de echte schok moet nog komen. Men gelooft toch niet dat de banken hier heelhuids gaan uitkomen?'
Ik kan DeZatteNonkel zeker een heel volgen in zijn onderstaand citaat:
'Ik heb het al gezegd en ga het nog eens herhalen: de echte schok moet nog komen. Men gelooft toch niet dat de banken hier heelhuids gaan uitkomen?'
Ackermans & van Haaren, Sofina, Microsoft, Alphabet, Apple, Amazon, Berkshire Hathaway.boskogol schreef: ↑16 maart 2020, 15:09Ik wacht ook nog even alvorens opnieuw in te stappen.Yaris schreef: ↑16 maart 2020, 15:04 De Tijd: "De crash van de aandelenmarkten is dermate groot geworden dat langetermijnbeleggers hun posities mogen beginnen uitbreiden, waarbij ze een te grote blootstelling wel moeten vermijden. Die raad geeft Credit Suisse zijn vermogende klanten."
Eerste op het lijstje zullen Galapagos en Alphabet worden die irrationeel veel zijn meegezakt.
De volgende worden een paar holdings.
Handjes af van de banken zou ik zeggen, hun koers en dividend ogen geweldig aantrekkelijk maar hun pak slaag moet nog komen wanneer de economische crisis een financiële crisis wordt. Deze zou ik niet meer in 2020 oppikken.
Nu enkel nog oppikken aan de bodemprijzen.
Begint in de buurt te komen.TrX schreef: ↑27 februari 2020, 23:51Persoonlijk gokje:karine schreef: ↑27 februari 2020, 23:46 Waardebepaling ??
Vorige week was Barco een topaandeel en noteerde €247 en verhoogde KBC het koersdoel van €240 naar €265.(koersdoelen zijn larie dat weten we wel)
Maar Barco blijft een topaandeel en zal dat vandaag ook nog wel zijn maar wat is de waarde vandaag nog met de impact die China erop zal hebben ?
We zitten vandaag nog aan een koers van €200 oftewel 19% lager.
Idem Nvidia, lange tijd niet omlaag te krijgen en vorige week een koers van 315 usd, vandaag staan we op 253 usd of 20% lager.
Probeer hier eens een reële waarde op te plakken.
Barco naar 100€
NVIDIA naar 150$
wat een bedrijf doet speelt geen rol, als het maar diep genoeg zakt en potentieel heeft om terug te stijgen. De aasgieren zijn weer bezig.
triestige bedoening allemaal; hopen dat een ander verliest zodat jezelf dat geld in eigen zak kan steken.
alsof je ziet dat iemand 500Euro laat vallen; lekker zwijgt en dan die 500Euro heimelijk in je zak steekt.
de beurs is de materialisatie van het slechtste van de mens: hebzucht
ik hoop dat dit draadje dat nu al jaren meegaat toch eens wordt verwijderd want het heeft niks meer met sparen te maken.
triestige bedoening allemaal; hopen dat een ander verliest zodat jezelf dat geld in eigen zak kan steken.
alsof je ziet dat iemand 500Euro laat vallen; lekker zwijgt en dan die 500Euro heimelijk in je zak steekt.
ik hoop dat dit draadje dat nu al jaren meegaat toch eens wordt verwijderd want het heeft niks meer met sparen te maken.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dat is nu eenmaal de beurs. Buy low, sell high.Lukske schreef: ↑16 maart 2020, 15:44 wat een bedrijf doet speelt geen rol, als het maar diep genoeg zakt en potentieel heeft om terug te stijgen. De aasgieren zijn weer bezig.
Ik speel het spel en probeer uiteraard te winnen.
Weer bloedrode beurzen, maar ik begin toch al te kopen. VGP aan 85 EUR is me net ontglipt, maar WDP aan een goeie 18 EUR, KBC en ING zijn wel al in de mand gevallen. Ook IWDA wat aan het verder vetmesten. Kijk, iemand moet de koersen ondersteunen he
Sterkte aan iedereen in deze bijzondere tijden!
Sterkte aan iedereen in deze bijzondere tijden!
Laatst gewijzigd door sintorama op 16 maart 2020, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
De intraday trekt zomaar eventjes een sprint van 5%.
Een dikke maand geleden was dat groot nieuws geweest, nu een fait divers.
Interesting times.
Een dikke maand geleden was dat groot nieuws geweest, nu een fait divers.
Interesting times.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik gun iedereen winst, maar dan moeten we een eeuwig stijgende markt hebben en dat is een utopie.Lukske schreef: ↑16 maart 2020, 15:44 wat een bedrijf doet speelt geen rol, als het maar diep genoeg zakt en potentieel heeft om terug te stijgen. De aasgieren zijn weer bezig.
Dus is het toch maar normaal dat we min of meer op het juiste moment proberen ik te stappen.