Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De mensen die de supermarkten op dit moment open en draaiende houden zijn de helden. Van de rest, die graag heldendom pretenderen, hebben we voorlopig nog niets gezien. En nog juister, ze zijn zelfs niet te bespeuren. Hun aanwezigheid zou niet misstaan om alles een beetje in goede banen te leiden en paniekuitbraken te smoren nog voor ze ontstaan.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Als je door bepaalde nitwits constant uitgescholden wordt voor luie ambtenaar en door een groot deel van de bevolking bekeken wordt als er stuk stront dan zou ik zeggen, trek nu maar uw plan.
Ik denk niet dat er combi's en volk genoeg is om op elke parking er eentje te zetten. Het werk van alledag gaat ook nog altijd door.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze moeten zelfs in wvl minder politiecontroles uitvoeren. Flitspalen worden uitgezet. Denk je echt dat de politie overal tijd heeft om in te springen?
Je vergeet nog steeds dat de politie een historisch mankracht tekort hebben.
Je vergeet nog steeds dat de politie een historisch mankracht tekort hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog beter dat, iedereen betaalt maar jij wil bepalen wie er van mag genieten?Denfi schreef: ↑16 maart 2020, 14:16Iedereen betaald deze dus je argument gaat niet op.CarpeNoctem schreef: ↑16 maart 2020, 06:50Word ik dan ook voortaan ontzien bij de maandelijkse broodroof via mijn sociale bijdragen?
Waar lees je dat? Ik heb hier al vaak gepleit tegen die verplichte sociale zekerheid. Maar zolang dit voor iedereen verplicht blijft moet je ook iedereen ervan laten genieten. Dit lijkt me de evidentie zelve. En ja, dat geldt ook voor rokers met longkanker, alcoholici met Korsakov en aidspatiënten met een voorliefde voor gay bareback -ahum- sauna's.
Recht op domheid quoi
Als je je normen en waarden uit een SF-blockbuster haalt dan zijn we te verschillend om hierover te discussiëren
Die kans bestaat maar het zou ook anders kunnen. Misschien hebben ze wel iemand aan immuniteit geholpen die anders een half bejaardenhuis ging besmetten ...
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 16 maart 2020, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar die quarantaine werkt maar zozo. Er gaan blijven gevallen opduiken, niet in het minst omdat een vaccin nog lang op zich laat wachten. Als ik de experten mag geloven duurt het nog minstens een half jaar voor er een vaccin is. Denk je echt dat je de mensen 6 maanden in quarantaine gaat kunnen houden?
Of je het nu wil of niet, we evolueren naar kudde-immuniteit. En ja, dit zal gepaard gaan met heel wat menselijk leed.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vervolg: met onze collega gaat het betrekkelijk goed. Hij heeft ondertussen eigenlijk nergens meer last van, of het zou van de verveling thuis moeten zijn.CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2020, 09:34Mijn verhaal kon je hier lezen.
Bij ons wordt het een variatie op 't is de schuld van de sossen
Zoals gezegd is die collega besmet geworden op de wedstrijd van Roeselare tegen Cucine Lube Civitanova door een speler of begeleider van die ploeg. Deze wedstrijd was op 4 maart.
Hij heeft het werk ziek verlaten op 11 maart. En -jawel- op vrijdag de dertiende kregen we dan de bevestiging dat het Covid-19 betrof.
Maar nu komt het: door een vakbondsactie was er op 10 maart een meeting met alle medewerkers van onze afdeling en HR.
2 x 70 man in een te kleine vergaderzaal waar door plaatsgebrek de helft van de mensen moest rechtstaan.
Dus allemaal opeengepakt met minstens één besmette
Voor de slechte verstaander: 't is niet de schuld van de sossen
Maar ook bij ons is de ratio verdreven door de hysterie. Meer en meer collega's verlaten het werk bij het minste kuchje. Dat er problemen zijn met kinderopvang doet het absenteïsme natuurlijk ook geen goed...
De collega's van Bombardier vallen morgen stil, en ik vrees dat het maar een verloop van tijd is vooraleer het ook bij ons niet meer lukt.
Voor mij geen probleem, ik heb me terdege voorbereid omdat ik wist dat het, ondanks alle mooie woorden, zoals altijd "trek uw plan maar" is.
Ik hoop dat het grote deel van de bevolking, die nu niet voorbereid zijn, deze woorden in hun geheugen griffen en er nooit nog aan twijfelen dat ze er alleen voorstaan wanneer ze denken op het apparaat te kunnen rekenen waarvoor ze zich als citroenen laten uitpersen.
Hoe dan ook, met respect voor jullie job (voor diegenen die hem wel fatsoenlijk uitvoeren) want als de chaos uitbreekt ben ik de laatste die in jullie schoenen zou willen staan. Ik heb namelijk ook een beetje levenservaring en weet hoe snel een vonk tot een oncontroleerbare brand kan leiden. Better safe than sorry, die woorden heb ik hier nog al gebruikt, lijkt mij wijs.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Die quarantaine hoeft maar zo goed te werken (mogelijk is 'zozo' genoeg, dat zal moeten blijken) dat het aantal gelijktijdige zieken die hospitalisatie nodig hebben niet te hoog oploopt. Als hospitalisatie ed. nooit nodig was zou het inderdaad het beste zijn om een massa-knuffelevent te organiseren, 'iedereen' samen een weekje ziek (buiten die 80% die amper last heeft van het virus),en iedereen is immuun. Helaas is dat niet het geval, dus we kunnen enkel proberen het aantal hospitalisaties zo goed mogelijk onder controle te houden. En als blijkt dat het 'zozo naleven' van de quarantaine niet voldoende is, zullen er nog meer maatregelen komen, en zo wordt iedereen de dupe van de pino's die het allemaal maar onnozel vinden en die de maatregelen maar zozo naleven of botweg aan hun laars lappen. De quarantaine is maar zo goed als de zwakste schakel(s).CarpeNoctem schreef: ↑16 maart 2020, 16:40Maar die quarantaine werkt maar zozo. Er gaan blijven gevallen opduiken, niet in het minst omdat een vaccin nog lang op zich laat wachten. Als ik de experten mag geloven duurt het nog minstens een half jaar voor er een vaccin is. Denk je echt dat je de mensen 6 maanden in quarantaine gaat kunnen houden?
Of je het nu wil of niet, we evolueren naar kudde-immuniteit. En ja, dit zal gepaard gaan met heel wat menselijk leed.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Volledig akkoord.treenman schreef: ↑16 maart 2020, 17:14Die quarantaine hoeft maar zo goed te werken (mogelijk is 'zozo' genoeg, dat zal moeten blijken) dat het aantal gelijktijdige zieken die hospitalisatie nodig hebben niet te hoog oploopt. Als hospitalisatie ed. nooit nodig was zou het inderdaad het beste zijn om een massa-knuffelevent te organiseren, 'iedereen' samen een weekje ziek (buiten die 80% die amper last heeft van het virus),en iedereen is immuun. Helaas is dat niet het geval, dus we kunnen enkel proberen het aantal hospitalisaties zo goed mogelijk onder controle te houden.CarpeNoctem schreef: ↑16 maart 2020, 16:40Maar die quarantaine werkt maar zozo. Er gaan blijven gevallen opduiken, niet in het minst omdat een vaccin nog lang op zich laat wachten. Als ik de experten mag geloven duurt het nog minstens een half jaar voor er een vaccin is. Denk je echt dat je de mensen 6 maanden in quarantaine gaat kunnen houden?
Wel, exactly my point. Als je de Vlaamse volksaard buiten beschouwing laat gaan je maatregelen nooit ten volle werken. De Vlaming is eeuwenlang overheerst door vreemde mogendheden en heeft een natuurlijke hekel aan de overheid ontwikkeld. Ja, meer dan andere volkeren. Los van als dit verstandig is of niet, maar het is nu eenmaal zo.treenman schreef: ↑16 maart 2020, 17:14En als blijkt dat het 'zozo naleven' van de quarantaine niet voldoende is, zullen er nog meer maatregelen komen, en zo wordt iedereen de dupe van de pino's die het allemaal maar onnozel vinden en die de maatregelen maar zozo naleven of botweg aan hun laars lappen. De quarantaine is maar zo goed als de zwakste schakel(s).
Alhoewel ik het geregeld niet eens ben met CarpeNoctem vind ik wel dat men hem moet nageven dat hij over een bijzonder mooie welsprekendheid beschikt. Het is een plezier hem te zien discussiëren. Ik vind dat dat - zelfs in deze moeilijke tijden - ook wel eens mag gezegd worden. Hij is zeker een van de sterkhouders van dit forum.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog eentje om het af te leren:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hear hear. Bedankt voor 't complimentMoreOrLess schreef: ↑16 maart 2020, 17:48 Alhoewel ik het geregeld niet eens ben met CarpeNoctem vind ik wel dat men hem moet nageven dat hij over een bijzonder mooie welsprekendheid beschikt. Het is een plezier hem te zien discussiëren. Ik vind dat dat - zelfs in deze moeilijke tijden - ook wel eens mag gezegd worden. Hij is zeker een van de sterkhouders van dit forum.
Maar je valt hier wel uit de toon
En ik heb verdomme al vaak gelachen met de CN...
Hij is ook een tegenstander in discussies die niet rancuneus is of niet fanatiek.
Maar we zijn het zelden over iets eens. Voor je het weet maak je je dik en zit hij achter zijn toetsenbord te lachen.
Hij is ook een tegenstander in discussies die niet rancuneus is of niet fanatiek.
Maar we zijn het zelden over iets eens. Voor je het weet maak je je dik en zit hij achter zijn toetsenbord te lachen.