Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
En dat hoeft ook niet. Wat heb je aan een discussie met gelijkgestemden? (niet dat mij dat vaak voorvalt )
Over dat niet-rancuneus zijn: dat leer je met vallen en opstaan. Wat heb je eraan om ad hominems te beantwoorden met meer gescheld? Haters gonna hate, weet je wel ...
Maar er zijn hier nog interessante medeposters genoeg om het de moeite waard te houden.
En jij bent er zeker één van, ook zonder het met je eens te zijn.
En nu genoeg bloemetjes uitgewisseld, terug over tot de orde van de dag ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als je leest dat winkels als Decathlon, JBC en Torfs hun deuren sluiten omdat er te veel volk over de vloer komt dan zakt mijn broek toch wel af. Binnen twee weken klagen ze dan steen en been dat een huisarrest manu militari zal afgedwongen worden
Spijtig genoeg nog iemand die het nog altijd niet snap.
Dat betreft wel stuk voor stuk winkelketens die ook een webshop hebben. Ik kan hen dan ook best begrijpen. Ik denk niet dat bv. de 'krantenwinkel op de hoek' snel zal gaan sluiten op weekdagen.
Ik begrijp hen ook, bescherming van hun personeel. Ik begrijp echter het volk niet dat in deze tijden massaal gaat shoppen in deze winkels. Bij de krantenboer ben je een paar minuten binnen. In de JBC loop je wat langer rond, tussen meer volk en ga je in pashokjes waar misschien net iemand vrolijk het zitbankje heeft onder gehoest.
Je hebt dringende aankopen, die vaak geen week kunnen wachten, bv. verse voeding, medicijnen
En je hebt minder dringende aankopen, die best vele weken kunnen wachten. Bv. nieuwe schoenen of je moest echt geen enkele schoen meer hebben.
En dan heb je de echte lange termijn aankopen. Bv. nieuwe keuken of renovatie badkamer.
De krantenwinkels moeten ook op zaterdag (en zondag) sluiten, dus wat moeten ze aanvangen met de krant van zaterdag? 's Maandags verkopen als wc-papier?
En je hebt minder dringende aankopen, die best vele weken kunnen wachten. Bv. nieuwe schoenen of je moest echt geen enkele schoen meer hebben.
En dan heb je de echte lange termijn aankopen. Bv. nieuwe keuken of renovatie badkamer.
De krantenwinkels moeten ook op zaterdag (en zondag) sluiten, dus wat moeten ze aanvangen met de krant van zaterdag? 's Maandags verkopen als wc-papier?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De politici snappen het nog steeds niet. Ze gaan nu die door inteelt geplaagde zotskap de natie laten toespreken:
Koning spreekt straks Belgen toe over coronavirus
Die gaat daar weer met een Franse tongval de oewaarde landkenoot de les spellen, waarna Jan met de pet van de weeromstuit rollebuikend het tegenovergestelde gaat doen
Mijn vijf centen:
Ze moeten dat door onafhankelijke wetenschappers laten doen. En neen, ook Marc Van Ranst ontbreekt daar de authoriteit toe. Alhoewel ik vind dat hij deze Coronacrisis naar best vermogen in goede banen probeert te leiden heeft hij zijn geloofwaardigheid te grabbel gegooid door op Twitter meermaals de helft van de Vlamingen te affronteren.
Zet daar wat onbesproken onafhankelijke wetenschappers en de burger gaat veel meer bereid zijn om inspanningen te leveren.
Koning spreekt straks Belgen toe over coronavirus
Die gaat daar weer met een Franse tongval de oewaarde landkenoot de les spellen, waarna Jan met de pet van de weeromstuit rollebuikend het tegenovergestelde gaat doen
Mijn vijf centen:
Ze moeten dat door onafhankelijke wetenschappers laten doen. En neen, ook Marc Van Ranst ontbreekt daar de authoriteit toe. Alhoewel ik vind dat hij deze Coronacrisis naar best vermogen in goede banen probeert te leiden heeft hij zijn geloofwaardigheid te grabbel gegooid door op Twitter meermaals de helft van de Vlamingen te affronteren.
Zet daar wat onbesproken onafhankelijke wetenschappers en de burger gaat veel meer bereid zijn om inspanningen te leveren.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik dacht dat onverkochte tijdschriften en dagbladen sowieso al jaren kosteloos worden teruggenomen door de uitgever.
Worden dan later als tijdschriftenpakketten verkocht aan tandartsen, artsen, kapsalons etc.
Ja, dat mag.GreenDean schreef: ↑16 maart 2020, 14:23Mag er gezegd worden dat het weer een turk is, of blijven we liever nog een tijdje politiek correct?cpnx schreef: ↑16 maart 2020, 12:48 Fraude Turkse mondmaskers: partijgenoot De Block (Open Vld) blijkt spil in mislukte bestelling
Zelfs in tijden van nood is het eigen vriendjes eerst. Zal De Block nu haar ontslag geven?
Volgende keer zal hij blij zijn als het maar zijn borden zijn, vermoed ik....
https://m.gva.be/cnt/aid943850/vandalen ... -mahmut-oz
Klopt van die terugname, maar voor mensen die zonder wc-papier zitten is een oude krant een oplossing. Mijn grootouders hebben volgens mij nooit wc-papier gebruikt, altijd oude kranten en reclamefolders. Nu lukt dat niet meer, die reclamefolders, bijna allemaal van gekleurd glanzend glad papier, dat veegt niet af.
Niet mee eens. De wetenschappers moeten de feiten leveren, maar alleen de politici hebben de draagkracht om beslissingen te nemen, omdat ze door het volk gekozen zijn. In theorie natuurlijk, in de praktijk geven de meeste politici tegenwoordig alleen maar aanleiding tot heel veel huilen met een grote pet op.CarpeNoctem schreef: ↑16 maart 2020, 19:13 Mijn vijf centen:
ook dat nog...………….
cyberaanval op het Ministerie van Gezondheid
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartandhp
cyberaanval op het Ministerie van Gezondheid
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartandhp
En wanneer zal een wetenschapper onafhankelijk zijn voor jou?CarpeNoctem schreef: ↑16 maart 2020, 19:13 Ze moeten dat door onafhankelijke wetenschappers laten doen.
Als hij/zij zegt dat het een goed idee is om samen pinten te gaan drinken in Zeeland?
Die zijn ongetwijfeld wel ergens te vinden, als je héééél goed zoekt ...
In Frankrijk rijdt het leger momenteel Parijs binnen. Waarschijnlijk om de avondklok die zal ingevoerd worden te doen naleven.
Of om een complete lockdown af te dwingen en controleren...
Om relschoppers, cfr eerdere gelegenheden, 'tot de orde te roepen'.
Frankrijk heeft een record van aangebrande auto's , remember ?
Om relschoppers, cfr eerdere gelegenheden, 'tot de orde te roepen'.
Frankrijk heeft een record van aangebrande auto's , remember ?