Picanol
TIP
Re: Picanol
Aankooporder dat al een tijdje uitlag is vandaag uitgevoerd.
Weer een schijf Picanol erbij.
Weer een schijf Picanol erbij.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Die zullen anders ook wel last hebben van de handelsperikelen en tragere groei in China. Heb ook een tijdje terug gekocht aan €65.
Picanol verwacht 25% minder omzet H1 2019
Tack zijn droom van een stabiele inkomstenmachine door te combineren met Tessenderlo komt wel uit, bij Tessenderlo verwachten ze hogere inkomsten. En ondanks omzetdaling Picanol stijgt hun winst per aandeel ook gewoon 9% yoy
Wel hoge investeringsuitgaven dit jaar, er zal heel wat minder FCF overblijven, misschien nog 50M
Tack zijn droom van een stabiele inkomstenmachine door te combineren met Tessenderlo komt wel uit, bij Tessenderlo verwachten ze hogere inkomsten. En ondanks omzetdaling Picanol stijgt hun winst per aandeel ook gewoon 9% yoy
Wel hoge investeringsuitgaven dit jaar, er zal heel wat minder FCF overblijven, misschien nog 50M
Ransomware legt de productie van Picanol wereldwijd stil...
Fantastische timing van mezelf, vrijdag kooporder gezet dat gisteren afging natuurlijk.
Voordeel dat het orderboek niet overvol zit, dus men kan een productievertraging wel opvangen veronderstel ik.
Moest het aandeel een pandoering krijgen, toch wel een koopkans. Tessenderlo participatie + cash is al ~€40 p/a. Als je de weefgetouwen business aan €20 kan kopen betaal je een P/E van ongeveer 4.
Fantastische timing van mezelf, vrijdag kooporder gezet dat gisteren afging natuurlijk.
Voordeel dat het orderboek niet overvol zit, dus men kan een productievertraging wel opvangen veronderstel ik.
Moest het aandeel een pandoering krijgen, toch wel een koopkans. Tessenderlo participatie + cash is al ~€40 p/a. Als je de weefgetouwen business aan €20 kan kopen betaal je een P/E van ongeveer 4.
Grappig, bij mij ook gisteren mijn kooporder afgegaan. Maar ik ben er blij mee, ransomware of niet, een mooie aankoop voor even weg te leggen.
Ben ik eigenlijk de enige die zo'n lange halt eigenlijk een vorm van marktmanipulatie vind? Greenyard had in 2018 beter ook zo'n halt aangevraagd tot ze de oplossing van de listeria hadden, dan zouden ze wellicht minder/niet kapotgespeculeerd geweest zijn.
Ik dacht er net hetzelfde over... Ik had graag een pakketje gekocht & had gehoopt op wat paniek (zoals bij Ter Beke intraday op het Listeria nieuws)
Vandaag tot €44,5 gezakt.
Als je de vrije kasstroom gemiddeld doorheen de cyclus op 60M pakt (ze hebben jaren van 100M gehad), kom je op een FCF rendement van meer dan 20% op EV nadat je de volledige Tessenderlo participatie eraf trekt.
Als je de vrije kasstroom gemiddeld doorheen de cyclus op 60M pakt (ze hebben jaren van 100M gehad), kom je op een FCF rendement van meer dan 20% op EV nadat je de volledige Tessenderlo participatie eraf trekt.
Klopt maar je kan niet alles kopen he.. keuzes keuzes
-
- Hero Member
- Contacteer:
In welke ETF zit Picanol?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom zou ik een stukje van een bedrijf willen kopen waarvan de koers al bijna 3 jaar onafgebroken daalt?
Omdat het koersverloop in het verleden toch niet relevant is?
Je kijkt naar het bedrijf en de mogelijke berekende waarde van het bedrijf. Indien dit interessant is, kan je bijkopen.
Dat dit dan betekent dat de koers 3 jaar al daalt, tjah