De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Is de beurs zelf ooit al in lock-down gegaan voor langere tijd?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Na de aanslagen van 9/11 zijn de Amerikaanse beurzen een aantal dagen dichtgebleven.
Ik denk dat zowel in Europa en vooral de VS men nog steeds onderschat hoe ernstig de situatie is. Pas als we de piek qua besmettingen bereikt hebben kan de beurs eventueel beginnen herstellen en daar zitten we nog lang niet vrees ik.gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 09:37 De vraag is hoeveel slecht nieuws de markt al ingecalculeerd heeft. We hebben vandaag dat cijfer over -20% in China gekregen, we weten dat er landen in lockdown gaan, we weten dat voor veel bedrijven de resultaten in Q1 slecht zullen zijn, we weten dat de overheden overal maatregelen nemen om besmettingen in te dijken,... De vraag is: wat kan nog een nieuwe trigger zijn die nog eens (of meerdere keren) een serieuze daling veroorzaakt. Op een gegeven moment zal er wel stabilisatie komen op de beurzen.
Zolang sommigen zich onverantwoord blijven gedragen, zolang zullen de besmettingen blijven toenemen en als er op bepaalde dagen ineens heel veel bijkomen zal de beurs daar ook negatief op reageren, zowel in Europa als in de VS.
Voor al de egoisten hier.. denk eraan als de ziekenhuizen overstelpt geraken en je hebt plots een andere dringende operatie nodig dat ze je dan misschien ook zullen moeten weigeren. Blijf in uw kot en handel verantwoord. Zal ook goed zijn voor de beurs.
'Het Amerikaanse systeem is compleet onvoorbereid'
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... d/10214790
Waarvoor ik al vreesde. Hopelijk overroepen, maar ik vrees ervoor.
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... d/10214790
Waarvoor ik al vreesde. Hopelijk overroepen, maar ik vrees ervoor.
Het is niet overroepen. We beginnen nog maar pas.
Wat gaat er hier gebeuren begin april - het zal heus niet opgelost zijn.
En binnenkort complete chaos in UK ziekenhuizen. Het wordt tijd voor een andere avatar
Wat gaat er hier gebeuren begin april - het zal heus niet opgelost zijn.
En binnenkort complete chaos in UK ziekenhuizen. Het wordt tijd voor een andere avatar
Turbo Short XLboskogol schreef: ↑16 maart 2020, 15:06Je kan hier nog honderd keer achteraf komen beweren dat je winst hebt gemaakt, er gaat je niemand geloven hoor.
Pas als je op voorhand eens zou zeggen wat je gaat doen en het ook daadwerkelijk uitkomt, ga je misschien een tikkeltje geloofwaardigheid hebben.
Maar dat gaat uiteraard nooit gebeuren.
Deze morgen heb ik 1200 euro winst gemaakt op 2 uur tijd op de DAX, even later een extra 140 euro op de SPX in maar liefst 1 minuut tijd. Ik wou langer doorgaan maar moest in de douche.
Ik.koop, wacht, en verkoop. Ik bepaal altijd eerst een stop loss. Op die manier is verlies beperkt en winst kan heel hoog gaan. Dit doe ik dagelijks een uurtje of zo.
Voor mij de enige manier om geld te verdienen in deze markt. Normaal ben ik defensief long, maar nu; gokken maar.
De grote ingrepen zullen nog moeten gebeuren in de UK. Ze waren, zijn en zullen altijd een beetje een buitenbeentje blijven. En toch heb ik een boon voor die mensen, toch zeker voor diegene uit het noordelijke deel. Ik heb er vandaag nog een oudje persoonlijk uit de bus geholpen: één hand aan haar hand en mijn andere hand aan haar loop-karretje. Het oudje en de buschauffeur hebben me uitbundig bedankt. Any time ! Als ik binnen 10 dagen Corona krijg, dan is het tenminste niet van te gaan skiën in Italië !
Manneke, ge beseft toch dat als er een hel bestaat gij de eerste zijt die erna toe gaat? De wereld is aan het branden en gij zit te stoefen met hoe je erop aan het verdienen bent.Beewee schreef: ↑17 maart 2020, 00:28Turbo Short XLboskogol schreef: ↑16 maart 2020, 15:06
Je kan hier nog honderd keer achteraf komen beweren dat je winst hebt gemaakt, er gaat je niemand geloven hoor.
Pas als je op voorhand eens zou zeggen wat je gaat doen en het ook daadwerkelijk uitkomt, ga je misschien een tikkeltje geloofwaardigheid hebben.
Maar dat gaat uiteraard nooit gebeuren.
Deze morgen heb ik 1200 euro winst gemaakt op 2 uur tijd op de DAX, even later een extra 140 euro op de SPX in maar liefst 1 minuut tijd. Ik wou langer doorgaan maar moest in de douche.
Ik.koop, wacht, en verkoop. Ik bepaal altijd eerst een stop loss. Op die manier is verlies beperkt en winst kan heel hoog gaan. Dit doe ik dagelijks een uurtje of zo.
Voor mij de enige manier om geld te verdienen in deze markt. Normaal ben ik defensief long, maar nu; gokken maar.
Ik antwoordde enkel op een vraag, iemand vroeg om verduidelijking.Lerre schreef: ↑17 maart 2020, 01:31Manneke, ge beseft toch dat als er een hel bestaat gij de eerste zijt die erna toe gaat? De wereld is aan het branden en gij zit te stoefen met hoe je erop aan het verdienen bent.Beewee schreef: ↑17 maart 2020, 00:28
Turbo Short XL
Ik ben maar een kleine vis, spelend met kleingeld. Als het kan, waarom zou je het niet doen?
@Lerre: Beewee brengt niemand schade toe of brengt niemand in gevaar. Niet zoals iemand die hier komt stoefen dat hij in Sluis gezellig op café gegaan is.
De Tijd: “Er gaan steeds meer stemmen op om de beurshandel voor langere tijd stil te leggen. Gisteren werd in de Filippijnen, als eerste land ter wereld, de beurs gesloten op bevel van president Duterte. Daar zal nog minstens tot donderdag niet gehandeld worden in aandelen. Sri Lanka volgde het voorbeeld. De beurs van New York lanceerde maandag een statement dat het geen sluiting plant.“
Zoals ik zei kopen, de beurzen gaan dicht. Als ze weer open gaan is het koopstormloop.
Kalm Lerre, Beewee heeft nog nooit een cent verdiend op de beurs.Lerre schreef: ↑17 maart 2020, 01:31Manneke, ge beseft toch dat als er een hel bestaat gij de eerste zijt die erna toe gaat? De wereld is aan het branden en gij zit te stoefen met hoe je erop aan het verdienen bent.Beewee schreef: ↑17 maart 2020, 00:28
Turbo Short XL
Komt hier gewoon altijd achteraf wat trollen met wat hij zogezegd heeft gedaan, maar heeft in werkelijkheid nog nooit een correcte voorspelling gedaan.
Waarom zou dat zo zijn?Nikki01 schreef: ↑16 maart 2020, 21:33Ik denk dat zowel in Europa en vooral de VS men nog steeds onderschat hoe ernstig de situatie is. Pas als we de piek qua besmettingen bereikt hebben kan de beurs eventueel beginnen herstellen en daar zitten we nog lang niet vrees ik.gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 09:37 De vraag is hoeveel slecht nieuws de markt al ingecalculeerd heeft. We hebben vandaag dat cijfer over -20% in China gekregen, we weten dat er landen in lockdown gaan, we weten dat voor veel bedrijven de resultaten in Q1 slecht zullen zijn, we weten dat de overheden overal maatregelen nemen om besmettingen in te dijken,... De vraag is: wat kan nog een nieuwe trigger zijn die nog eens (of meerdere keren) een serieuze daling veroorzaakt. Op een gegeven moment zal er wel stabilisatie komen op de beurzen.
...
De beurs heeft in het verleden vaker 6 maand voorop gelopen op de werkelijke economie.
Deze pandemie volgt tot nu een catastrofale exponentiële curve, daarop zijn alle huidige waarderingen gebaseerd. Op wat de wetenschap en wiskunde voorspelt. En daarom is de crash zo hevig. Van zodra maatregelen soelaas bieden kan de beurs al uitbodemen omdat ook de vooruitzichten dan helemaal anders gaan zijn. Dat kan morgen zijn of volgende week of volgende maand. Niet te zeggen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Normaliter is dat idd het te verwachten verloop maar stilaan denk ik dat deze crisis toch diepere wonden gaat slagen in bepaalde deeleconomieën en mss wel permanente gevolgen zal hebben voor het vrije verkeer van mensen en mss zelfs goederen. Stel dat de deze crisis toch wat langer zou aanhouden dan men verwacht en bepaalde bedrijven met een ernstig bevoorradingsprobleem komen te zitten - mss gaat men wel terug deels lokaal (of minder internationaal) produceren, grotere voorraden aanhouden ....reteiP schreef: ↑17 maart 2020, 08:44Waarom zou dat zo zijn?
De beurs heeft in het verleden vaker 6 maand voorop gelopen op de werkelijke economie.
Deze pandemie volgt tot nu een catastrofale exponentiële curve, daarop zijn alle huidige waarderingen gebaseerd. Op wat de wetenschap en wiskunde voorspelt. En daarom is de crash zo hevig. Van zodra maatregelen soelaas bieden kan de beurs al uitbodemen omdat ook de vooruitzichten dan helemaal anders gaan zijn. Dat kan morgen zijn of volgende week of volgende maand. Niet te zeggen.
Ook de afhankelijkheid van een ander werelddeel voor een mondmasker is op bepaalde gebieden hemeltergend te noemen.
Het gat dat deze crisis in de begrotingen gaat slaan is gigantisch, ooit zal ook dit betaald moeten worden ... en zo is de cirkel rond.
Ik ga nu niet gaan doemdenken maar ik schat de impact nu veel hoger in dan 1 maand geleden