Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De omgekeerde logica van de ambtenaar, en bij uitbreiding dus de meerderheid van de bevolking, in dit niet-land blijft lachwekkend. Nu nog meer dan anders, je kan vandaag niet meer naast de feiten en de menselijke natuur kijken.
Tijd voor mijn dagelijkse patrouille, als onze overheid het niet doet, doen de burgers het zelf wel en per definitie beter.
Tijd voor mijn dagelijkse patrouille, als onze overheid het niet doet, doen de burgers het zelf wel en per definitie beter.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik lach er al jaren niet meer mee. Huilen ook niet. Rationaliseren ook niet. Negeren ook niet.GreenDean schreef: ↑17 maart 2020, 10:41 De omgekeerde logica van de ambtenaar, en bij uitbreiding dus de meerderheid van de bevolking, in dit niet-land blijft lachwekkend. Nu nog meer dan anders, je kan vandaag niet meer naast de feiten en de menselijke natuur kijken.
Lotje zoals bij de slager en iedereen verspreid over de parking ?ludo schreef: ↑17 maart 2020, 10:37Een persoon in de winkel, en buiten staan ze met nen hoop bijeen zeker tot de volgende binnen mag Laat me ni lachen...anonymous schreef: ↑17 maart 2020, 10:07 In sommige Aldi's (Oostende) mag er maar 1 persoon per keer naar binnen, in andere Aldi's in kleine groepjes. Veel zal je er niet kunnen kopen. In Eernegem (boerengat) geen water, geen wc papier, geen cornflakes, geen ovenbroodjes, diepvries volledig leeg. Merci hamsteraars, de bejaarden zijn u dankbaar.
Bij gebrek aan apen (in de politiek weliswaar genoeg aanwezig) kan men in dit apenland Belgie (dixit Mark Eyskens) misschien een genezen inboorling slachten en als grondstof gebruiken ?MoreOrLess schreef: ↑17 maart 2020, 09:51 In de film Outbreak (1995) draait de plot om het vinden van een aap die het virus overdraagt, maar zelf niet meer ziek is. Uit zijn bloed kon men dan - althans volgens de film - een vaccin ontwikkelen.
Als je ziet hoe het er nu weer aan toe gaat in de winkels, iedereen hutje mutje op elkaar dan is een lockdown een kwestie van uren. Men wil het blijkbaar echt niet snappen.
bij Delhaize pakken ze het wel goed aan
- een speciaal madame om de winkelkarretjes te ontsmetten, per klant
- 65 plussers mogen enkel tussen 9 en 10 uur bij Delhaize binnen
er was nog een brutale pipo die met een winkelzak effen zonder betalen voorbij de kassa passeerde
er probeerden verschillende dames hem tegen te houden, nadien de bazin erachter.
Hopeliijk maakt hij de fout dat hij naar ziijn auto ging, dan kunnen ze zijn nummperplaat noteren,ze mogen zo een pipo niet zomaar tegenhouden
aandeel Colruyt plus 8,75 % halokes
- een speciaal madame om de winkelkarretjes te ontsmetten, per klant
- 65 plussers mogen enkel tussen 9 en 10 uur bij Delhaize binnen
er was nog een brutale pipo die met een winkelzak effen zonder betalen voorbij de kassa passeerde
er probeerden verschillende dames hem tegen te houden, nadien de bazin erachter.
Hopeliijk maakt hij de fout dat hij naar ziijn auto ging, dan kunnen ze zijn nummperplaat noteren,ze mogen zo een pipo niet zomaar tegenhouden
aandeel Colruyt plus 8,75 % halokes
Colruyt verkoopt op dit moment natuurlijk heel veel, maar dat is gewoon voorraad die weggewerkt wordt en die anders ook wel zou verkocht zijn. De vraag is of ze de rekken met wc-papier, cola, vlees, water, pasta, etc. weer gaan kunnen vullen. Op een termijn van pakweg twee maanden kan de positieve impact van het huidige hamsteren misschien heel beperkt zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Een hamstertaks vragen op bepaalde produkten bv wc-papier zou dat geen goed idee zijn
50% taks die rechtstreeks in de bodemloze put van de staat gaat
50% taks die rechtstreeks in de bodemloze put van de staat gaat
Bedrijven en horeca bevoorraden zich veel minder via Colruyt dan particulieren bij deze lockdown. En blijkbaar is het hamstergedrag ook veel groter bij discounters zoals Colruyt. Dus ze gaan niet enkel marktaandeel winnen maar ook over het hele jaar meer omzet maken.gpv1 schreef: ↑17 maart 2020, 11:32 Colruyt verkoopt op dit moment natuurlijk heel veel, maar dat is gewoon voorraad die weggewerkt wordt en die anders ook wel zou verkocht zijn. De vraag is of ze de rekken met wc-papier, cola, vlees, water, pasta, etc. weer gaan kunnen vullen. Op een termijn van pakweg twee maanden kan de positieve impact van het huidige hamsteren misschien heel beperkt zijn.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Daar zal de burger / consument lak aan hebben, zolang hij maar zijn schijtpapier heeft... LOLreteiP schreef: ↑17 maart 2020, 12:40Bedrijven en horeca bevoorraden zich veel minder via Colruyt dan particulieren bij deze lockdown. En blijkbaar is het hamstergedrag ook veel groter bij discounters zoals Colruyt. Dus ze gaan niet enkel marktaandeel winnen maar ook over het hele jaar meer omzet maken.gpv1 schreef: ↑17 maart 2020, 11:32 Colruyt verkoopt op dit moment natuurlijk heel veel, maar dat is gewoon voorraad die weggewerkt wordt en die anders ook wel zou verkocht zijn. De vraag is of ze de rekken met wc-papier, cola, vlees, water, pasta, etc. weer gaan kunnen vullen. Op een termijn van pakweg twee maanden kan de positieve impact van het huidige hamsteren misschien heel beperkt zijn.
Een uur geleden op VRTNWS:
"Winkels gaan vanaf morgen het aantal klanten beperken tot 1 persoon per 10 vierkante meter. Dat meldt de sectororganisatie Comeos. De maatregelen gaan vanaf morgenmiddag in. De beslissing is genomen in overleg met viroloog Marc Van Ranst."
"Winkels gaan vanaf morgen het aantal klanten beperken tot 1 persoon per 10 vierkante meter. Dat meldt de sectororganisatie Comeos. De maatregelen gaan vanaf morgenmiddag in. De beslissing is genomen in overleg met viroloog Marc Van Ranst."
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Moet je nog te weten komen welke winkels Comeos onder zijn leden heeft...gpv1 schreef: ↑17 maart 2020, 12:56 Een uur geleden op VRTNWS:
Er komt een Lockdown vraag is of dit zoals in Italië gaat zijn of zoals in China of beperkter.
Ik ben voorstander van samenscholingsverbod van meer dan 1 persoon buiten. Dus je mag wel buiten, maar enkel alleen. Wil je even gaan wandelen, ok, maar alleen en geen contact zoeken met anderen. Logisch eigenlijk.
Volledig opsluiten gaan sommigen niet aankunnen. Ik erbij. Als ik niet elke dag mijn beweging heb ga ik eronder door.
Ik ben voorstander van samenscholingsverbod van meer dan 1 persoon buiten. Dus je mag wel buiten, maar enkel alleen. Wil je even gaan wandelen, ok, maar alleen en geen contact zoeken met anderen. Logisch eigenlijk.
Volledig opsluiten gaan sommigen niet aankunnen. Ik erbij. Als ik niet elke dag mijn beweging heb ga ik eronder door.