Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Alle supermarktketens, alle belangrijke retailketens,...
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
+1 als ik mij niet vergis zijn er zo'n 900000 mensen die alleen wonen in Vlaanderen. Solitaire opsluiting wordt algemeen gezien als foltering. Hopelijk heeft de psychiatrie ook extra capaciteit voorzienvoodoo schreef: ↑17 maart 2020, 13:08 Er komt een Lockdown vraag is of dit zoals in Italië gaat zijn of zoals in China of beperkter.
Ik ben voorstander van samenscholingsverbod van meer dan 1 persoon buiten. Dus je mag wel buiten, maar enkel alleen. Wil je even gaan wandelen, ok, maar alleen en geen contact zoeken met anderen. Logisch eigenlijk.
Volledig opsluiten gaan sommigen niet aankunnen. Ik erbij. Als ik niet elke dag mijn beweging heb ga ik eronder door.
In tegenstelling tot gisteren waren de supermarkt parkings niet halfvol maar helemaal vol. Mensen stonden ook buiten aan te schuiven, ik veronderstel dat de deur dicht was en men mensen gecontroleerd binnen laat. Meestal de kar vol, maar ook mensen met kleine pakketjes in tegenstelling tot gisteren. 1 winkel was gesloten met het excuus dat ze de winkelrekken aan het bijvullen waren en de belofte dat ze deze namiddag terug open gaan. Als dit naar waarheid zo gebeurt is dat te begrijpen en te respecteren. Oppassen als die deur niet opengaat, dat zou wel eens voor een vonk kunnen zorgen.
Opnieuw, de kromme arm der wet nergens, NERGENS, te bespeuren. Wat is het? Schijten jullie in je broek? Of wachten tot de situatie uit de hand loopt om dan te laat proberen in te grijpen? Anders toch genoeg noten op jullie zang als het is om een brave huisvader te bekeuren die 3km/u te hard reed? Eerst het monopolie naar je toe trekken en wanneer het dan eens zover is bang wegkruipen?
Deze burger doet alvast zijn plicht en houdt de turken-infestatie en andere zaken nauw in het oog. Dit is de uitgelezen situatie voor dat ... om nog groter het crapuul uit te hangen dan gewoonlijk. Wij houden jullie in de gaten, en zijn klaar om gepast te reageren.
Ik heb voldoende voorraad om mijn buren even voort te helpen moest dat nodig zijn, ook onderdeel van mijn burgerplichtsbesef.
Opnieuw, de kromme arm der wet nergens, NERGENS, te bespeuren. Wat is het? Schijten jullie in je broek? Of wachten tot de situatie uit de hand loopt om dan te laat proberen in te grijpen? Anders toch genoeg noten op jullie zang als het is om een brave huisvader te bekeuren die 3km/u te hard reed? Eerst het monopolie naar je toe trekken en wanneer het dan eens zover is bang wegkruipen?
Deze burger doet alvast zijn plicht en houdt de turken-infestatie en andere zaken nauw in het oog. Dit is de uitgelezen situatie voor dat ... om nog groter het crapuul uit te hangen dan gewoonlijk. Wij houden jullie in de gaten, en zijn klaar om gepast te reageren.
Ik heb voldoende voorraad om mijn buren even voort te helpen moest dat nodig zijn, ook onderdeel van mijn burgerplichtsbesef.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nog mensen die in quarantaine zitten thuis?
Ik heb het vlaggen. Collega is positief getest en zit thuis. Ik zit sinds vanmorgen thuis maar geen last van eigenlijk.
Ik heb het vlaggen. Collega is positief getest en zit thuis. Ik zit sinds vanmorgen thuis maar geen last van eigenlijk.
Door allerlei maatregelen te verkondigen is het ni meer dan normaal dat mensen gaan hamsteren...
Je moet geen schrik , hebben, er is genoeg voor iedereen.. zegt men, da kan wel, maar sta maar in de regen aan de schuiven tot je in de zupermarkt binnen mag..
Je moet geen schrik , hebben, er is genoeg voor iedereen.. zegt men, da kan wel, maar sta maar in de regen aan de schuiven tot je in de zupermarkt binnen mag..
We weten het ondertussen wel. Je hoeft het niet telkens opnieuw te herhalen want dan wordt het een beetje zielig.GreenDean schreef: ↑17 maart 2020, 13:45 Opnieuw, de kromme arm der wet nergens, NERGENS, te bespeuren. Wat is het? Schijten jullie in je broek? Of wachten tot de situatie uit de hand loopt om dan te laat proberen in te grijpen? Anders toch genoeg noten op jullie zang als het is om een brave huisvader te bekeuren die 3km/u te hard reed? Eerst het monopolie naar je toe trekken en wanneer het dan eens zover is bang wegkruipen?
Stuur uw tirade beter naar de burgemeester en de korpschef, misschien gaat ie zijn troepen wel heroriënteren naar een plaats waar het wel naar je goedkeuring is.
Laatst gewijzigd door anonymous op 17 maart 2020, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, nu zijn ze pas echt bang.GreenDean schreef: ↑17 maart 2020, 13:45 Deze burger doet alvast zijn plicht en houdt de turken-infestatie en andere zaken nauw in het oog. Dit is de uitgelezen situatie voor dat ... om nog groter het crapuul uit te hangen dan gewoonlijk. Wij houden jullie in de gaten, en zijn klaar om gepast te reageren.
Alles verloopt naar omstandigheden vlot, zie ni in waarom de arm der wet in grote getallen op straat moet zijn..anonymous schreef: ↑17 maart 2020, 14:14We weten het ondertussen wel. Je hoeft het niet telkens opnieuw te herhalen want dan wordt het een beetje zielig.GreenDean schreef: ↑17 maart 2020, 13:45 Opnieuw, de kromme arm der wet nergens, NERGENS, te bespeuren. Wat is het? Schijten jullie in je broek? Of wachten tot de situatie uit de hand loopt om dan te laat proberen in te grijpen? Anders toch genoeg noten op jullie zang als het is om een brave huisvader te bekeuren die 3km/u te hard reed? Eerst het monopolie naar je toe trekken en wanneer het dan eens zover is bang wegkruipen?
Als er ordetroepen moeten geplaatst worden aan de warenhuizen .. in mijn kleine gemeente zijn er zes op zijn minst.
Twaalf man kwijt tijdens kantooruren als je overal 1 combi met 2 mensen erin klaar zet. Nergens voor nodig IMHO.
Als die noodzaak zich stelt moet men zeker de noodtoestand invoeren en de avondklok.
En beginnen met de warenhuizen dan een paar dagen te sluiten misschien ?
Eén vergunning per gezin afleveren.. (hoe ? In China deden ze het nochtans) en 1 persoon, 2 x per week en per gezin toelaten om naar de winkel te gaan.
Verbod invoeren op het dubbel aankopen van bepaalde artikelen. Max 1 per persoon en per bezoek.
Zoals in Parijs : het leger de straat op sturen ?
Laat het ons nog een klein beetje gezellig houden...
De politie staat ook niet aan de scholen als mensen komen kamperen om hun kinderen in te schrijven.
Waarom zouden ze ? Om te voorkomen dat er dekentjes gestolen worden ?
Al een week , vrijwillig. Geen idee of dat ook meetelt maar bij deze een poging om je van dienst te zijn met je vraag.
Twaalf man kwijt tijdens kantooruren als je overal 1 combi met 2 mensen erin klaar zet. Nergens voor nodig IMHO.
Als die noodzaak zich stelt moet men zeker de noodtoestand invoeren en de avondklok.
En beginnen met de warenhuizen dan een paar dagen te sluiten misschien ?
Eén vergunning per gezin afleveren.. (hoe ? In China deden ze het nochtans) en 1 persoon, 2 x per week en per gezin toelaten om naar de winkel te gaan.
Verbod invoeren op het dubbel aankopen van bepaalde artikelen. Max 1 per persoon en per bezoek.
Zoals in Parijs : het leger de straat op sturen ?
Laat het ons nog een klein beetje gezellig houden...
De politie staat ook niet aan de scholen als mensen komen kamperen om hun kinderen in te schrijven.
Waarom zouden ze ? Om te voorkomen dat er dekentjes gestolen worden ?
Jup.... Ikke.
Al een week , vrijwillig. Geen idee of dat ook meetelt maar bij deze een poging om je van dienst te zijn met je vraag.
Laat het maar zielig zijn, de waarheid is dat ook.
Ze zijn inderdaad niet bang, daarvoor lopen ze nogal naast hun schoenen. Zie Sobieski en Wenen, daar waren ze ook de grote mannen in de maanden vooraf zolang ze geen weerstand kregen. Eénmaal Sobieski uithaalde, deden ze hunne hangende pamper vol en zijn ze bang gillend alle richtingen uit gevlucht. Onnodig erbij te vertellen dat de meerderheid nooit thuis geraakt is, want ze moesten natuurlijk door gebied terug dat ze eerder, op hun eigen manier, geplunderd en verkracht hadden. De plaatselijke bevolking heeft ze toen met pasmunt terug betaald, nochtans arme boeren tegen 'soldaten'. Echte helden, ja, die nooit bang zijn. Yeah, right.
Heb je er trouwens ooit ene alleen, in je functie, aan zijn oren getrokken? Ik wel, in mijn jeugd. Alleen of met drie zijn ze nog geen kwak mayonaise op een frietje waard. Daarom dat zoiets zich altijd in zwerm verplaatst.
Ik denk dat wij qua persoonlijkheid veel overeenkomsten vertonen. Alleen staan onze respectievelijke werkgevers lijnrecht tegenover elkaar. En wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Nog een paar grafieken die je een beetje voorbereiden op wat gaat komen (waarschijnlijk toch).
Nieuw aantal doden, dagelijks, voor Italie, Spanje en China.
Jammer maar het is niet anders : we staan voor een piek... zoek gerust onze plek op die grafiek.
Na complete lockdown zien we maar een daling van de cijfers na een dag of 10.
Nieuw aantal doden, dagelijks, voor Italie, Spanje en China.
Jammer maar het is niet anders : we staan voor een piek... zoek gerust onze plek op die grafiek.
Na complete lockdown zien we maar een daling van de cijfers na een dag of 10.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat hoeft ook niet, en is niet wat ik zeg.
Ik zeg dat het hard opvalt dat ik op iedere normale dag van het jaar geen 5 minuten ver kan bollen zonder 3 combi's tegen te komen waarvan minstens eentje zo hard rijdt dat ik tegen moet sturen om niet van de weg geblazen te worden.
En nu niks, nada, zip. Dat is wat me opvalt.
Op één van de plaatsen waar ik gisteren langs gereden ben, was 1 (ééntje, hè) combi wel wenselijk geweest. Hier was het winkelpersoneel duidelijk bang, en heel begrijpelijk omwille van de manier waarop daar ingeladen werd (om het zacht uit te drukken). Hier had men zich gewoon kunnen parkeren om hun aanwezigheid te tonen. Dat is in feite alles wat ik zeg, meer niet.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Een paar interessante stukjes van de Italianen in de Corriere della Sera.
Deze hier bericht over een studie in Science die aantoont, dat 86% van de besmette Chinezen waarschijnlijk nooit is getest (en in de statistieken beland) als besmet. Zij vertoonden slechts lichte of helemaal geen symptomen. Helaas... zij vormden wel de bron voor 79% van de geregistreerde besmette personen.
Dat is goed nieuws en slecht nieuws:
- Slecht nieuws, omdat het de stelling van Marc Van Ranst bevestigt. Als jij besmet bent, dan word jij waarschijnlijk niet ernstig ziek. Maar als je dan je ouders of andere ouderen besmet, dan gaan die er wel kapot aan.
- Als er op dit moment een reservoir van besmette (maar niet zieke) personen in China is, dan gaan we straks voor "Corona deel 2". En nog erger: die besmette personen zijn nu in het hele land en niet noodzakelijk alleen in Wuhan en Hubei.
De goede kant aan het verhaal is dat de sterfte dus fiks minder is dan gedacht. Aan de andere kant: zelfs met dat lage percentage zijn de IC-bedden in Lombardijen al 'goed gevuld'. En dát is de kern van het probleem. Als het sterftepercentage gelijk aan de griep is, dan is deze ziekte nog steeds niet zoals de griep. De griep vult immers niet alle ziekenhuizen tot aan de rand.
Interessant is natuurlijk ook óf de besmette (maar niet zieke) Chinezen nu immuniteit hebben. Zelfs dat is niet bekend.
Ook een tweede bericht is interessant. Wat hebben Milaan, Qom (Iran) en Wuhan met elkaar gemeen ? Zelfde latitude, zelfde klimaat ongeveer, maar ook... een hoge luchtvervuiling PM10 en PM50 !
Wat dat laatste betreft: geen goed nieuws voor België, ook een gekende hot spot van stofdeeltjes.
De Corriere della Sera probeert ook te voorspellen wanneer de piek voor de Italianen komt. Zo rond de 22e maart, hopen ze. Anders gezegd: het zal zeker rond 3 april geen business as usual zijn.
Deze hier bericht over een studie in Science die aantoont, dat 86% van de besmette Chinezen waarschijnlijk nooit is getest (en in de statistieken beland) als besmet. Zij vertoonden slechts lichte of helemaal geen symptomen. Helaas... zij vormden wel de bron voor 79% van de geregistreerde besmette personen.
Dat is goed nieuws en slecht nieuws:
- Slecht nieuws, omdat het de stelling van Marc Van Ranst bevestigt. Als jij besmet bent, dan word jij waarschijnlijk niet ernstig ziek. Maar als je dan je ouders of andere ouderen besmet, dan gaan die er wel kapot aan.
- Als er op dit moment een reservoir van besmette (maar niet zieke) personen in China is, dan gaan we straks voor "Corona deel 2". En nog erger: die besmette personen zijn nu in het hele land en niet noodzakelijk alleen in Wuhan en Hubei.
De goede kant aan het verhaal is dat de sterfte dus fiks minder is dan gedacht. Aan de andere kant: zelfs met dat lage percentage zijn de IC-bedden in Lombardijen al 'goed gevuld'. En dát is de kern van het probleem. Als het sterftepercentage gelijk aan de griep is, dan is deze ziekte nog steeds niet zoals de griep. De griep vult immers niet alle ziekenhuizen tot aan de rand.
Interessant is natuurlijk ook óf de besmette (maar niet zieke) Chinezen nu immuniteit hebben. Zelfs dat is niet bekend.
Ook een tweede bericht is interessant. Wat hebben Milaan, Qom (Iran) en Wuhan met elkaar gemeen ? Zelfde latitude, zelfde klimaat ongeveer, maar ook... een hoge luchtvervuiling PM10 en PM50 !
Wat dat laatste betreft: geen goed nieuws voor België, ook een gekende hot spot van stofdeeltjes.
De Corriere della Sera probeert ook te voorspellen wanneer de piek voor de Italianen komt. Zo rond de 22e maart, hopen ze. Anders gezegd: het zal zeker rond 3 april geen business as usual zijn.
En hoe het komt dat er meer besmettingen zijn in Vlaanderen dan in Wallonië...