Corona-virus.
Re: Corona-virus.
meer gaan skiën in Italië?
Zo is het. Onze overheid heeft zonder nadenken een aantal maatregelen afgekondigd en de mensen reageren daar, heel natuurlijk, op. Heel kortzichtig van niet stil te staan bij hoe een volk reageert op zoiets. Nochtans staan de geschiedenisboeken er vol van.
De bouwvakkers en mensen in de productie vragen zich, terecht, af waarom zij wel opeengepakt moeten werken terwijl de bedienden dat voor hun eigen veiligheid van huis uit mogen doen. "Er is genoeg voor iedereen" en "de supermarkten blijven gegarandeerd open", zijn lege woorden. Als de productie en de toelevering stilvalt omwille van stakingen en werkweigering uit angst, ligt er gewoon niks in de rekken. Onze CEO's en politici kunnen beweren wat ze willen, dat verandert de feiten niet.
Ik schreef het gisteren al, we hebben veel meer te vrezen van de menselijke psyche op dit moment dan van dat virus.
Ik las vanmorgen in een artikel dat er wereldwijd 'al' 7000 doden zouden zijn ten gevolge van corona. 7.000 op 7.000.000.000 is 1 per miljoen, en dit op 3 maanden tijd in een hyper-mobile geglobaliseerde wereld. Dat komt bij wijze van spreken overeen met het aantal mensen dat de afgelopen 3 maanden van de trap gevallen is, door de open deur rolde en op straat aangereden werd. Als dit cijfer x1000 gaat zitten we met een mortaliteit van 0,1%, nu niet bepaald een cijfer dat op zich heel onze productie en toelevering zou kunnen stilleggen.
Maatregelen, ja. Maar geen ondoordachte maatregelen die potentieel onze levensnoodzakelijke maatschappelijke processen kunnen stilleggen. En dat is nu net wat we zien. Maatregelen en in de media zaken verkondigen zonder bij de gevolgen stil te staan, laat staan een back-up te voorzien.
We worden heel goed bestuurd door heel competente mensen, zoveel is voor iedereen nu wel duidelijk. Niet dus, voor wie het sarcasme niet meteen door had.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Diegenen die het hoogst van de toren blazen zijn meestal diegenen die het minste gepresteerd hebben.
The silent ones, they are dangerous.
Ik hoor nu al 25 jaar met de regelmaat van de klok dat ze mijn zuster en mijn moeder gaan verkrachten en mij wel zullen vinden. Nu, ik wacht nog steeds. Mijn moeder en zuster zijn nog steeds niet verkracht en ik ben helemaal niet moeilijk te vinden. Ik loop en rij gewoon elke dag op straat meestal alleen zelfs. Dus sta me even toe heel hartelijk te lachen met je stoere puberpraat. Maar als dat helpt om je stressniveau naar beneden te krijgen dan ben ik blij voor je. Roep dus gerust wat verder, ik zal er geen slaap voor laten.
Gelukkig zijn we van BDW als premier gespaard gebleven.
De lockdown komt eraan.
Er is nog nieuws (bron : Het Nieuwsblad) :
Huisartsen moeten alle geplande niet-urgente zorg uitstellen
Alle huisartsen moeten alle geplande niet-urgente zorg uitstellen. Op deze manier kan maximale capaciteit vrijgemaakt worden voor de telefonische triage van mogelijk Covid-19-besmette patiënten, zegt huisartsenvereniging Domus Medica. Tegen het einde van de week verwacht de vereniging een aanzienlijke stijging van het aantal consultaties, aldus Roel van Giel, voorzitter van Domus Medica.
Defensie bereidt zich voor op bijkomende inzet middelen
Het leger houdt zich klaar om bijkomende middelen in te zetten in de strijd tegen het coronavirus. Nu al zijn er ziekenwagens van Defensie ter beschikking gesteld van de 112-noodcentrales in Brussel en Vlaams-Brabant.
WHO dringt in Europa aan op "meest drastische maatregelen"
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft erop aangedrongen dat in heel Europa "de meest drastische maatregelen" worden genomen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in te dammen. "Elk land, zonder uitzondering, moet de meest drastische maatregelen nemen om de dreiging van het virus af te remmen", zei de Belgische regiodirecteur Europa.
Zat gisterochtend rond 9u bij de huisarts (niet voor corona) en zijn assistente zei tegen mij dat het verschrikkelijk was van al die telefoontjes (met een geste van: de mensen zijn echt aan het overdrijven). Ze hadden die ochtend al zeker 30 telefoontjes gekregen van ongeruste mensen. De telefoon rinkelt onophoudelijk. Tijdens mijn consult kreeg de dokter een oproep van een ongeruste moeder die wou dat haar jonge kindje op corona zou getest worden. Mijn dokter zei dat hij daar niet op ingaat, "want de labo's voeren aanvragen voor testen bij kinderen toch niet uit."
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Omdat wij dichter op elkaar wonen en socialer zijn?
Net even buiten geweest met hond. Naar een zwemvijver.inder hangjongeren dan in de zomer, maar er waren toch weer groepjes.
Ze blijven het niet inzien dus er gaan maatregelen moeten komen.
Dat de grote winkels nu spontaan sluiten is al een teken aan de wand.
Ik verwacht dat morgen, ten laatste vrijdag, De overheid er ook mee ophoudt, alsook de bouw, niet essentiële de fabrieken, ... ..
Ze blijven het niet inzien dus er gaan maatregelen moeten komen.
Dat de grote winkels nu spontaan sluiten is al een teken aan de wand.
Ik verwacht dat morgen, ten laatste vrijdag, De overheid er ook mee ophoudt, alsook de bouw, niet essentiële de fabrieken, ... ..
Hopelijk overmorgen want ik wil morgen met motor nog een bloesem ritje maken voor wij gevangen zitten.
Dat zou nu toch moeten kunnen vind ik, alleen (Of met uw huisgenoten) een ritje make met de fiets/motor. Daar lijkt het risico op besmetting me zo goed als nul.
Maggie De Block bestelde eerst mondmaskers voor asielcentra, pas een maand later voor de ‘Belgen’.
https://www.tscheldt.be/maggie-de-block ... MmsCC2Wvu0
Aan websites als deze kan ik mij blauw ergeren. Het zijn sites gemaakt door extremistische Vlamingen en die een haat dragen tegenover buitenlandse vluchtelingen in ons land. Dit is niet de enige website van dat kaliber er zijn er verschillende. Talrijke mensen die hier aan meewerken zijn bekende vlaams belangers of beter het veroordeelde Vlaams belang.
Aan websites als deze kan ik mij blauw ergeren. Het zijn sites gemaakt door extremistische Vlamingen en die een haat dragen tegenover buitenlandse vluchtelingen in ons land. Dit is niet de enige website van dat kaliber er zijn er verschillende. Talrijke mensen die hier aan meewerken zijn bekende vlaams belangers of beter het veroordeelde Vlaams belang.
Kijk, dat spijt me nu voor jou. Nog een reden waarom ik nooit jouw job zou kunnen doen.anonymous schreef: ↑17 maart 2020, 15:52 Diegenen die het hoogst van de toren blazen zijn meestal diegenen die het minste gepresteerd hebben.
The silent ones, they are dangerous.
Ik hoor nu al 25 jaar met de regelmaat van de klok dat ze mijn zuster en mijn moeder gaan verkrachten en mij wel zullen vinden. Nu, ik wacht nog steeds. Mijn moeder en zuster zijn nog steeds niet verkracht en ik ben helemaal niet moeilijk te vinden. Ik loop en rij gewoon elke dag op straat meestal alleen zelfs. Dus sta me even toe heel hartelijk te lachen met je stoere puberpraat. Maar als dat helpt om je stressniveau naar beneden te krijgen dan ben ik blij voor je. Roep dus gerust wat verder, ik zal er geen slaap voor laten.
Ik vind dit toch zeer serieuze bedreigingen. Als ik het goed begrijp krijg je dat al 25 jaar lang naar je hoofd gesmeten zonder dat hier gevolg aan gegeven wordt? Dit laat je al zolang van je afglijden omdat het 'normaal' geworden is?
Wel, ik vind dat niet normaal, en nog minder normaal dat zoiets zonder gevolg kan.
Denk je niet, en ik vraag dit met alle respect want ik denk dat je je soms persoonlijk aangevallen voelt met de vaststellingen die ik hier post, dat zo'n zaken op termijn je realiteitszin aantasten? Besef je dat zo'n bedreigingen afdoen als een banaliteit je gezag ondermijnen? Zowel bij het rotzooi dat zoiets uit, als bij de burger die zich afvraagt of iedereen nu helemaal zot geworden is als zelfs jullie dat zomaar te slikken hebben.
Wat ik wel of niet gepresteerd heb, laat ik in het midden. Je schijnt er wel wat van te weten.
Stress heb ik voorlopig nog niet, maar ik weet uit ervaring dat ik inderdaad niet stressbestendig ben wanneer SHTF. Ik heb daarmee leren omgaan en heb mijn voorzorgen genomen. Dat kan van 99% op het lapje Vlaanderen niet gezegd worden.
Roepen heb ik hier ook nog niet gedaan, ik zou niet weten hoe dat moet. Kan wel handig zijn dat wel te weten de komende weken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat mens kan zelfs de eed niet afleggen... en die moet dan mee gaan beslissingen nemen.kaohsiung schreef: ↑17 maart 2020, 17:26 Maggie De Block bestelde eerst mondmaskers voor asielcentra, pas een maand later voor de ‘Belgen’.
Nationale veilgheidsraad is afgelopen.
VTM Nieuws meent te weten dat de lockdown wordt aangekondigd vanavond. Wait and see.
Extra nieuws nu bezig op VTM....
VTM Nieuws meent te weten dat de lockdown wordt aangekondigd vanavond. Wait and see.
Extra nieuws nu bezig op VTM....
Helaas.....
Ik begrijp ook niet hoe je, terwijl je met de motor rijdt, kunt besmet geraken of iemand besmetten, maar goed, als men begint uitzonderingen te maken.... de goede moeten het met de slechte bekopen zegt men in mijn streek