VGP
TIP
Re: VGP
Dan moet je consequent zijn hé. Aandelen die nu afgestraft worden kunnen ondergewaardeerd zijn, zelfs veel meer ondergewaardeerd dan bv. VGP, en dus koopwaardig zijn hé
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Massahysterie (i.e. koopjes) lijkt me net een voordeel voor een rationele belegger?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑10 maart 2020, 10:02 Zegt m.i. enorm veel. Al een geluk ook dat VGP niet in een grote ETF zit waar massahysterie heerst dezer dagen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, en dat hadden we voor de kleinere aandelen gezien vrijdag 28 februari dacht ik. Alleen zijn er veel beleggers die net dan uitstappen. Voor de rustige belegger inderdaad een zegen om dan geregeld bij te kopen als het sentiment tegenzit. Iedereen weet dat, in theorie heel erg simpel maar als individuele stock pickers meer verliezen dan een ETF dan begint dat te knagen aan hun vertrouwen en stappen ze toch dicht tegen de bodem uit. Vandaar dat ik zeg: koop in je portefeuille bij waar je kansen ziet maar ook de waarden die goed zijn blijven liggen. Is een betere strategie dan het vangen van vallende messen denk ik dan, vandaar dat ik winsten (geen extra kapitaal) blijf herbeleggen in VGP omdat het een outperformer is in zowel mindere als goede tijden mede door het business profiel en de recent news flow.
Vergeet niet dat de meeste aandelen die nu hard onderuit gaan ervoor al underperformers waren met bovengemiddelde volatiliteit. En voor wie zegt dat volatiliteit geen risico is: het weerspiegelt de kans op permanente verliezen als de markt dik tegenzit.
Vergeet niet dat de meeste aandelen die nu hard onderuit gaan ervoor al underperformers waren met bovengemiddelde volatiliteit. En voor wie zegt dat volatiliteit geen risico is: het weerspiegelt de kans op permanente verliezen als de markt dik tegenzit.
Niet uit leedvermaak (helemaal niet, ik kijk ook naar mijn eigen portefeuille en daar is het érger gesteld), maar Groeiaandelenfavoriet is precies enkel te bekennen bij goed nieuws. Elke dag een berichtje links en rechts wanneer de koers hoger gaat, maar nu niet vaak meer te bespeuren.
Een goede schipper komt altijd even piepen! In goede én slechte tijden, al is het maar om anderen een hart onder de riem te steken.
Een goede schipper komt altijd even piepen! In goede én slechte tijden, al is het maar om anderen een hart onder de riem te steken.
Ik ben zelf ook ingestapt (net voor de corona crisis) toen ik op zoek was naar een paar goeie aandelen om in te investeren. Ik zit momenteel een goed stuk in de min, maar kan moeilijk zeggen dat het aandeel het slecht doet als ik rond -14% zit terwijl de rest ergens rond de 30-40% kelderde...
Weet alleen niet hoe goed dit terug op gaat veren na de heropleving, gezien het goeie momentum nu wat onderbroken is...
Kheb al enkele aandelen (gelukkig) vroegtijdig uit mijn portefeuille gegooid maar hieraan houd ik toch nog even vast
Weet alleen niet hoe goed dit terug op gaat veren na de heropleving, gezien het goeie momentum nu wat onderbroken is...
Kheb al enkele aandelen (gelukkig) vroegtijdig uit mijn portefeuille gegooid maar hieraan houd ik toch nog even vast
-
- Hero Member
- Contacteer:
In goede en kwade dagen: hier zijn we dan. Ik maak me absoluut geen zorgen over VGP en behoud mijn lange termijn visie. Ik spaar nu rustig de cash van de weekly options op om af te schieten eenmaal de piek in besmettingen is bereikt. Koers houdt veel beter stand dan menig andere aandelen, dus ik ben tevreden. Ook niet vergeten dat door het coronavirus mensen nog meer worden gepusht in de richting van e-commerce en daarvoor heb je magazijnen nodig, evenals de supply chain van veel blue chips die veel beter kan worden ingericht. Allemaal secular drivers voor VGP.
Ben vooral blij dat ik niet in winkelvastgoed zit à la Eurocommercial en andere underperformers... dus voor men op VGP's koersevolutie begint te schieten: kijk eens naar je eigen portefeuille want de kans is groot dat die het niet snel te boven zal komen
Ben vooral blij dat ik niet in winkelvastgoed zit à la Eurocommercial en andere underperformers... dus voor men op VGP's koersevolutie begint te schieten: kijk eens naar je eigen portefeuille want de kans is groot dat die het niet snel te boven zal komen
VGP hield verrassend goed stand maar ging de laatste dagen toch mee naar beneden. Maar gezien het tot eind januari zo sterk is gestegen, is het 1 van mijn weinige aandelen die nog steeds in het groen staat. Een andere is (niet toevallig) sectorgenoot WDP.
AAn het fundamentele verhaal verandert deze Corona-crash hoegenaamd niets, wel integendeel.
AAn het fundamentele verhaal verandert deze Corona-crash hoegenaamd niets, wel integendeel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
VGP merkt voorlopig geen grote vertragingen in hun projecten, men probeert alles zo spoedig mogelijk af te werken volgens schema. Echter, er kunnen in de nabije toekomst wat problemen opduiken, maar zoals ik al eerder heb gesteld: VGP is veel meer corona-proof dan velen zouden denken. Het biedt een opportuniteit voor bedrijven en grote retailreuzen om hun supply chain te optimaliseren door middel van slimme magazijnen en logistiek. VGP zal hier ongetwijfeld op inspelen!
https://www.vgpparks.eu/media/2271/lett ... 032020.pdf
https://www.vgpparks.eu/media/2271/lett ... 032020.pdf
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch maar mooi terug op €106
Had ik niet verwacht.
Had ik niet verwacht.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dergelijk pessimisme had ik niet van u verwachtGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑25 maart 2020, 09:30 Toch maar mooi terug op €106
Had ik niet verwacht.
-
- Newbie
- Contacteer:
Valt me juist op dat mijn VGP aandelen worden uitgeleend aan 0,11% op Binck sinds 23-3.
Hoe zie je dit?
Ik heb het ondertussen zelf gevonden, onder 'Mijn rekeningen' > 'Uitlenen effecten'. Maar zoals ik dacht heb ik hier geen uitdrukkelijke toestemming voor gegeven...
Ik heb het ondertussen zelf gevonden, onder 'Mijn rekeningen' > 'Uitlenen effecten'. Maar zoals ik dacht heb ik hier geen uitdrukkelijke toestemming voor gegeven...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jaarverslag VGP is beschikbaar!
Aangaande COVID-19:
With a full order book and 80% of our developments under construction pre-let and VGP being well financed, we are however well sheltered far away from the tempest created by the massive economic disruptions and potential global economic recession due to the coronavirus COVID-19 outbreak.
https://www.vgpparks.eu/media/2314/vgp_ ... pdf?ver=17
Aangaande COVID-19:
With a full order book and 80% of our developments under construction pre-let and VGP being well financed, we are however well sheltered far away from the tempest created by the massive economic disruptions and potential global economic recession due to the coronavirus COVID-19 outbreak.
https://www.vgpparks.eu/media/2314/vgp_ ... pdf?ver=17
Uit hun jaarverslag haal ik 155M jaarlijkse huur.
Waarvan 52,7M uit eigen port.
102,3M uit JV port (aan 100%)Dus 51,1M(aan 50%)
Totale huur aan vgp toebehorend dus 103,8M.(Bruto)
In hun FY presentatie (blz 15) "income statement" lees ik on a "look through" basis (includes vgp share of thé JV net Rental income) net rental income is up 3,2M to 46,7M.
Hoe kan men dit groot bruto netto verschil verklaren? Of maak ik hier een fout?
Ook als netto inkomen uit huur 46,7M bedraagt+10,5M JV management fee income maakt dit 56,7M,terwijl vgp 60M dividend uitkeert(doel 40-60%van huur en JV management fees)
Alvast bedankt
Waarvan 52,7M uit eigen port.
102,3M uit JV port (aan 100%)Dus 51,1M(aan 50%)
Totale huur aan vgp toebehorend dus 103,8M.(Bruto)
In hun FY presentatie (blz 15) "income statement" lees ik on a "look through" basis (includes vgp share of thé JV net Rental income) net rental income is up 3,2M to 46,7M.
Hoe kan men dit groot bruto netto verschil verklaren? Of maak ik hier een fout?
Ook als netto inkomen uit huur 46,7M bedraagt+10,5M JV management fee income maakt dit 56,7M,terwijl vgp 60M dividend uitkeert(doel 40-60%van huur en JV management fees)
Alvast bedankt