De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Idee was blijkbaar goed maar helaas niet tot aankoop overgegaancontextbinder schreef: ↑12 maart 2020, 16:45 Ik vroeg me af of de zeer klassieke retailers hier niet gaan profiteren:
Minder mensen op reis, minder uitstappen, minder op restaurant en café = meer thuis = meer kopen
Verhoogde hygiëne = meer zeep, wasmiddel = meer kopen
Meer mensen die thuis werken = grotere kans op hogere consumptie thuis dan op het werk = meer kopen
Lagere brandstofprijzen = minder logistieke kosten
Mensen die voorraad inslaan neem ik niet mee want dat kopen ze later niet meer
Omdat iedereen zowat in het zelfde Schuitje zit denk ik dat de overheden maar 1 mogelijk hebben: inflatie veroorzaken. Zo kan de staatschuld dalen en kunnen de gegeven kado's sneller terugbetaald worden.
Zou voor iedereen een oplossing zijn. Dus investeren in vastgoed en beurs zouden dan wel goed zijn eigenlijk. Vraag is of dat mogelijk is natuurlijk, maar als EU, Azië en USA meewerken is dat wel mogelijk veronderstel ik?
Zou voor iedereen een oplossing zijn. Dus investeren in vastgoed en beurs zouden dan wel goed zijn eigenlijk. Vraag is of dat mogelijk is natuurlijk, maar als EU, Azië en USA meewerken is dat wel mogelijk veronderstel ik?
Inflatie betekent ook hogere rentes, het laatste wat onder schulden bedolven bedrijven en overheden willen...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, nog een anglofiel. Ik heb er ook machtige avonturen beleefd, in dat perfide Albion
Helaba, onverantwoorde zot! Weet je dan niet dat er hier op 't forum mensen zitten die je daarvoor allerlei lelijke ziektes gaan toewensen?pukkie007 schreef: ↑17 maart 2020, 00:56Ik heb er vandaag nog een oudje persoonlijk uit de bus geholpen: één hand aan haar hand en mijn andere hand aan haar loop-karretje. Het oudje en de buschauffeur hebben me uitbundig bedankt. Any time ! Als ik binnen 10 dagen Corona krijg, dan is het tenminste niet van te gaan skiën in Italië !
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 17 maart 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij een Belgische bank.Yaris schreef: ↑17 maart 2020, 15:15Ja: https://garantiefonds.belgium.be/nl
WELKE TEGOEDEN ZIJN BESCHERMD?
- Zowel bankdeposito's (zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen) als kasbons.
- Beleggingstegoeden (tegoeden van gelden bestemd voor of voortkomend van beleggingsverrichtingen in financiële instrumenten).
- Levensverzekeringscontracten met gewaarborgd rendement (tak 21) naar Belgisch recht.
Bvb de Giro is niet belgisch, is geen bank, en je geld staat niet op een rekening maar in een geldfonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Hoezo hogere rentes? Inflatie is toch meer inkomsten. Stel je hebt nu 100pct van je jaarinkomen als schuld. Inflatie waardoor alles dubbel zo duur wordt (even totaal onlogisch vb)
Je schuld is nog maar 50pct van je jaarinkomen.
En de meeste ondernemingen hebben toch wel vaste intresten en ook verzekeringen moest het niet zo zijn?
Nuja ben geen economist. Dat hadden jullie al door waarschijnlijk?
De ECB probeert al meer dan 10 jaar een inflatie te creëren van slechts 2%. En jaar na jaar blijkt dat ze daar niet in slagen. Een hogere inflatie veroorzaakt door de overheden lijkt dus niet voor morgen.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Vreemde dag in Brussel vandaag. Proximus bijna +20%? SOF door de 160 gezakt dus een pakketje gekocht. Sticking to the plan.
Heel speciale bewegingen ja. Precies sectorrotaties.
Of een hele kalme markt waarbij een klein order al enorme bewegingen kan veroorzaken.
Vorige week ook al aantal minuten moeten wachten op openingskoers BEL20 omdat er nog geen enkel aandeel Abinbev en ING verhandeld waren (nochtans geen kleine illiquide aandelen).
Vorige week ook al aantal minuten moeten wachten op openingskoers BEL20 omdat er nog geen enkel aandeel Abinbev en ING verhandeld waren (nochtans geen kleine illiquide aandelen).
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Was niet door de lage volumes maar door de grote spread en de zoektocht naar een evenwichtskoers. Markten zijn manisch-depressief tegenwoordig.kiama schreef: ↑17 maart 2020, 17:47 Of een hele kalme markt waarbij een klein order al enorme bewegingen kan veroorzaken.
Weet iemand waarom bio zo zwaar is afgestraft dacht dat deze sector toch conjunctuur ongevoelig is
Hahahaboskogol schreef: ↑17 maart 2020, 14:21Ziehier het bewijs dat je uit je nek lult.Beewee schreef: ↑8 maart 2020, 13:58 Heb veel geluk met turbo shorts en longs aan te kopen/verkopen op de juiste momenten vorige week. Maar voor komende week durf ik het even niet, veel te onvoorspelbaar geworden en niet echt goed voor de bloeddruk . Ook ga ik op vakantie en wil me niet bezig houden met markten.
Dat is het nadeel aan trollen natuurlijk, die staan zo ver van de realiteit dat ze vergeten wat ze al allemaal beweerd hebben en zich daardoor gaan tegenspreken.
Misschien doet het je deugd om te weten dat ik net 800 ben verloren door de Trump pump? Maar ineens daarna een Long geopend en daarmee 650 mee gewonnen. Dus verlies redelijk gecompenseerd.
Edit: en hopsa, mijn openstaande shorts zijn opnieuw aan het stijgen. Kan misschien toch nog winst maken vanavond
Trouwens, niet dat ik me moet verantwoorden maar ben wel degelijk op mijn vakantie aan het traden geweest, terwijl mevr. Beewee in de douche zat, of tijdens de avond. En heb mijn vakantie volledig terug betaald door de winst plus wat extra.
Laatst gewijzigd door Beewee op 17 maart 2020, 18:51, 5 keer totaal gewijzigd.
En ik heb Tesla gekocht aan $177 en verkocht aan $968,99. Precies de 52 weeks low en high!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even serieus:
Rekeningen betreffende beleggingen zijn gedekt tot Euro 25.000 ( of was het nu Euro 20.000? ). Dus absoluut niet tot Euro 100.000.
Ik lees graag de kleine lettertjes.....
Rekeningen betreffende beleggingen zijn gedekt tot Euro 25.000 ( of was het nu Euro 20.000? ). Dus absoluut niet tot Euro 100.000.
Ik lees graag de kleine lettertjes.....